Kytkin luistaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja Sholva »

Kytkin kestää muuten nätisti käyttöä mutta kun moottorin lämpö nousee ja polkaisee lusikan pohjaan alkaa kytkin luistaa. kytin on vaihdettu ainakin 3 kertaa. ensikerralla itse toisella liike ja 3 meni liikkeessä takuuseen. kolmannella kertaa tuli hieman isompi kytkin ja paineasetelma. mutta ongelma ei kadonnut mihinkään. Koneessa vaikutaisi olevan liian paljon tehoa kytkimelle, joska kytkin ei ole päässyt likaantumaan enkä usko että edes huonolla käytöllä kytkintä saisi huonoon kuntoon. auto on -90 siera dohc 2.0 ruisku
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ettei olis joku kytkimen automaattisäätö tms vialla..?
Jos on vakiokone mitä tuosta käsitti niin kyllä kytkimet kestää.
ei sieltä mitään junia t...
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Viesti Kirjoittaja Sholva »

No mitä liikkeessä katottiin niin kytkinvaijerin automaattikiristys on ihan kunnossa, ja mitä kavereiden kanssa tutkailtiin niin kyllä se toimivan tuntui.
Ei sitä kytkintä kyllä kauhean paljon tarvitse painaa että se irrottaa levyt mutta käsittääkseni kaikissa riesoissa on sama. Kone on aivan vakio ja en usko että heppoja on yhtään sitä 125 enempää mitä tehdas lupaa, ennemminkin päinvastoin.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Kyllähän vakio kytkimen pitäs vakion tehot kestää ja tarvittaessa myös enemmänkin.
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Viesti Kirjoittaja Sholva »

niin pitäisi juu muttakun ei vaan kestä. on nyt niin mones kytkin alla ja senkanssa on tapellut useampikin eri ihminen niin jossain on nyt pakko olla vikaa. onko muuten 2.0L ja 1.6L moottoreille samanlaiset vaihdelaatikot? mietin vain että auto on aikasemmin saattanut olla pienempi moottorinen. tosin uusi kytkin on 2.0L doch koneelle suunniteltu. Ja keiken _pitäisi_ olla kunnossa. mutta kun ei vaan ole. kierrokset heittää kattoon ja vauhti pysyy samana kun yrittää isommilla vaihteilla ohittaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Joo,ei sillä laatikolla ole sen enempää tekemistä sen kytkimen kanssa.
Kytkin vaan auttaa vaihtamaan,onko ne kytkimet ollu kuivana
kun niitä on vaihdeltu,vai pääseekö jotain öljyä sun muuta jostain?
Ilmeisesti kuitenkaan ei..kieltämättä ihme "ominaisuus"
(vikojahan Fordeissa ei ole :lol: )
..en oikein keksi mitä tohon osais sanoa,kun ei itellä ole tuommoista koskaan ollu missään autossa.
ei sieltä mitään junia t...
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

mikä loota siinä autossa on? mt-75 vai type-9..
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Viesti Kirjoittaja Sholva »

laatikosta en osaa sanoa minkä sorttinen on. ihan puhdas se levy oli ku edellinen vaihdettiin sieltä pois. ja uus kurkattiin taas ja ei siinä öljyä eikä muutakaan roinaa päällä ollu. onko tolla lootan mallilla jotain väliä?
jos osaat kertoo miten erotan ne niin varmaan muistan kumpi se oli.. kyllä sitä tuli se 2 päivää pyöriteltyä ja nosteltua ku kytkin vaihdettiin ekankerran ite.
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Viesti Kirjoittaja Sholva »

korostetaan nyt vielä että kylmänä auto ei tee sitä ( uskoisin että tehot vain nousevat senverta koneen lämmetessä että kytkin alkaa luistamaan sitten) mutta kai sekin olisi mahdollista että kytkimen pito laskee lämmetessään? tosin se ei kyllä mun logiikan mukaan ole mahdollista mutta mikähän voisi olla. nyt alla on muuten hieman tavallista isompi kytkin, halkaisija muutaman millin enemmän. siellä toimi hieman paremmin kuin edellisellä mutta kova kaasu on edelleen ongelma. ei viitsisi enään uutta kytkintä ostaa kun kytkin remontteihin on mennyt varmaan viisinkertaisesti auton ostohinnan verran fyrkkaa...
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Ei kai ne auton tehot nyt niin paljon moottorin lämmetessään lisäänny ja toi kytkin kyllä käsittääkseni alkaa luistamaan pahemmin kun ne levyt siellä lämpenee.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Voiskohan olla joku painelaakeri-juttu sitten,ei kyllä tosiaan tuu mitään hyvää syytä mieleen että noin tekisi.
Joku liikeratasysteemi,ettei aukea/kiinnity kunnolla..
Hitto kun vasta laitoin sen laatikko-tyyppi linkin johonkin
enkä taas muista missä.
Type 9:ssä kumminkin ainakin kepin kiinnitys 3:lla pultilla,ja mt 75 pakki oikealla takana,eikös se niin ollut?
ei sieltä mitään junia t...
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

eiköhän siellä ole painelaakeri kannossa kokoajan. olisko päässy haarukan kiinnitys siirtymään jotenkin?
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Viesti Kirjoittaja Sholva »

joops elikkäs pakki on sielä oikeella alhaalla.
kyllä tossa mun riesassa tuntus olevan enemmän potkua lämpösenä, tai sitten se vaan on kuskin raskaampi kaasujalka. painelaakeri on vaihdettu kytkinlevyn mukana elikkä 3 eri painelaakeria ollu kiini. paineasetelmat yms koko setti menny uusiks aina... tuskin on haarukka päässy karkaamaan 3 kertaa peräkkäin... ensin duunattiin ite sinne kytkin levy, painelaakeri paineasetelma, olikohan vielä jotain.. joku pikkulaakeri vielä ainakin. ja sitten liikkeessä laitatettiin uus kytkin ku meidän laittama ei toiminu.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

tarkoitin että sen haarukan kulma on muuttunut, ja vaikka vaijeri vapautuu, niin jää silti hieman kantaamaan.
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Sholva
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Kesä 2005 16:07

Viesti Kirjoittaja Sholva »

AAH.. aivan. no toi kuulostas ensimmäiseltä loogiselta vaihtoehdolta...
mikäköhän moiseen mahtais olla todennäköisyys? ja mikä olisi vaihtoehto 2? jos nyt käyn kaverin kanssa tota purkamaan ja otan viikonlopun urakaks taas ton kytkimen korjailun ja levitän sen ja se ei olekkaan toi niin mielellään siinä samalla käy mahdolliset muutkin häiriötekijät läpi.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Vaihda se paine asetelma kanssa :shock: :roll:
HUh Huh huijaa!
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Re: Kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Sholva kirjoitti:Kytkin kestää muuten nätisti käyttöä mutta kun moottorin lämpö nousee ja polkaisee lusikan pohjaan alkaa kytkin luistaa. kytin on vaihdettu ainakin 3 kertaa. ensikerralla itse toisella liike ja 3 meni liikkeessä takuuseen. kolmannella kertaa tuli hieman isompi kytkin ja paineasetelma. mutta ongelma ei kadonnut mihinkään. Koneessa vaikutaisi olevan liian paljon tehoa kytkimelle, joska kytkin ei ole päässyt likaantumaan enkä usko että edes huonolla käytöllä kytkintä saisi huonoon kuntoon. auto on -90 siera dohc 2.0 ruisku

tuossahan lukee että on vaihdettu asetelma....
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Sholva kirjoitti:AAH.. aivan. no toi kuulostas ensimmäiseltä loogiselta vaihtoehdolta...
mikäköhän moiseen mahtais olla todennäköisyys? ja mikä olisi vaihtoehto 2? jos nyt käyn kaverin kanssa tota purkamaan ja otan viikonlopun urakaks taas ton kytkimen korjailun ja levitän sen ja se ei olekkaan toi niin mielellään siinä samalla käy mahdolliset muutkin häiriötekijät läpi.
No ei oikein voi olla muu kuin että kantaa, tai sitten kaikki asetelmat on ollu paskoja, tai sitte niin villi arvaus että menny boorit askinhännästä ja pyörii sieltä tyhjää :shock: vitsi vitsi...
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

onko vaijeri vaihdettu samalla? jos on liian lyhyt tullu sinne...
Focus 1.0 edition a6 2017
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

onpa käynny niin että on kytkinlevy menny väärin päin..
vika oli vähä ton tapanen..eikä niin vähäkään... :lol: :lol:

mutta että kolmekertaa.. :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Jos se asetelma on lämminnyt kun kytkin luistaa se on sökö :D :D
HUh Huh huijaa!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Asennus- tai säätövika! :roll:
Euratom
Viestit: 48
Liittynyt: 30 Loka 2006 11:34
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja Euratom »

Onko mahdollista että joku jarru tai pyöränlaakeri jäis laahaan kun ajat vähän aikaa? :roll: Tämä voi selittää kytkimen nopean kulumisen tai "palamisen" sekä tahmean menon... varsinkin jos vetävissä pyörissä vielä tämä vika :wink:
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Euratom kirjoitti:Onko mahdollista että joku jarru tai pyöränlaakeri jäis laahaan kun ajat vähän aikaa? :roll: Tämä voi selittää kytkimen nopean kulumisen tai "palamisen" sekä tahmean menon... varsinkin jos vetävissä pyörissä vielä tämä vika :wink:
Voi olla, että tämä ongelma on ratkennut jo vuosi sitten.. :D
2.9i
Feel The Difference.
Vastaa Viestiin