dohc --> cosworth. kansi asiaa...ja kone asiaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

dohc --> cosworth. kansi asiaa...ja kone asiaa

Viesti Kirjoittaja PgC »

Eli siis mites tollanen kombinaatio on mahdollinen, kun "isot" pojat puhuivat tänään tuolla "kaupungilla" semmoisesta. pitäisi kuulema mennä dohc alakertaan suoraan cossun kansi.

mikä on dohc kannen heikoin kohta turbotuksessa?
Viimeksi muokannut PgC, 24 Maalis 2006 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ei mee cossun kansi Dokkilaisen alakerran päälle, mutta OHC:n päälle se kyllä passaa.

Dohc:n päälle voi soivitella RS2000 kannen jos lisää venttiileitä haluaa.

Haulla löytyy lisää juttua Dohc:n trimmailusta.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eikös se ollu niin että menee "heittämällä" ohc:hen...
(mitä heittämällä nyt sitte keneneki mielestä tarkottaa..) :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Sama lohko tuo cossu ja ohc on...cossut vain mukamas vähä paremmin valettuja!
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

niin tai näin.. eikö noissa vesi :?: kanavissa ollu pientä poikkeamaa...
jostain lueskelin näin...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

veltto kirjoitti:Sama lohko tuo cossu ja ohc on...cossut vain mukamas vähä paremmin valettuja!
Eipä ole sama lohko oharissa ja cossussa.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

lalli69 kirjoitti:Ei mee cossun kansi Dokkilaisen alakerran päälle, mutta OHC:n päälle se kyllä passaa.

Dohc:n päälle voi soivitella RS2000 kannen jos lisää venttiileitä haluaa.

Haulla löytyy lisää juttua Dohc:n trimmailusta.
ok. mites toi rs2000 kansi kestää "isoja" tehoja?
onko hirvee homma asentaa?
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

AnttiR kirjoitti: Eipä ole sama lohko oharissa ja cossussa.
Cossun 205 ja "tavis" Sierran 205 lohkot on samat. :wink:
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

PgC kirjoitti:Eli siis mites tollanen kombinaatio on mahdollinen, kun "isot" pojat puhuivat tänään tuolla "kaupungilla" semmoisesta. pitäisi kuulema mennä dohc alakertaan suoraan cossun kansi.

mikä on dohc kannen heikoin kohta turbotuksessa?
"isoilla" pojilla ollut nyt pikkupoikien tieto.eli ei käy cosan kansi dohc päälle.
ohc koneen päälle käy mut vaatii kyllä muitakin muutoksia toimiakseen.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eikös siinä ohc lohkossa ollu jotain eroa öljyn ja veden kierrossa, mutta itse kansi siis istuu siihen päälle kun isä äidin selkään...
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:eikös siinä ohc lohkossa ollu jotain eroa öljyn ja veden kierrossa, mutta itse kansi siis istuu siihen päälle kun isä äidin selkään...
Joo öljy ja jäähdytysneste "kiertää turbon kautta" :) Ei vaan ei siinä itse lohkossa mitään eroa ole.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

näin muistelinkin
Focus 1.0 edition a6 2017
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

PgC kirjoitti: mikä on dohc kannen heikoin kohta turbotuksessa?
Halkeaa venttiilien välistä! Nimimerkillä kokemusta on :roll:
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa

Viesti Kirjoittaja PgC »

jamo78 kirjoitti: Halkeaa venttiilien välistä! Nimimerkillä kokemusta on :roll:
millaisilla ahdoilla sulla halkesi.
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

PgC kirjoitti: millaisilla ahdoilla sulla halkesi.

Ahtoja oli 0,6 ei ole hyvä turbotus kohde toi kone..
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

no kai senkin saa kestämään jotenkin. jos ei muuta niin vaihdetaan dohc:in tilalle 2,8 V6 TT :twisted:
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

PgC kirjoitti:no kai senkin saa kestämään jotenkin.
Imuilman lämmöt pystyttävä pitämään huomattavasti normaaleja turbo vehkeitä alhaisempana... Eli isoa cooleria ja fööniä... Siihen vielä vesiruutta lisä jäähdykkeeks ni vois saada kestämään.... Ja lisäksi pitää paineet alhaalla :wink: ... Kyllä 0,3 paineillakin tehoja saa aikaseks, kunhan kansi yms. virtaavat kunnolla :? ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

Kessi kirjoitti:Imuilman lämmöt pystyttävä pitämään huomattavasti normaaleja turbo vehkeitä alhaisempana... Eli isoa cooleria ja fööniä... Siihen vielä vesiruutta lisä jäähdykkeeks ni vois saada kestämään.... Ja lisäksi pitää paineet alhaalla :wink: ... Kyllä 0,3 paineillakin tehoja saa aikaseks, kunhan kansi yms. virtaavat kunnolla :? ...
katotaan nyt mitä tohon tulee... saattaapi olla että tekniikka vaihtuu kesällä :lol:
just kaveri ilmoitti että on löytyny mun "unelma" eli kolaroitu cossu. hintaa vajaat 3500€ ja auto tax free. kylkivaurio. miltä kuulostaa?
löytyy mustaa nahkasisustaa ja ym
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Fordmula
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Maalis 2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Fordmula »

Poikkeappas "sumuisilla saarilla" vilkaisemassa (Neil):

http://forum.fordsierraclub.co.uk/viewt ... hlight=242

13psi = 0,9 bar
lähtee kuin lehmä makuulta
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

PgC kirjoitti:no kai senkin saa kestämään jotenkin. jos ei muuta niin vaihdetaan dohc:in tilalle 2,8 V6 TT :twisted:
Mulla tuli dohc:n talalle scorpio cossun 2,9 24v jota on vielä vähä kutiteltu et takapyöräteho on jonkunverran yli 200hv :lol:
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Saako vähäpäästöiseen autoon vaihtaa vähäpäästöisestä autosta toisen koneen joka on isompi, kummatkin vähäpäästöiset ovat kait samaa mallisarjaa ? (1.6-->2.9 12V)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti:Saako vähäpäästöiseen autoon vaihtaa vähäpäästöisestä autosta toisen koneen joka on isompi, kummatkin vähäpäästöiset ovat kait samaa mallisarjaa ? (1.6-->2.9 12V)
kunhan pystyt luotettavasti todistamaan, mistä se uus kone on ja että se on todellakin yhtä vähä/vähempi päästöinen verrattuna alkuperäiseen.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

PgC kirjoitti:kolaroitu cossu. hintaa vajaat 3500€ ja auto tax free. kylkivaurio. miltä kuulostaa?
löytyy mustaa nahkasisustaa ja ym
Onko 4x4? jos on niin.. ei paha. :)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Jaakko85 kirjoitti:Saako vähäpäästöiseen autoon vaihtaa vähäpäästöisestä autosta toisen koneen joka on isompi, kummatkin vähäpäästöiset ovat kait samaa mallisarjaa ? (1.6-->2.9 12V)
Saa kunhan vaihdettava kone on saman ikäinen/uudempi(päästö arvot)
Esim. katilliseen doch:n pitäisi laittaa katillisen (4x4)cossun kone,2wd:n ei periaatteessa käy ja jos hankala leimainssi huomaa niin ei onnistu leimaaminen. Ja vähintään vaatii vaihdettavaksi 4wd:n ruiskun ohjauksen että saa päästöistä läpi (lambda).
gti golo palloilija
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Tattis tietäjille :D Ja anteeksi häiriö.
Vastaa Viestiin