Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Hemuvan

Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Viesti Kirjoittaja Hemuvan »

Morjesta. Mitä eroja on takavetosen ja etuvetosen(mk3-4) escortin 1.3 työntötanko moottoreissa? Passaako takavetosen moottori suoraan etuvetosen laatikon kylkee, ja miten on nokka-akselien laita, voiko vaihdella keskenään? Tyhmänä kyselen :oops:
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Etuvetosen työntötankokoneet on noin 5 senttiä lyhyempiä (*) kuin takavetoisen joten askarteluksi menee. Vaihdelaatikkoon kyllä sopii mutta koneen etupään kiinnitys/mahtuminen teettää puuhaa.

*) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Viesti Kirjoittaja emax »

Krisse kirjoitti: *) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.
Vähän ot, mutta tarkennuksena että moottorin etupäätä (jakopää/vesipumppu yms.) on kentin fwd versiossa lyhennetty niin että moottori on saatu mahtumaan paremmin fiestaan, mm. kampiakseli on ainakin sen osalta lyhkäisempi. Ja lohkon etupäässä on moottori korvalle kiinnityspaikka. Mk1 xr2 fiestan kent lohkon alkunumero on 771M kun taas rwd 1.3 ja 1.6 kentit alkaa 711M.
Mk1 fiestan 1.3 tais olla 791M...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Eipä käy osat ristiin keskenään,eli ei kannata sekottaa laatikoihin Kentin /Valencian osia keskenään!
Venttilikoppa taitaa käydä mutta sisuskalut ei käy erilaitteita ovat
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4

Viesti Kirjoittaja emax »

Ventiilikoppa on sen 5cm liian lyhyt, kent vs. valencia/hcs/endura-e
Virranjakaja sopii, ja moni onki laittanu mk2 fiestan tai mk4 escortin valencian kärjettömän jakajan kenttiläiseen. Saattaa vaatia painojen rukkaamista jos kaikki hevooset haluaa käyttöön.

Mutta kuten sanottu, poikkeuksena fwd tankokoneista vain ja ainoastaan mk1 fiestan alkuperäiset 1.3 ja 1.6 moottorit on kenttiläisiä ei valensioita, yläkerta on sama takapotkun ja etuvedon kanssa, alakerrassa eroja. Aidot tuntuvat suomessa olevan harvinaisia kuin kanan hampaat, XR2 jopa harvinaisempi.
Moottorin koodeista 711M valumuotti on tehty -71 rwd escorttiin, 771M -77 usa mk1 fiestaan, käytettiin myöhemmin myös XR2 mk1 fiestassa jollaisella Vatanenkin päästeli vuonna -79 monte-carlossa 10. sijalle, ja 791M -79 1.3S mk1 fiestaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin