Kysytäänpä taas tällaisia perusjuttuja. Kun aikanaan teetin kannen niin koneistaja sanoi ettei rajoitinta kannata nostaa korkealle, koska nostaja voi pompata pois paikaltaan.. Kannesta tiedän sen mitä koneistaja kertoi, pakoventtiileissä on lash capsit, imuventtilejä on lyhennetty ja lautasia koneistettu. Paikallaan on Burton Bf 134-nokka, kovapalakeniut ja uudehkot vakiojouset. Kansi on se 1.6 taunuksen. Puhutta oli että riski on jo 6500rpm, joten mhin on vakio EFi ohc:n rajoitin asetettu? Kyseessä siis vakioboksi (Fordin EEC-IV/L-jetti) ja Motocraftin harmaa jakaja. Mikä tollasen sitten käytännössä saa aikaan että nostaja pomppaa pois/voi pompata kierroksilla???
Tähän asti oon vaihtanu kiltisti jo 5000rpm kohdalla, mutta lisätieto ei olisi pahitteeksi. Mulle saa esittää täydentäviä kysymyksiä, jotta saadaan asia kaltaiseni "maallikollekin" selväksi. Kiitos jo etukäteen, joka viitsii vakavasti vaivautua.
Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Saattaa kyllä riippua nokastakin, mutta mulla oli kentcamssin 286 asteinen (iirc) nokka ilman rajoitinta eikä kertaakaa lentäny. Venttiileissä ei ollu välipaloja.
Vakioboxin rajoittaja on kaasariversion motograftissa 6500. Epäilen että olis ruiskussakin sama.
E: Muistui mieleen että ainakin tuolloin sai hd jousia niihin keinuihin, ja sellaiset mulla olikin. En tiä kuinka nykyään saa enkä jaksa kooklettaa
Vakioboxin rajoittaja on kaasariversion motograftissa 6500. Epäilen että olis ruiskussakin sama.
E: Muistui mieleen että ainakin tuolloin sai hd jousia niihin keinuihin, ja sellaiset mulla olikin. En tiä kuinka nykyään saa enkä jaksa kooklettaa

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Ok, eli HD-jousilla voisi varmistaa venttiilikoneistoa? Mutta voiko nuo jatkopalat olla juuri se riskitekijä vai nimenomaan jouset?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Efin rajoitin on 6k hujakoilla, vähän alle tai yli riippuen boxista. Jostain on jääny mieleen 5850-6050rpm...
Noilla kierroksilla pysyy kiikut paikallaan, jos on edes suurinpiirtein asiat, eli kulmat ja jousipaineet, kunnossa.
Lash capit ei ainakaan tähän asti ole olleet ongelma.
Noilla kierroksilla pysyy kiikut paikallaan, jos on edes suurinpiirtein asiat, eli kulmat ja jousipaineet, kunnossa.
Lash capit ei ainakaan tähän asti ole olleet ongelma.
Re: Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Tämä selvä. Kulmat pitäisi olla ok (6000km ajettu ilman kulumisen merkkejä keinuissa) ja jouset oli koneistajan mukaan uuden näköiset, taisi muistsakseni mitata ne. Kiitokset neuvoista ja informaatiosta!
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER