Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?
Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?
mitä eroja on sierran dohc koneen alakerralla ja rs2000 16v alakerralla ?
käykö sierran/scorpion dohc koneen alakerta helposti rs 2000 16v escorttiin ?
rs 2000 konehan perustuu "I4":seen mutta onko eroja esim. männissä tai moottorin kiinnikkeissä ?
käykö sierran/scorpion dohc koneen alakerta helposti rs 2000 16v escorttiin ?
rs 2000 konehan perustuu "I4":seen mutta onko eroja esim. männissä tai moottorin kiinnikkeissä ?
Viimeksi muokannut jake__s, 24 Maalis 2006 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarkkaavaiset ovat varmaan huomanneet että lohkossa on monta erivaihtoehtoa vetää esim. huohotukset = sama lohko?SLEI kirjoitti:Lisälaitehihna kulkee RS2000:ssa lähempänä lohkoa eli hihnapyörä on matalampi. Kampiakselilla oleva asentoanturi ei taida olla ihan samassa kohdassa kuin 8-venaisessa, öljytikku taitaa olla eri kohdassa, huohotusputket lähtee eri kohdasta, Rs2000 männissä ei ole venttiilinkoloja.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Kokeile siitähän sinä varmuuden saat, uskoisin että käy.JesseA kirjoitti:Eli sopiiko rs2000 kansi sierran vakio kannen tilalle? onko joku vaihtanu? Vois pistää projektiks jos joku on joskus kokeillu.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Dohc moottorien erot
Olen sitä mieltä että kannattaa käyttää siit Escosta myös lohko (alakerta). Kattelin Microcat ohjelmasta et Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000, EI 8V. Sytytyksen kans saattaa tul ongelmia, jos 8V alakertaa käytät.
Re: Dohc moottorien erot
mikä sierra on 16v jos cossua ei lasketafutura68 kirjoitti: Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000,.
kysykää tältä jätkältä miten se rakennetaan... hurja peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=593727
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Dohc moottorien erot
Ei taida muita 16v olla ku cossu. Eikä mun käsiittääkseni kannen vaihto vaikuta sytytykseen koska samaan aikaan ne männät ylös tulevat. Tosta linkistä ihmettelin tota imusarjan suuntaa et se oli niinku käännetty. En tiä miten on tehty. Oli hyvä linkki, kiitos.futura68 kirjoitti:Olen sitä mieltä että kannattaa käyttää siit Escosta myös lohko (alakerta). Kattelin Microcat ohjelmasta et Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000, EI 8V. Sytytyksen kans saattaa tul ongelmia, jos 8V alakertaa käytät.
Tarkoitin Scorpion konetta jota on tehty 2.0 ja 2.3 litraisia versioita. En tiedä onko tehdas koskaan asentanu ko. moottoria Sierraan! Sytytyksestä vielä et RS2000:ssa on suorasytytys ja sierra Dohc:ssa jakaja. Bosch:n tiedotteen mukaan 8V ja 16V kampiakselit eivät vaihtokelpoisia, "sakararoottori" erilainen. (Mikähän sen oikea nimi olikaan?)
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 18 Huhti 2012 23:34
Re: Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?
Eipä sen sytytyksen kanssa ongelmaa tule kun otat nekin escosta.
Ja itseasiassa itsellä on scorpion 2.3 16v jossa ilmeisesti 8v dohcin nokat, anyway siinä on 8v dohc sierran sytytys sovellettuna ja 8v dohcin sähköt muutenki, ainoo vaan että bensanpaineet pitää olla korkeella jotta seokset ok (3,4-3,9bar) ja tyhjäkäyntiä käy vähän miten sattuu. Parempi olis jos sais ne sähköt 16v mallista
Ja itseasiassa itsellä on scorpion 2.3 16v jossa ilmeisesti 8v dohcin nokat, anyway siinä on 8v dohc sierran sytytys sovellettuna ja 8v dohcin sähköt muutenki, ainoo vaan että bensanpaineet pitää olla korkeella jotta seokset ok (3,4-3,9bar) ja tyhjäkäyntiä käy vähän miten sattuu. Parempi olis jos sais ne sähköt 16v mallista