Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä, koneessa hydrauliset nostajat ja täytyis saada mekaaniset. Koneen ikää en tiedä mutta 80 ja 90 luvun taitteesta varmaan. ELi miten toteuttaa kyseinen toimenpide?
Viimeksi muokannut Jorkki, 14 Maalis 2005 22:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Voin olla koneen tyypistä myös väärässä, kun ei oma koneeni ole. Mutta mikä kone sitten lie kyseessä? 8 venttiilinen, vm. 87-92, mahdollisesti???
Ja ratkaisua haetaan....
ohc:hän se cvh:kin toki on, jos cvh:ta tässä tarkoitetaan. Vuodet täsmäisi (melkeen, onhan niitä saanut escorteissa -81 -> ja -92 tuli viimeiset 1.6l:t, miten lie sierroissa ollut sitä 1.6:sta cvh:ta?). Mekaanisista nostajista cvh:n juttua tuolla:
Kone on jonkin sortin eskortista. Menossa jokkis hommaan, joten hydrauliset sais jäähä sivummalle.
"Pojat on tehnyt myös hydraulisista tyhjentämällä sisuskalut ulos ja käyttämällä Saabin säätöpaloja."
Eli juuri tämän tapaisia vinkkejä kaivataan. Kuten mainitsin, tulee jokkis käyttöön eli tuommoset 300 euron menoerät ei sytytä:D
Onko kellään lisää toimivia vinkkejä ongelmaan?
paljonkos sitä meinataan kierrättää kun tarvii mekaaniset olla??
itsellä ainakin OPEL:in kone kesti kierrättää reilu 8000rpm hydraulisilla
itsellä ois kanssa tarkotus tulevaisuudessa rakennella cvh jokkis käyttöön..
Jorkki kirjoitti:Veikkaan että kiertäs tuonne 7000, mutta sitäkään ei tiedä mitä se pysyy mukana. Onko kellään kokemusta?
minkähän auton perään ko. kone on menossa?? fiuden?
tästä oli juttua vanhan foorumimn aikoihin.. oli jollain vajaa 9tonnii kiertäny mutta kun muistais mitä sille oli tehty.. JesseT osaa kertoo CVH:sta parhaiten tällä foorumilla..
En minäkään tarkkaan muista, mutta muistelisin että oli tasoa kannen lasku ja virinokka, jousista ja nostajista ei tainnut olla mainintaa. Jospa se omistaja eksyisi tänne uudelle foorumille kertomaan vehkeestä, pahoittelen jos meni ihan metsään nuo muistelot.
Ei taida varsinainen kierrosrajoitin löytyä kuin (?) k-jet ruiskumalleista (efi erikseen), ja niissä se on virranjakajan pyörijässä, vaihtaa tavan jakajan tai pyörijän niin pääsee siitä eroon.
Oisko jotain muuta nyt joka ottaa vastaan, jos ei yli 6000rpm millään mene?
Itellä oli cvh jokkis vehkeessä ja kyllä se kierroksia kieku 8 tonnin mittarin tappiin asti.... jakaja oli semmonen melko iso ja sini kantinen... en oo moista muissa nähny..... nostajat oli tyhjennetty ja välykset säädettiin juurikin saabin levyillä....
Qtka kirjoitti:Itellä oli cvh jokkis vehkeessä ja kyllä se kierroksia kieku 8 tonnin mittarin tappiin asti.... jakaja oli semmonen melko iso ja sini kantinen... en oo moista muissa nähny..... nostajat oli tyhjennetty ja välykset säädettiin juurikin saabin levyillä....
mitäs tämä tyhjennys ym. tapahtuu niin kuin rautalangasta väännettynä??
No joo... eihän sieltä muuta tyhjene kun yks vieteri ja kuula venttiili... Eli revitään nostaja auki, otetaan ylin osa pois jonka alla on semmonen putkilo jonka pohjasta vieteri ja venttiili löytyy. Ne poies, putki takaisin nostajan sisään, lukitaan sopivalla seekerillä, laitetaan sopivat säätölevyt väliin ja ylin osa (se joka vastaa keinuvipuun) paikalleen. Lukitus rengasta, jolla nostaja pysyy alunperin kasassa, ei tarvitse(hajoaa/vääntyy irrottaessa). Ihan helppo toimenpide...