Venttiilin vuotaminen
Venttiilin vuotaminen
Talvirenkaan venttiili vuosi juuresta (alkuperäinen). Vaihdettiin metallirunkoinen venttiili ja tmps anturi. Onko odotettavissa että loputkin 3 muoviventtiiliä kohta vuotavat? Focus 2017 st dci farmari, hankook nastarengas 2020, alkup venttiilit tmps antureineen.
Piti koodata nuo anturit pois mutta onhan niistä hyötyä eli jäävät ja uusitaan.
Piti koodata nuo anturit pois mutta onhan niistä hyötyä eli jäävät ja uusitaan.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Venttiilin vuotaminen
Kyllä ne ainakin itsellä on kestäneet mitä vanteissa on ollut. Osassa taitaa olla yli 15v vanhojakin...
Re: Venttiilin vuotaminen
Normisti renkaiden oston yhteydessä vaihtavat venttiili mutta koska tmps anturit niin vanhat siirretty. Uudessa anturillisessa metallirunko.
Re: Venttiilin vuotaminen
Joo ainakaan meillä duunissa kun väännetään kumeja vanteelle, niin jos on anturit, ollaan vaan varovaisia ja uusitaan se "sielu"/neula pelkästään. Anturin vaihto vaan jos se on rikki tai asiakas niin pyytää. Tossa todennäkösesti on ehkä asentaja joko purkanu kumin varomattomasti tai asentaessa kumin pudonnu heti alussa vanteelle ja ottanu anturi osumaa. Senhän pitäs pudota vikana anturin kohdalta ettei ota siihen, niin vaikeasti kun osaankin tän selittää

Matalampi profiilinen kumi (-40-45ish) alkaa jo tuoda maustetta hommaan, kun joutuu apuvarrella vääntämään, taas vaaditaan tervettä varovaisuutta ja harkintaa.
Meillä tuli nimittäin reklamaatio Mk5 Mondeosta, johon oli uusi kaveri vaihtanu iltavuorossa kumit vanteilla, ja kolme niistä vajui itsekseen tyhjiksi, eli vähän samanlainen tapaus kun tossa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Venttiilin vuotaminen
Veljellä vuoti venttiilin ja vanteen välistä Mersussa kun oli korroosia syöny alumiinia,että noinkin se käy ilman murjomistakin
Re: Venttiilin vuotaminen
kerran olen varovasti irroittanut tuollaisen venttiilin kun vuoti venttiilin ja vanteen välistä. hioin korroosion pois ja maalasin ja venttiilin antureineen laitoin takaisin hyvä tuli.
Re: Venttiilin vuotaminen
Eli asentaja osannut hommansa kun mulle vaihdettiin uudet renkaat alle ja anturit säästettiin(225/35/18)duckworth kirjoitti: ↑23 Marras 2024 13:59Joo ainakaan meillä duunissa kun väännetään kumeja vanteelle, niin jos on anturit, ollaan vaan varovaisia ja uusitaan se "sielu"/neula pelkästään. Anturin vaihto vaan jos se on rikki tai asiakas niin pyytää. Tossa todennäkösesti on ehkä asentaja joko purkanu kumin varomattomasti tai asentaessa kumin pudonnu heti alussa vanteelle ja ottanu anturi osumaa. Senhän pitäs pudota vikana anturin kohdalta ettei ota siihen, niin vaikeasti kun osaankin tän selittää![]()
Matalampi profiilinen kumi (-40-45ish) alkaa jo tuoda maustetta hommaan, kun joutuu apuvarrella vääntämään, taas vaaditaan tervettä varovaisuutta ja harkintaa.
Meillä tuli nimittäin reklamaatio Mk5 Mondeosta, johon oli uusi kaveri vaihtanu iltavuorossa kumit vanteilla, ja kolme niistä vajui itsekseen tyhjiksi, eli vähän samanlainen tapaus kun tossa.

Re: Venttiilin vuotaminen
Kyllä, kunhan vaan on varonut niitä, eikä esim. polkaissut vanhaa kumia pois palteelta suoraan anturin kohdalta tmshapelo kirjoitti: ↑16 Joulu 2024 13:05Eli asentaja osannut hommansa kun mulle vaihdettiin uudet renkaat alle ja anturit säästettiin(225/35/18)duckworth kirjoitti: ↑23 Marras 2024 13:59
Joo ainakaan meillä duunissa kun väännetään kumeja vanteelle, niin jos on anturit, ollaan vaan varovaisia ja uusitaan se "sielu"/neula pelkästään. Anturin vaihto vaan jos se on rikki tai asiakas niin pyytää. Tossa todennäkösesti on ehkä asentaja joko purkanu kumin varomattomasti tai asentaessa kumin pudonnu heti alussa vanteelle ja ottanu anturi osumaa. Senhän pitäs pudota vikana anturin kohdalta ettei ota siihen, niin vaikeasti kun osaankin tän selittää![]()
Matalampi profiilinen kumi (-40-45ish) alkaa jo tuoda maustetta hommaan, kun joutuu apuvarrella vääntämään, taas vaaditaan tervettä varovaisuutta ja harkintaa.
Meillä tuli nimittäin reklamaatio Mk5 Mondeosta, johon oli uusi kaveri vaihtanu iltavuorossa kumit vanteilla, ja kolme niistä vajui itsekseen tyhjiksi, eli vähän samanlainen tapaus kun tossa.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER