
Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4
Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4
Morjesta. Mitä eroja on takavetosen ja etuvetosen(mk3-4) escortin 1.3 työntötanko moottoreissa? Passaako takavetosen moottori suoraan etuvetosen laatikon kylkee, ja miten on nokka-akselien laita, voiko vaihdella keskenään? Tyhmänä kyselen 

Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4
Etuvetosen työntötankokoneet on noin 5 senttiä lyhyempiä (*) kuin takavetoisen joten askarteluksi menee. Vaihdelaatikkoon kyllä sopii mutta koneen etupään kiinnitys/mahtuminen teettää puuhaa.
*) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.
*) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4
Vähän ot, mutta tarkennuksena että moottorin etupäätä (jakopää/vesipumppu yms.) on kentin fwd versiossa lyhennetty niin että moottori on saatu mahtumaan paremmin fiestaan, mm. kampiakseli on ainakin sen osalta lyhkäisempi. Ja lohkon etupäässä on moottori korvalle kiinnityspaikka. Mk1 xr2 fiestan kent lohkon alkunumero on 771M kun taas rwd 1.3 ja 1.6 kentit alkaa 711M.Krisse kirjoitti: *) Poikkeuksena tähän on Fiesta Mk1 1.3 ja XR2, niinä on ihan 'välikopan koneet'.
Mk1 fiestan 1.3 tais olla 791M...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4
Eipä käy osat ristiin keskenään,eli ei kannata sekottaa laatikoihin Kentin /Valencian osia keskenään!
Venttilikoppa taitaa käydä mutta sisuskalut ei käy erilaitteita ovat
Venttilikoppa taitaa käydä mutta sisuskalut ei käy erilaitteita ovat
Re: Moottorien erot ford escort mk1/2-mk3/4
Ventiilikoppa on sen 5cm liian lyhyt, kent vs. valencia/hcs/endura-e
Virranjakaja sopii, ja moni onki laittanu mk2 fiestan tai mk4 escortin valencian kärjettömän jakajan kenttiläiseen. Saattaa vaatia painojen rukkaamista jos kaikki hevooset haluaa käyttöön.
Mutta kuten sanottu, poikkeuksena fwd tankokoneista vain ja ainoastaan mk1 fiestan alkuperäiset 1.3 ja 1.6 moottorit on kenttiläisiä ei valensioita, yläkerta on sama takapotkun ja etuvedon kanssa, alakerrassa eroja. Aidot tuntuvat suomessa olevan harvinaisia kuin kanan hampaat, XR2 jopa harvinaisempi.
Moottorin koodeista 711M valumuotti on tehty -71 rwd escorttiin, 771M -77 usa mk1 fiestaan, käytettiin myöhemmin myös XR2 mk1 fiestassa jollaisella Vatanenkin päästeli vuonna -79 monte-carlossa 10. sijalle, ja 791M -79 1.3S mk1 fiestaan.
Virranjakaja sopii, ja moni onki laittanu mk2 fiestan tai mk4 escortin valencian kärjettömän jakajan kenttiläiseen. Saattaa vaatia painojen rukkaamista jos kaikki hevooset haluaa käyttöön.
Mutta kuten sanottu, poikkeuksena fwd tankokoneista vain ja ainoastaan mk1 fiestan alkuperäiset 1.3 ja 1.6 moottorit on kenttiläisiä ei valensioita, yläkerta on sama takapotkun ja etuvedon kanssa, alakerrassa eroja. Aidot tuntuvat suomessa olevan harvinaisia kuin kanan hampaat, XR2 jopa harvinaisempi.
Moottorin koodeista 711M valumuotti on tehty -71 rwd escorttiin, 771M -77 usa mk1 fiestaan, käytettiin myöhemmin myös XR2 mk1 fiestassa jollaisella Vatanenkin päästeli vuonna -79 monte-carlossa 10. sijalle, ja 791M -79 1.3S mk1 fiestaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala