Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Riippuu miten toimivan määrittelee. Sitä soppaa tarvii lisää sitten kun ahtoakin tulee, bensanpaineen pitää kasvaa ahdon noustessa sopivassa suhteessa, ja ilman kumitiivisteitä / oikeaa kohoa kaasari tuskin kestää kovin kovaa painetta. Varmaan sellaisenaan luokkaa 0.5bar hyvällä tuurilla? Jos nyt tuolla diisselin ahtimella saat mitään mainittavaa toimintaa muutenkaan.. Voiskait sen kaasuttimen laittaa turbon imupuolelle, ei tarvis kestää painetta..
Jaakko85 kirjoitti:Riippuu miten toimivan määrittelee. Sitä soppaa tarvii lisää sitten kun ahtoakin tulee, bensanpaineen pitää kasvaa ahdon noustessa sopivassa suhteessa, ja ilman kumitiivisteitä / oikeaa kohoa kaasari tuskin kestää kovin kovaa painetta. Varmaan sellaisenaan luokkaa 0.5bar hyvällä tuurilla? Jos nyt tuolla diisselin ahtimella saat mitään mainittavaa toimintaa muutenkaan.. Voiskait sen kaasuttimen laittaa turbon imupuolelle, ei tarvis kestää painetta..
ehän ton tarvi kauaa kestääkkään....
toi turbo on meinaa ihan loppu.....no ei nyt siivet kiinni ota mutta silti...
eikö bensa "häviä" kuumassa turbossa....
noinhan se olis helpompi kyllä toteuttaa....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
ft79 kirjoitti:jos sillä yhen lähön pääsee....
täytyy varmaan ottaa bensaletkusta t-haara
kaasarin kyljestä sisään...
niin ei ainakaan venat pala...
ettei tartte tohon "rata" pirsiin ekana päivänä konetta vaihtaa...
Musta jotenkin tuntuu että jos otat hukkaportin kellon tangon pois niin turbo ei ahda yhtään mitään, ellet jumita hukkaportin venttiiliä jotenkin. Siis siten että se venttiili on kiinni. Anna sen tangon olla vaan paikallaan..
no...mutta nyt sytty...
kun tohon imusarjassa kiinni olevaan weberiin(1-k)
saa helposti ton (ahto) letkun kiinni...
mutta kaasari on vähä pieni...
niin pistetään turbon imupuolelle
weberin tupla lisäks.... pitäis sopan ruveta rittää....
varsinki kun säätää vielä rikkaalle....
ja jos ei riitä niin kyllä noita suuttimia voi aina porata....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
janzamar kirjoitti: rest in peace ja silleen..
tai käytä edes kypärää..
ei tosta nyt mikään kovin tykki voi tulla....
ajelin tolla viime kesän ilman minkään moista suodatinta...
ja syksyn tullen sen huomas...
pers tuntumalla n.40hv.....
ja turbossa ottaa siivet melkein runkoon kiinni....
ja luulen että savutus on sen mukasta....
pitää varmaan tehdä isompi öljypohja....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
tiesit varmaan, että tarvitset ahtopaineen mukaan säätyvän bensanpainesäätimen ja sähköpumpun jos kaasari on painepuolella.
muuten auto nuupahtaa heti ahtojen noustessa, kun bensa alkaa virtaamaan kaasarista tankkiin päin.
parasta olis jos vielä rakennat sen kaasarin ympärille painekotelon, jolloin ahtopaine on myös kaasarin ulkopuolella. eli kaasutin on tiiviissä laatikossa (läpiviennit kaasuvivulle ja bensaputkelle)
ja tiesit varmaan senkin, ettei painepuolen kaasarissa saa olla messinki bensa kohoa.