
1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Elikkäs tommonen 1.6 ohari sierra löytyy. Vikana semmosta että kylmästä lähtee käyntiin hyvin, lämpimänä saa sahata ja pumpata kaasua että jaksaa lähteä tulille, tämä siis silloin kun lämmöt on normaalialueella. Automaattiryyppykö siellä sohlaa vai mikä? 

Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Ryyppy on hyvä vaihtoehto jos bensaakin on alkanu mennä tavallista enemmän. Kylmänä kesäkeleillä nippanappa kiinni, ja lämpöisenä auki.
Jos sielä on sähköryyppy niin sille tulee virta alunperin suoraa laturista, se sinivalkoinen yksinäinen piuha menee laturista suoraa ryyppyyn.
Jos sielä on sähköryyppy niin sille tulee virta alunperin suoraa laturista, se sinivalkoinen yksinäinen piuha menee laturista suoraa ryyppyyn.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Mitäs sille ryypylle sitten kannattaisi tehdä? Ei kai sitä paranis pois käytöstäkään ottaa.. 

Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Katso onko myynissä muutos osia jolla automaattiryyppy muutetaan manuaaliseksi.En tiedä onko enään?
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Ja olet varmasti tietoinen, että kun auto on kylmä niin käynnistetään eri tavalla kun lämpimänä? Mulla Escort ei käynnisty lämpimänä jollei ensin paina kaasua kun käynnistää...
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Mikä kaasari? DGAV?
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Kyllä juu. Kylmänä käynnistelen ohjekirjan mukaisesti, kaksi kertaa kaasu pohjaan ja sitten tarttia ilman kaasua, lähtee nätisti. Lämpimänä saa sahata vaikka kuinka pumppaisi kaasua mihkä suuntaan vaan..Mondeomies kirjoitti:Ja olet varmasti tietoinen, että kun auto on kylmä niin käynnistetään eri tavalla kun lämpimänä? Mulla Escort ei käynnisty lämpimänä jollei ensin paina kaasua kun käynnistää...
Sähköryypyn johdon etsiskelin eilen, näytti olevan rispaantunut joten sen korjailin, tuntuu nyt lähtevän ehkä hieman paremmin tulille, ei ole vielä ajettu kovinkaan paljoa kuitenkaan niin en varmaksi sano.
Ja kaasarin mallista en ole varma, mutta Weberi se ainakin näyttäis olevan.
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Nostellaanpas topikkia. Eipä auttanut tuo johdon korjaus, vieläkin saa sahata lämpimänä ennenkon lähtee tulille. Jostakin lueskelin että käynnistyvyyteen vaikuttaa jos sytyn ajotus on pielessä? Mitenkäs tuommosta sitten säädetään.. 

Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Perusennakon säätö, aikaisemmalle kääntämällä jakajaa vastapäivään ja myöhäisemmälle kääntämällä jakajaa myötäpäivään. Lukitus avataan 13mm lenkkiavaimella. Eri asia sitten liittyykö mitenkään tuohon käynnistyvyys ongelmaan... Aika monta muuttujaa kuitenkintmppa kirjoitti:Nostellaanpas topikkia. Eipä auttanut tuo johdon korjaus, vieläkin saa sahata lämpimänä ennenkon lähtee tulille. Jostakin lueskelin että käynnistyvyyteen vaikuttaa jos sytyn ajotus on pielessä? Mitenkäs tuommosta sitten säädetään..

Itse veikkaisin syyksi sitä höyrynerotinpurkkia. Sen voi kai korvata ihan T-haaralla, josta paluu tankkiin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Mistäs semmonen purkki löytyypi? Tyhmiä kysymyksiä kun ei tosiaan oo tullu paljoa ropattua kyseistä autoo.. 

Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Kyseinen purkki sijaitsee siinä kuskinpuolen lokasuojan tienoilla (jos sitä ei ole jo poistettu aiemmin), ja siihen tuli muistaakseni letku pumpulta, ja lähti letku kaasarille ja paluu tankkiin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Niin no kun nyt sytkästä puhuttiin niin onkin varmaan kärjellinen jakaja? ootkos koska kattonu katkojankärkiä ja niidenväliä? vai joko on kärjetön? sitten ei käjet ole ongelm mutta nuo muut kyllä!
jos huonot niin eipä pelaa, uudet kärjet,konkka ,pyörijä,kansi,johdot niin se on sitten puolaa/jakajaa vaille valmista.
jos huonot niin eipä pelaa, uudet kärjet,konkka ,pyörijä,kansi,johdot niin se on sitten puolaa/jakajaa vaille valmista.
Re: 1.6 OHC lämpimänä heikko käynnistyvyys
Älä siihen sytkän säätöön keskity ja tuskin on kärjellinen jakaja, jos kylmänä lähtee hyvin. Sierran omistajan käsikirjan mukaan lämpimänä:tmppa kirjoitti:Nostellaanpas topikkia. Eipä auttanut tuo johdon korjaus, vieläkin saa sahata lämpimänä ennenkon lähtee tulille. Jostakin lueskelin että käynnistyvyyteen vaikuttaa jos sytyn ajotus on pielessä? Mitenkäs tuommosta sitten säädetään..
"Painakaa hitaasi kaasupoljin puoliväliin liikematkastaan, pitäkää tässä asennossa ja kääntäkää virta-avain III-asentoon, ja käynnistäkää moottori."

Toi edellinen tarkoittaa sitä, ettei se automaattiryyppy loksahda päälle ja kone tukehdu bensaan ryypystä ja pumppaamisesta kuumana.
Muut perusasiat sitten vaihtoon, tulpat, sytytyspiuhat, pyörijä ja virranjakajan kansi.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon