Eli kolmisen viikkoa sit huomasin, että ruiskusuuttimen paluuletku vuosi naftaa reilusti. Korjaushan oli halpa 2€, mutta naftaa oli sen verran ruikkinut, että laturi piti vaihtaa (ei ladannut ja laturin valo mittaristossa). Laturi vaihdettiin, 450€. Korjauksen jälkeen moottorin vikavalo alkoi palamaan, vilahti pariin kertaan ennen laturin vaihtoakin.
Korjaamon hemmo sanoi viaksi EGR control circuit high, tarkempaa vikakoodia en saanut.
Nappasin EGR moottorin irrti ja tsekkasin venttiilin toiminnan. Venttiili liikkui ihan normaalisti jumittelematta. Moottorin liittimessä oli kyllä jonkin verran hapettumaa, mutta en ole saanut sen jälkeen vikaa nollattua.
Auto kulkee ihan normaalisti, vedot tallella yms.
EGR moottorin vaihto? Vai mitä mieltä olette? Tietysti täytyy vikakoodi vielä nollata ennen.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
07 MK4 1.8TDCI moottorin vikavalo
Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11 Touko 2015 18:47
Hyppää
- Ford-Club tiedottaa
- ↳ Tiedotteet
- ↳ Tapahtumat
- Jäsenalue
- Rekisteröityneet käyttäjät
- Kaikille
- ↳ Foorumin pelisäännöt ja käyttö
- ↳ Autotalli
- ↳ Autoilu
- ↳ Sana on vapaa
- ↳ Keskustelun kehittäminen
- Ford Tekniikka
- ↳ Alusta
- ↳ Kori & sisusta
- ↳ Autohifi
- ↳ Autosähkö
- ↳ Tekniikka
- Malli ryhmät ja sivustot
- ↳ Transitmiehet
- ↳ Yleistä keskustelua transiteista
- ↳ Apua ongelmiin
- ↳ Transit projektit
- ↳ Cortina Club
- ↳ Consul & Granada
- ↳ ANGLIA Club
- ↳ FordMclub
- ↳ Ford-freak
- ↳ Ford-freak overdrive foorum
- ↳ Taunus club foorum
- ↳ Cosworthrsclub / CRSC foorumi
- ↳ Fmoc
- Kaupalliset alueet
- ↳ -Tarjouksia yhteistyökumppaneilta-
- ↳ Ostetaan ja Myydään ajoneuvot
- ↳ Ostetaan ja Myydään varaosat / Tarvikkeet
- ↳ Ostetaan ja Myydään Klassikkot / Tarvikkeet
- ↳ Autoiluun liittymättömät Osto- ja Myynti-ilmoitukset
- ↳ Lahjoitetaan