1,6 CVH nostajat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jorkki

1,6 CVH nostajat

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Elikkä, koneessa hydrauliset nostajat ja täytyis saada mekaaniset. Koneen ikää en tiedä mutta 80 ja 90 luvun taitteesta varmaan. ELi miten toteuttaa kyseinen toimenpide?
Viimeksi muokannut Jorkki, 14 Maalis 2005 22:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

mites sinne 1.6 OHC:hen on hydrauliset nostajat saatu :roll:
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

opelix :oops:
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Jorkki

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Voin olla koneen tyypistä myös väärässä, kun ei oma koneeni ole. Mutta mikä kone sitten lie kyseessä? 8 venttiilinen, vm. 87-92, mahdollisesti???
Ja ratkaisua haetaan....
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

Niin mikäköhän auto mahtaa olla kyseessä?
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

ohc:hän se cvh:kin toki on, jos cvh:ta tässä tarkoitetaan. Vuodet täsmäisi (melkeen, onhan niitä saanut escorteissa -81 -> ja -92 tuli viimeiset 1.6l:t, miten lie sierroissa ollut sitä 1.6:sta cvh:ta?). Mekaanisista nostajista cvh:n juttua tuolla:

viewtopic.php?t=517
Viimeksi muokannut nestori, 13 Maalis 2005 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuga PHEV
Jorkki

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Kone on jonkin sortin eskortista. Menossa jokkis hommaan, joten hydrauliset sais jäähä sivummalle.
"Pojat on tehnyt myös hydraulisista tyhjentämällä sisuskalut ulos ja käyttämällä Saabin säätöpaloja."

Eli juuri tämän tapaisia vinkkejä kaivataan. Kuten mainitsin, tulee jokkis käyttöön eli tuommoset 300 euron menoerät ei sytytä:D
Onko kellään lisää toimivia vinkkejä ongelmaan?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

paljonkos sitä meinataan kierrättää kun tarvii mekaaniset olla??
itsellä ainakin OPEL:in kone kesti kierrättää reilu 8000rpm hydraulisilla :oops:
itsellä ois kanssa tarkotus tulevaisuudessa rakennella cvh jokkis käyttöön..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Jorkki

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Veikkaan että kiertäs tuonne 7000, mutta sitäkään ei tiedä mitä se pysyy mukana. Onko kellään kokemusta?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Jorkki kirjoitti:Veikkaan että kiertäs tuonne 7000, mutta sitäkään ei tiedä mitä se pysyy mukana. Onko kellään kokemusta?
minkähän auton perään ko. kone on menossa?? fiuden?

tästä oli juttua vanhan foorumimn aikoihin.. oli jollain vajaa 9tonnii kiertäny mutta kun muistais mitä sille oli tehty.. JesseT osaa kertoo CVH:sta parhaiten tällä foorumilla..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Sille 9000rpm kiertäneelle ei oltu tehty juttujen mukaan paljon mitään, ja edelleen epäilen tuota kierroslukua..

Tuota ekan viestin otsikkoa jos muokkaisi ohc -> cvh, niin saattaisi tulla enemmän cvh tietäjiä paikalle.
Kuga PHEV
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

nestori kirjoitti:Sille 9000rpm kiertäneelle ei oltu tehty juttujen mukaan paljon mitään, ja edelleen epäilen tuota kierroslukua..

Tuota ekan viestin otsikkoa jos muokkaisi ohc -> cvh, niin saattaisi tulla enemmän cvh tietäjiä paikalle.
no se on sitten sillä selvä jos ei muka mitään ollu tehty :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

En minäkään tarkkaan muista, mutta muistelisin että oli tasoa kannen lasku ja virinokka, jousista ja nostajista ei tainnut olla mainintaa. Jospa se omistaja eksyisi tänne uudelle foorumille kertomaan vehkeestä, pahoittelen jos meni ihan metsään nuo muistelot.
Kuga PHEV
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mutta eikös se ollu sitten räjähtäny "lopulta" kun oli pitäny paikallaan huudatella kylillä 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Jorkki

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Kone on tulossa fiattiin. Eli onko vinkkiä pysyykö nuin mukana? Kansi on avarrettu ja laskettu, peltisarjat.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

milläköhän toi rajottaa noita kierroksia kun sekin pitäis saada pois sitten sieltä.. ei kierrä yli 6000rpm vai paljonko se nyt olikaan..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Ei taida varsinainen kierrosrajoitin löytyä kuin (?) k-jet ruiskumalleista (efi erikseen), ja niissä se on virranjakajan pyörijässä, vaihtaa tavan jakajan tai pyörijän niin pääsee siitä eroon.

Oisko jotain muuta nyt joka ottaa vastaan, jos ei yli 6000rpm millään mene?
Kuga PHEV
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no eipä ole edes tehnyt mieli vaki 1.4 sinne 6tonniin huudattaa mutta ajattelin vaan kun pitäis alkaa tota 1.6rakentelemaan...
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Jorkki

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

No eikö kellään nyt ole kokemusta muutoksesta?
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Itellä oli cvh jokkis vehkeessä ja kyllä se kierroksia kieku 8 tonnin mittarin tappiin asti.... jakaja oli semmonen melko iso ja sini kantinen... en oo moista muissa nähny..... nostajat oli tyhjennetty ja välykset säädettiin juurikin saabin levyillä....
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Qtka kirjoitti:Itellä oli cvh jokkis vehkeessä ja kyllä se kierroksia kieku 8 tonnin mittarin tappiin asti.... jakaja oli semmonen melko iso ja sini kantinen... en oo moista muissa nähny..... nostajat oli tyhjennetty ja välykset säädettiin juurikin saabin levyillä....
mitäs tämä tyhjennys ym. tapahtuu niin kuin rautalangasta väännettynä??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

No joo... eihän sieltä muuta tyhjene kun yks vieteri ja kuula venttiili... Eli revitään nostaja auki, otetaan ylin osa pois jonka alla on semmonen putkilo jonka pohjasta vieteri ja venttiili löytyy. Ne poies, putki takaisin nostajan sisään, lukitaan sopivalla seekerillä, laitetaan sopivat säätölevyt väliin ja ylin osa (se joka vastaa keinuvipuun) paikalleen. Lukitus rengasta, jolla nostaja pysyy alunperin kasassa, ei tarvitse(hajoaa/vääntyy irrottaessa). :roll: Ihan helppo toimenpide...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Oletko tehnyt mitään muutoksia, jotta nostaja ei täyttyisi öljyllä? Painohan se alkuperäinen ongelma on CVH nostajissa.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Oletko tehnyt mitään muutoksia, jotta nostaja ei täyttyisi öljyllä?
Ei oo tehty mitään muutoksia sen osalta.
wili
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2005 09:55
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili »

mistä tollaseet saabi säätölevyt sais kaikista helpoite ja halvimmal?
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
Vastaa Viestiin