Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jake__s
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Maalis 2006 17:13
Paikkakunta: espoo

Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?

Viesti Kirjoittaja jake__s »

mitä eroja on sierran dohc koneen alakerralla ja rs2000 16v alakerralla ?
käykö sierran/scorpion dohc koneen alakerta helposti rs 2000 16v escorttiin ?
rs 2000 konehan perustuu "I4":seen mutta onko eroja esim. männissä tai moottorin kiinnikkeissä ?
Viimeksi muokannut jake__s, 24 Maalis 2006 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ööö... rs2000 on dohc kone...
Focus 1.0 edition a6 2017
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

9 Fordin kokemuksella... :roll:
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Lohkot ainaki on samalla valmistenumerolla ja jakopää on sama, männistä ei tietoa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:ööö... rs2000 on dohc kone...
Katos sinäkin hokasit :D
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

futura68 kirjoitti:Lohkot ainaki on samalla valmistenumerolla ja jakopää on sama, männistä ei tietoa.
Ainakin minun -90 dohc sierran koneen männissä oli venttiilin kolot neljälle venttiilille...
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Ensimmäiset rs 2000 motit pitäisi huhujen mukaan olla 16v kantta lukuunottamatta aivan samoja kun 8v- dohc koneet..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

K.S. kirjoitti:Ensimmäiset rs 2000 motit pitäisi huhujen mukaan olla 16v kantta lukuunottamatta aivan samoja kun 8v- dohc koneet..
sitähän mä sanoin mutta ei noi pari pilkunnus** näköjään huomannu...
Focus 1.0 edition a6 2017
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

ööö... rs2000 on dohc kone...

No pakko oli kuitata, koska osasit antaa tosi asiantuntevan ja selkeän vastauksen :? Itse en oo kuullut kuin huhuja että ne ois samat, mutta näinhän tämäkin selvis.

Ei herneitä...
SLEI

Viesti Kirjoittaja SLEI »

Lisälaitehihna kulkee RS2000:ssa lähempänä lohkoa eli hihnapyörä on matalampi. Kampiakselilla oleva asentoanturi ei taida olla ihan samassa kohdassa kuin 8-venaisessa, öljytikku taitaa olla eri kohdassa, huohotusputket lähtee eri kohdasta, Rs2000 männissä ei ole venttiilinkoloja.
JesseA
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:50
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JesseA »

Eli sopiiko rs2000 kansi sierran vakio kannen tilalle? onko joku vaihtanu? Vois pistää projektiks jos joku on joskus kokeillu.
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

SLEI kirjoitti:Lisälaitehihna kulkee RS2000:ssa lähempänä lohkoa eli hihnapyörä on matalampi. Kampiakselilla oleva asentoanturi ei taida olla ihan samassa kohdassa kuin 8-venaisessa, öljytikku taitaa olla eri kohdassa, huohotusputket lähtee eri kohdasta, Rs2000 männissä ei ole venttiilinkoloja.
Tarkkaavaiset ovat varmaan huomanneet että lohkossa on monta erivaihtoehtoa vetää esim. huohotukset = sama lohko?
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

JesseA kirjoitti:Eli sopiiko rs2000 kansi sierran vakio kannen tilalle? onko joku vaihtanu? Vois pistää projektiks jos joku on joskus kokeillu.
Kokeile siitähän sinä varmuuden saat, uskoisin että käy.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
JesseA
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:50
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JesseA »

Mitäs kaikkee pitäis ottaa Escosta kannen lisäksi? Imusarja, pakosarja, Ruiskun osat, nokkaketju, ????

Tosta ruiskun hommista ei oo oikee tietoo itellä.

On muuten kai toisinpäin toi imusarja tossa rs:ssä jakopäähän nähden. siihen täytyy kikkailla jotai omaa siinä tapauksessa.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Dohc moottorien erot

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Olen sitä mieltä että kannattaa käyttää siit Escosta myös lohko (alakerta). Kattelin Microcat ohjelmasta et Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000, EI 8V. Sytytyksen kans saattaa tul ongelmia, jos 8V alakertaa käytät.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Dohc moottorien erot

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

futura68 kirjoitti: Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000,.
mikä sierra on 16v jos cossua ei lasketa


kysykää tältä jätkältä miten se rakennetaan... hurja peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=593727
Focus 1.0 edition a6 2017
JesseA
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:50
Paikkakunta: Salo

Re: Dohc moottorien erot

Viesti Kirjoittaja JesseA »

futura68 kirjoitti:Olen sitä mieltä että kannattaa käyttää siit Escosta myös lohko (alakerta). Kattelin Microcat ohjelmasta et Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000, EI 8V. Sytytyksen kans saattaa tul ongelmia, jos 8V alakertaa käytät.
Ei taida muita 16v olla ku cossu. Eikä mun käsiittääkseni kannen vaihto vaikuta sytytykseen koska samaan aikaan ne männät ylös tulevat. Tosta linkistä ihmettelin tota imusarjan suuntaa et se oli niinku käännetty. En tiä miten on tehty. Oli hyvä linkki, kiitos.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Tarkoitin Scorpion konetta jota on tehty 2.0 ja 2.3 litraisia versioita. En tiedä onko tehdas koskaan asentanu ko. moottoria Sierraan! Sytytyksestä vielä et RS2000:ssa on suorasytytys ja sierra Dohc:ssa jakaja. Bosch:n tiedotteen mukaan 8V ja 16V kampiakselit eivät vaihtokelpoisia, "sakararoottori" erilainen. (Mikähän sen oikea nimi olikaan?)
MikkoMuhis
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Huhti 2012 23:34

Re: Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?

Viesti Kirjoittaja MikkoMuhis »

Eipä sen sytytyksen kanssa ongelmaa tule kun otat nekin escosta.
Ja itseasiassa itsellä on scorpion 2.3 16v jossa ilmeisesti 8v dohcin nokat, anyway siinä on 8v dohc sierran sytytys sovellettuna ja 8v dohcin sähköt muutenki, ainoo vaan että bensanpaineet pitää olla korkeella jotta seokset ok (3,4-3,9bar) ja tyhjäkäyntiä käy vähän miten sattuu. Parempi olis jos sais ne sähköt 16v mallista
Vastaa Viestiin