90 Doch sierran sähkösirkus
90 Doch sierran sähkösirkus
Eli muutama omituisuus vaivaa 90 Sierraa.
Startatessa selkeä solenoidi vika mutta se tapahtuu vaan alle -5 asteen kelillä eli pakkasilla toimii vallan mainiosti,
uusi startti on kyllä takakontissa odottamassa mutta aloin ajattelemaan oisko mahdollisesti joku kosketus vika tjs...
Toinen ihmetyksen aihe on käynnistyksessä auton startatessa kestää 2-3 minuuttia että alkaa lämmitys,pyyhkijät ja valo automatiikka toimimaan eli valot saa toimimaan vaan laittamalla ne "päälle asentoon" mutta muut pysyvät poissa toiminassa muutaman minuutin.
Onko jollain vastaavaa ongelmaa ollut vai otanko vaan kaikki releet ja johdot
putsaukseen vai oisko mahdollista että kosteus vaikuttaisi jotenkin virtalukon pohjan kautta tuohon sirkukseen vai onko se vaan "ominaisuus" ?
Startatessa selkeä solenoidi vika mutta se tapahtuu vaan alle -5 asteen kelillä eli pakkasilla toimii vallan mainiosti,
uusi startti on kyllä takakontissa odottamassa mutta aloin ajattelemaan oisko mahdollisesti joku kosketus vika tjs...
Toinen ihmetyksen aihe on käynnistyksessä auton startatessa kestää 2-3 minuuttia että alkaa lämmitys,pyyhkijät ja valo automatiikka toimimaan eli valot saa toimimaan vaan laittamalla ne "päälle asentoon" mutta muut pysyvät poissa toiminassa muutaman minuutin.
Onko jollain vastaavaa ongelmaa ollut vai otanko vaan kaikki releet ja johdot
putsaukseen vai oisko mahdollista että kosteus vaikuttaisi jotenkin virtalukon pohjan kautta tuohon sirkukseen vai onko se vaan "ominaisuus" ?
Kiivaan ropaamisen seurauksena vaihtui aamulla startti jolla taisi startti ongelma kadota ainakin toistaiseksi ja vika tuohon sähköjen myöhäiseen heräämiseen paikallistui "yllättäin" sulakerasian pohjaan...
Lampunpesimen releä (ohjekirjassa sillä nimellä) heilutellessa heräili lämmityslaite ja ajovalot.
Roiskuttelin Crc:tä pohjaan ja yritin putsailla releä mutta taisi olla hetkellinen elvytys.
Onkohan sulakerasian vaihto seuraava hoito muoto vai mahtaakohan olla vaihtoehtoja tuon korjaamisen suhteen?
Lampunpesimen releä (ohjekirjassa sillä nimellä) heilutellessa heräili lämmityslaite ja ajovalot.
Roiskuttelin Crc:tä pohjaan ja yritin putsailla releä mutta taisi olla hetkellinen elvytys.
Onkohan sulakerasian vaihto seuraava hoito muoto vai mahtaakohan olla vaihtoehtoja tuon korjaamisen suhteen?
voipi olla ihan vain kosketushäikkää..
kokeile saada auto vaikka lämpimään talliin pariksi päiväksi. jos sen jälkeen ei ongelmia esiiny niin vesi siellä kiusaa tekee.
kokeile saada auto vaikka lämpimään talliin pariksi päiväksi. jos sen jälkeen ei ongelmia esiiny niin vesi siellä kiusaa tekee.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
mulla ainakin helpotti yhtenä talvena kun heitin auton sisälle lämpöpuhaltimen yöksi kiljumaan.
en tiedä miten riesassa on mutta minulla on sulakerasian pohja yhteydessä hyttiin.. joten se lämpö ainakin kuivatti ne v-mäiset kosteudet helvettiin sieltä. ja samalla hyttikin lämpeni..
en tiedä miten riesassa on mutta minulla on sulakerasian pohja yhteydessä hyttiin.. joten se lämpö ainakin kuivatti ne v-mäiset kosteudet helvettiin sieltä. ja samalla hyttikin lämpeni..

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
8 euron rele hessumobiilista ja loppui sähkösirkus siihen 
Nyt saa keskittyä rauhassa sisäpuolista johtosirkusta setvimään minkä edellinen omistaja on saanut aikaiseksi.
Pitäisi varmaan lakisääteiseksi saada joku kansalaisopiston kurssi stereoiden asentamiseen kun kakaratkin kompastelee kaiutin/vahvistin johtoihin autoon kiivetessä.


Nyt saa keskittyä rauhassa sisäpuolista johtosirkusta setvimään minkä edellinen omistaja on saanut aikaiseksi.
Pitäisi varmaan lakisääteiseksi saada joku kansalaisopiston kurssi stereoiden asentamiseen kun kakaratkin kompastelee kaiutin/vahvistin johtoihin autoon kiivetessä.

nii on se perhana kumma kun autossa on yhtä monta johdotusta stereoille kun on omistajiakinkylmä kirjoitti:8 euron rele hessumobiilista ja loppui sähkösirkus siihen
Nyt saa keskittyä rauhassa sisäpuolista johtosirkusta setvimään minkä edellinen omistaja on saanut aikaiseksi.
Pitäisi varmaan lakisääteiseksi saada joku kansalaisopiston kurssi stereoiden asentamiseen kun kakaratkin kompastelee kaiutin/vahvistin johtoihin autoon kiivetessä.


tuning sucks
Tosta startista tuli mieleen että itellä -89 Escortissa sama vika, eli startissa jotain häikkää (solenoidi(?)), avaimesta käännät n. -10 asteen pakkasilla ja kuuluu vain metallinen "NAKS". Pari kolme kertaa kun tekee niin pyöräyttää nätisti käyntiin. Nyt kävin nollakeleillä kokeilemassa autoa ja ei mitään ongelmaa.. Eli täysin päinvastoin minulla, lämpimillä keleillä toimii.
Kaverille olisin näyttänyt tuota vikaa niin ei mitään
Aina lähti. Kummia vehkeitä..
Kaverille olisin näyttänyt tuota vikaa niin ei mitään
