tyhmä turbo "projekti"

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

tyhmä turbo "projekti"

Viesti Kirjoittaja ft79 »

tuli tollanen hullu rojekti mieleen...EI TIELIIKENNE KÄYTÖSSÄ!!!!!!

eli on vähä ylimääräsiä osia...

mitsun(1.8td) ahdin...
taunus 1.6 ohc
1-k weber(taunuksen alkuperänen.. ei turbo)

jos sotken noi keskenään niin saakohan tosta mitään toimivaa....

ite aattelin näin:

turbo kiinni pakosarjaan
turbolta putkikaasariin
-kaasari säädetään "pikkasen" rikkaalle...

eli näin... :lol:

saako toimimaan... ideoita ajatuksia....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Riippuu miten toimivan määrittelee. Sitä soppaa tarvii lisää sitten kun ahtoakin tulee, bensanpaineen pitää kasvaa ahdon noustessa sopivassa suhteessa, ja ilman kumitiivisteitä / oikeaa kohoa kaasari tuskin kestää kovin kovaa painetta. Varmaan sellaisenaan luokkaa 0.5bar hyvällä tuurilla? Jos nyt tuolla diisselin ahtimella saat mitään mainittavaa toimintaa muutenkaan.. Voiskait sen kaasuttimen laittaa turbon imupuolelle, ei tarvis kestää painetta..
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Jaakko85 kirjoitti:Riippuu miten toimivan määrittelee. Sitä soppaa tarvii lisää sitten kun ahtoakin tulee, bensanpaineen pitää kasvaa ahdon noustessa sopivassa suhteessa, ja ilman kumitiivisteitä / oikeaa kohoa kaasari tuskin kestää kovin kovaa painetta. Varmaan sellaisenaan luokkaa 0.5bar hyvällä tuurilla? Jos nyt tuolla diisselin ahtimella saat mitään mainittavaa toimintaa muutenkaan.. Voiskait sen kaasuttimen laittaa turbon imupuolelle, ei tarvis kestää painetta..
ehän ton tarvi kauaa kestääkkään....
toi turbo on meinaa ihan loppu.....no ei nyt siivet kiinni ota mutta silti... :lol:

eikö bensa "häviä" kuumassa turbossa.... :?:
noinhan se olis helpompi kyllä toteuttaa....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

no... voin sitte kertoa kokemuksia viikon lopun jälkeen...
niin ja toi hukkaportin tanko otetaan pois... :twisted:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ft79 kirjoitti: niin ja toi hukkaportin tanko otetaan pois... :twisted:
Kovia ahtoja vaan :lol: :lol:
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jos sillä yhen lähön pääsee....
täytyy varmaan ottaa bensaletkusta t-haara
kaasarin kyljestä sisään...
niin ei ainakaan venat pala...

ettei tartte tohon "rata" pirsiin ekana päivänä konetta vaihtaa... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ft79 kirjoitti:jos sillä yhen lähön pääsee....
täytyy varmaan ottaa bensaletkusta t-haara
kaasarin kyljestä sisään...
niin ei ainakaan venat pala...

ettei tartte tohon "rata" pirsiin ekana päivänä konetta vaihtaa... :lol:
Musta jotenkin tuntuu että jos otat hukkaportin kellon tangon pois niin turbo ei ahda yhtään mitään, ellet jumita hukkaportin venttiiliä jotenkin. Siis siten että se venttiili on kiinni. Anna sen tangon olla vaan paikallaan..

Vaikuttaa vähän haistapaskatopikilta :lol:
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

no..niin....siis tarkotus lukita toi siten
että kaikki mitä tulee se myös käytetään....
eikä päästellä mitään menemään.... :lol:

mutta miten toi toimii jos kaasari on ennen turboa...
ikinä kullukkaan... no paitsi jenkkien remmiahtimet....
mutta ne ei lämpene yhtä paljoo.... :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

saa sen toimimaan aika hyvin, on niitä rakenneltu useita tässä maassa...
Focus 1.0 edition a6 2017
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jaska74 kirjoitti:saa sen toimimaan aika hyvin, on niitä rakenneltu useita tässä maassa...
ok...eikä tarvi mitään erikoista... :?:
jäähdytellä mitään ylimäärästä....
eikä koko vehe poksahda... :?:

kuulostaa vähä hullulta että ajetaan bensa tulikuuman turbon läpi... :roll:

no huulujahan tässä ollaan itse kukin... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

no...mutta nyt sytty...
kun tohon imusarjassa kiinni olevaan weberiin(1-k)
saa helposti ton (ahto) letkun kiinni...
mutta kaasari on vähä pieni...
niin pistetään turbon imupuolelle
weberin tupla lisäks.... pitäis sopan ruveta rittää....
varsinki kun säätää vielä rikkaalle.... :lol:
ja jos ei riitä niin kyllä noita suuttimia voi aina porata.... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:lol: rest in peace ja silleen..
tai käytä edes kypärää.. :wink:
ei sieltä mitään junia t...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

janzamar kirjoitti::lol: rest in peace ja silleen..
tai käytä edes kypärää.. :wink:
ei tosta nyt mikään kovin tykki voi tulla....
ajelin tolla viime kesän ilman minkään moista suodatinta...
ja syksyn tullen sen huomas...
pers tuntumalla n.40hv.....

ja turbossa ottaa siivet melkein runkoon kiinni....
ja luulen että savutus on sen mukasta....
pitää varmaan tehdä isompi öljypohja.... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei kun emmää sitä mutta jos se räjähtää kappaleiksi tai jotain.. :)
ei sieltä mitään junia t...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

no taunus on tehty pellistä... toisinkun jotkut japanilaiset
auton näköis painokset..... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Brenda
Viestit: 108
Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Brenda »

tiesit varmaan, että tarvitset ahtopaineen mukaan säätyvän bensanpainesäätimen ja sähköpumpun jos kaasari on painepuolella.
muuten auto nuupahtaa heti ahtojen noustessa, kun bensa alkaa virtaamaan kaasarista tankkiin päin.

parasta olis jos vielä rakennat sen kaasarin ympärille painekotelon, jolloin ahtopaine on myös kaasarin ulkopuolella. eli kaasutin on tiiviissä laatikossa (läpiviennit kaasuvivulle ja bensaputkelle)
ja tiesit varmaan senkin, ettei painepuolen kaasarissa saa olla messinki bensa kohoa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No kyllähän se kompurapuolikin lämpenee, muttei se nyt tulikuumaksi..

Ei se gasoliini minkään pakopesän läpi mene :lol: :lol:
Vastaa Viestiin