Kytkin luistaa
Kytkin luistaa
Kytkin kestää muuten nätisti käyttöä mutta kun moottorin lämpö nousee ja polkaisee lusikan pohjaan alkaa kytkin luistaa. kytin on vaihdettu ainakin 3 kertaa. ensikerralla itse toisella liike ja 3 meni liikkeessä takuuseen. kolmannella kertaa tuli hieman isompi kytkin ja paineasetelma. mutta ongelma ei kadonnut mihinkään. Koneessa vaikutaisi olevan liian paljon tehoa kytkimelle, joska kytkin ei ole päässyt likaantumaan enkä usko että edes huonolla käytöllä kytkintä saisi huonoon kuntoon. auto on -90 siera dohc 2.0 ruisku
No mitä liikkeessä katottiin niin kytkinvaijerin automaattikiristys on ihan kunnossa, ja mitä kavereiden kanssa tutkailtiin niin kyllä se toimivan tuntui.
Ei sitä kytkintä kyllä kauhean paljon tarvitse painaa että se irrottaa levyt mutta käsittääkseni kaikissa riesoissa on sama. Kone on aivan vakio ja en usko että heppoja on yhtään sitä 125 enempää mitä tehdas lupaa, ennemminkin päinvastoin.
Ei sitä kytkintä kyllä kauhean paljon tarvitse painaa että se irrottaa levyt mutta käsittääkseni kaikissa riesoissa on sama. Kone on aivan vakio ja en usko että heppoja on yhtään sitä 125 enempää mitä tehdas lupaa, ennemminkin päinvastoin.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
niin pitäisi juu muttakun ei vaan kestä. on nyt niin mones kytkin alla ja senkanssa on tapellut useampikin eri ihminen niin jossain on nyt pakko olla vikaa. onko muuten 2.0L ja 1.6L moottoreille samanlaiset vaihdelaatikot? mietin vain että auto on aikasemmin saattanut olla pienempi moottorinen. tosin uusi kytkin on 2.0L doch koneelle suunniteltu. Ja keiken _pitäisi_ olla kunnossa. mutta kun ei vaan ole. kierrokset heittää kattoon ja vauhti pysyy samana kun yrittää isommilla vaihteilla ohittaa.
Joo,ei sillä laatikolla ole sen enempää tekemistä sen kytkimen kanssa.
Kytkin vaan auttaa vaihtamaan,onko ne kytkimet ollu kuivana
kun niitä on vaihdeltu,vai pääseekö jotain öljyä sun muuta jostain?
Ilmeisesti kuitenkaan ei..kieltämättä ihme "ominaisuus"
(vikojahan Fordeissa ei ole
)
..en oikein keksi mitä tohon osais sanoa,kun ei itellä ole tuommoista koskaan ollu missään autossa.
Kytkin vaan auttaa vaihtamaan,onko ne kytkimet ollu kuivana
kun niitä on vaihdeltu,vai pääseekö jotain öljyä sun muuta jostain?
Ilmeisesti kuitenkaan ei..kieltämättä ihme "ominaisuus"
(vikojahan Fordeissa ei ole

..en oikein keksi mitä tohon osais sanoa,kun ei itellä ole tuommoista koskaan ollu missään autossa.
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
laatikosta en osaa sanoa minkä sorttinen on. ihan puhdas se levy oli ku edellinen vaihdettiin sieltä pois. ja uus kurkattiin taas ja ei siinä öljyä eikä muutakaan roinaa päällä ollu. onko tolla lootan mallilla jotain väliä?
jos osaat kertoo miten erotan ne niin varmaan muistan kumpi se oli.. kyllä sitä tuli se 2 päivää pyöriteltyä ja nosteltua ku kytkin vaihdettiin ekankerran ite.
jos osaat kertoo miten erotan ne niin varmaan muistan kumpi se oli.. kyllä sitä tuli se 2 päivää pyöriteltyä ja nosteltua ku kytkin vaihdettiin ekankerran ite.
korostetaan nyt vielä että kylmänä auto ei tee sitä ( uskoisin että tehot vain nousevat senverta koneen lämmetessä että kytkin alkaa luistamaan sitten) mutta kai sekin olisi mahdollista että kytkimen pito laskee lämmetessään? tosin se ei kyllä mun logiikan mukaan ole mahdollista mutta mikähän voisi olla. nyt alla on muuten hieman tavallista isompi kytkin, halkaisija muutaman millin enemmän. siellä toimi hieman paremmin kuin edellisellä mutta kova kaasu on edelleen ongelma. ei viitsisi enään uutta kytkintä ostaa kun kytkin remontteihin on mennyt varmaan viisinkertaisesti auton ostohinnan verran fyrkkaa...
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Voiskohan olla joku painelaakeri-juttu sitten,ei kyllä tosiaan tuu mitään hyvää syytä mieleen että noin tekisi.
Joku liikeratasysteemi,ettei aukea/kiinnity kunnolla..
Hitto kun vasta laitoin sen laatikko-tyyppi linkin johonkin
enkä taas muista missä.
Type 9:ssä kumminkin ainakin kepin kiinnitys 3:lla pultilla,ja mt 75 pakki oikealla takana,eikös se niin ollut?
Joku liikeratasysteemi,ettei aukea/kiinnity kunnolla..
Hitto kun vasta laitoin sen laatikko-tyyppi linkin johonkin
enkä taas muista missä.
Type 9:ssä kumminkin ainakin kepin kiinnitys 3:lla pultilla,ja mt 75 pakki oikealla takana,eikös se niin ollut?
ei sieltä mitään junia t...
joops elikkäs pakki on sielä oikeella alhaalla.
kyllä tossa mun riesassa tuntus olevan enemmän potkua lämpösenä, tai sitten se vaan on kuskin raskaampi kaasujalka. painelaakeri on vaihdettu kytkinlevyn mukana elikkä 3 eri painelaakeria ollu kiini. paineasetelmat yms koko setti menny uusiks aina... tuskin on haarukka päässy karkaamaan 3 kertaa peräkkäin... ensin duunattiin ite sinne kytkin levy, painelaakeri paineasetelma, olikohan vielä jotain.. joku pikkulaakeri vielä ainakin. ja sitten liikkeessä laitatettiin uus kytkin ku meidän laittama ei toiminu.
kyllä tossa mun riesassa tuntus olevan enemmän potkua lämpösenä, tai sitten se vaan on kuskin raskaampi kaasujalka. painelaakeri on vaihdettu kytkinlevyn mukana elikkä 3 eri painelaakeria ollu kiini. paineasetelmat yms koko setti menny uusiks aina... tuskin on haarukka päässy karkaamaan 3 kertaa peräkkäin... ensin duunattiin ite sinne kytkin levy, painelaakeri paineasetelma, olikohan vielä jotain.. joku pikkulaakeri vielä ainakin. ja sitten liikkeessä laitatettiin uus kytkin ku meidän laittama ei toiminu.
AAH.. aivan. no toi kuulostas ensimmäiseltä loogiselta vaihtoehdolta...
mikäköhän moiseen mahtais olla todennäköisyys? ja mikä olisi vaihtoehto 2? jos nyt käyn kaverin kanssa tota purkamaan ja otan viikonlopun urakaks taas ton kytkimen korjailun ja levitän sen ja se ei olekkaan toi niin mielellään siinä samalla käy mahdolliset muutkin häiriötekijät läpi.
mikäköhän moiseen mahtais olla todennäköisyys? ja mikä olisi vaihtoehto 2? jos nyt käyn kaverin kanssa tota purkamaan ja otan viikonlopun urakaks taas ton kytkimen korjailun ja levitän sen ja se ei olekkaan toi niin mielellään siinä samalla käy mahdolliset muutkin häiriötekijät läpi.
Re: Kytkin luistaa
Sholva kirjoitti:Kytkin kestää muuten nätisti käyttöä mutta kun moottorin lämpö nousee ja polkaisee lusikan pohjaan alkaa kytkin luistaa. kytin on vaihdettu ainakin 3 kertaa. ensikerralla itse toisella liike ja 3 meni liikkeessä takuuseen. kolmannella kertaa tuli hieman isompi kytkin ja paineasetelma. mutta ongelma ei kadonnut mihinkään. Koneessa vaikutaisi olevan liian paljon tehoa kytkimelle, joska kytkin ei ole päässyt likaantumaan enkä usko että edes huonolla käytöllä kytkintä saisi huonoon kuntoon. auto on -90 siera dohc 2.0 ruisku
tuossahan lukee että on vaihdettu asetelma....
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Nykyajan filosofiaa...
No ei oikein voi olla muu kuin että kantaa, tai sitten kaikki asetelmat on ollu paskoja, tai sitte niin villi arvaus että menny boorit askinhännästä ja pyörii sieltä tyhjääSholva kirjoitti:AAH.. aivan. no toi kuulostas ensimmäiseltä loogiselta vaihtoehdolta...
mikäköhän moiseen mahtais olla todennäköisyys? ja mikä olisi vaihtoehto 2? jos nyt käyn kaverin kanssa tota purkamaan ja otan viikonlopun urakaks taas ton kytkimen korjailun ja levitän sen ja se ei olekkaan toi niin mielellään siinä samalla käy mahdolliset muutkin häiriötekijät läpi.

Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Nykyajan filosofiaa...
Voi olla, että tämä ongelma on ratkennut jo vuosi sitten..Euratom kirjoitti:Onko mahdollista että joku jarru tai pyöränlaakeri jäis laahaan kun ajat vähän aikaa?Tämä voi selittää kytkimen nopean kulumisen tai "palamisen" sekä tahmean menon... varsinkin jos vetävissä pyörissä vielä tämä vika

2.9i
Feel The Difference.
Feel The Difference.