90 Doch sierran sähkösirkus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
kylmä
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:20
Paikkakunta: Uusimaa

90 Doch sierran sähkösirkus

Viesti Kirjoittaja kylmä »

Eli muutama omituisuus vaivaa 90 Sierraa.
Startatessa selkeä solenoidi vika mutta se tapahtuu vaan alle -5 asteen kelillä eli pakkasilla toimii vallan mainiosti,
uusi startti on kyllä takakontissa odottamassa mutta aloin ajattelemaan oisko mahdollisesti joku kosketus vika tjs...
Toinen ihmetyksen aihe on käynnistyksessä auton startatessa kestää 2-3 minuuttia että alkaa lämmitys,pyyhkijät ja valo automatiikka toimimaan eli valot saa toimimaan vaan laittamalla ne "päälle asentoon" mutta muut pysyvät poissa toiminassa muutaman minuutin.
Onko jollain vastaavaa ongelmaa ollut vai otanko vaan kaikki releet ja johdot
putsaukseen vai oisko mahdollista että kosteus vaikuttaisi jotenkin virtalukon pohjan kautta tuohon sirkukseen vai onko se vaan "ominaisuus" ?
kylmä
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:20
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kylmä »

Kiivaan ropaamisen seurauksena vaihtui aamulla startti jolla taisi startti ongelma kadota ainakin toistaiseksi ja vika tuohon sähköjen myöhäiseen heräämiseen paikallistui "yllättäin" sulakerasian pohjaan...
Lampunpesimen releä (ohjekirjassa sillä nimellä) heilutellessa heräili lämmityslaite ja ajovalot.
Roiskuttelin Crc:tä pohjaan ja yritin putsailla releä mutta taisi olla hetkellinen elvytys.
Onkohan sulakerasian vaihto seuraava hoito muoto vai mahtaakohan olla vaihtoehtoja tuon korjaamisen suhteen?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

voipi olla ihan vain kosketushäikkää..

kokeile saada auto vaikka lämpimään talliin pariksi päiväksi. jos sen jälkeen ei ongelmia esiiny niin vesi siellä kiusaa tekee.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
kylmä
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:20
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kylmä »

Varmaankin on kosteus kiusana mutta tallissa on avo amatzoni isompana kiusana joten sinne en pääse sitä kuivattelemaan ennen kevättä...
Mahtaiskohan olla jotain poppa konstia tuon kuivaamisen suhteen?
Kuumailmapuhallin tjs...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mulla ainakin helpotti yhtenä talvena kun heitin auton sisälle lämpöpuhaltimen yöksi kiljumaan.

en tiedä miten riesassa on mutta minulla on sulakerasian pohja yhteydessä hyttiin.. joten se lämpö ainakin kuivatti ne v-mäiset kosteudet helvettiin sieltä. ja samalla hyttikin lämpeni.. :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
kylmä
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:20
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kylmä »

Siellähän se sulakeloota on hytin ja konehuoneen välissä.
Pitää koittaa kuivatella kunnolla se vaikka sisätilan lämmittimellä joku päivä.
Pitänee varata makkaraa varuilta jos sattuu roihahtamaan ;)
kylmä
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:20
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kylmä »

8 euron rele hessumobiilista ja loppui sähkösirkus siihen :)
Nyt saa keskittyä rauhassa sisäpuolista johtosirkusta setvimään minkä edellinen omistaja on saanut aikaiseksi.
Pitäisi varmaan lakisääteiseksi saada joku kansalaisopiston kurssi stereoiden asentamiseen kun kakaratkin kompastelee kaiutin/vahvistin johtoihin autoon kiivetessä.
:shock:
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

kylmä kirjoitti:8 euron rele hessumobiilista ja loppui sähkösirkus siihen :)
Nyt saa keskittyä rauhassa sisäpuolista johtosirkusta setvimään minkä edellinen omistaja on saanut aikaiseksi.
Pitäisi varmaan lakisääteiseksi saada joku kansalaisopiston kurssi stereoiden asentamiseen kun kakaratkin kompastelee kaiutin/vahvistin johtoihin autoon kiivetessä.
:shock:
nii on se perhana kumma kun autossa on yhtä monta johdotusta stereoille kun on omistajiakin :lol: yleensä vielä iso liittimetki katkottu pois kun pitää se iän ikuinen plaukkari asentaa nuukuuksissansa :lol:
tuning sucks
TUC2
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Helmi 2006 21:13
Paikkakunta: Keskisuomessa

Viesti Kirjoittaja TUC2 »

Tosta startista tuli mieleen että itellä -89 Escortissa sama vika, eli startissa jotain häikkää (solenoidi(?)), avaimesta käännät n. -10 asteen pakkasilla ja kuuluu vain metallinen "NAKS". Pari kolme kertaa kun tekee niin pyöräyttää nätisti käyntiin. Nyt kävin nollakeleillä kokeilemassa autoa ja ei mitään ongelmaa.. Eli täysin päinvastoin minulla, lämpimillä keleillä toimii.

Kaverille olisin näyttänyt tuota vikaa niin ei mitään :D Aina lähti. Kummia vehkeitä..
Vastaa Viestiin