Ford 1.6 ohc
Ford 1.6 ohc
Ostin tuossa todella hyväkuntoisen vain 139000km ajetun vm-88 sierran halvalla. Nyt sitten tuli mieleen jotta jos siihen laittaisi ruiskun. mitenkähän se on kannattaako semmoista laittaa tuleeko lisää polleja ja minkälaisen ruiskun kyseiseen autoon voi laittaa. yksi kaveri kauppasi 1.6 vm-99 sierran ruiskua onko kaasarikoneessa semmoisia eroja ruiskukoneeseen nähden mitkä pitäis i huomioida vai voiko sen vaan heittää paikalleen ja sitten kovaa ajua.. että tämmöset huolet, kiitos vinkeistä jo näin etukäteen.
Jotta tuossa olisi enemmän mieltä, niin suosittelisin ohjelmoitavaa ruiskua, esim. Megasquirt. Hommaat imusarjan, suuttimet ja bensapumpun (yms. anturit) ja kytket ne sitten MS boksiin (osat n. 140e Partco).
Jos saat säädöt kohdalleen (kannattaisi dynossa teettää), niin tehoa tulee varmaan muutama heppa lisää ja kulut putoaa ainakin maantiellä, kun osakuorman kartan säätää sopivasti vähän laihalle.
Mitään hirveää tehonlisää ei kannatta odottaa, taloudellisuus saatta parantua selvästikkin.
Kaasarin nokka-akseli on luultavasti erilainen kuin ruiskun, mutta ohjelmoitavan kanssa ei haittaa niin paljoa. En tiedä saako tuohon 1,6 koneeseen millaisia nokkia, mutta Kentillä on ainakin 2,0:aan "vääntönokka". Tuollaisella saisi kait lisää vääntöä (ja siis tehoa) alakierroksille, mikä sopii normaali ajoon hyvin.
Hintaahan tuleekin sitten jo lisää.
Mulla olisi tossa yksi 2,0i OHC Sierra myynnissä (tax-free) josta saisi kyllä hyvin tekniikan
Tosin ei se mikään ihan halpa ole...
Tarjolla olis myös purettu 2,8...
Jos saat säädöt kohdalleen (kannattaisi dynossa teettää), niin tehoa tulee varmaan muutama heppa lisää ja kulut putoaa ainakin maantiellä, kun osakuorman kartan säätää sopivasti vähän laihalle.
Mitään hirveää tehonlisää ei kannatta odottaa, taloudellisuus saatta parantua selvästikkin.
Kaasarin nokka-akseli on luultavasti erilainen kuin ruiskun, mutta ohjelmoitavan kanssa ei haittaa niin paljoa. En tiedä saako tuohon 1,6 koneeseen millaisia nokkia, mutta Kentillä on ainakin 2,0:aan "vääntönokka". Tuollaisella saisi kait lisää vääntöä (ja siis tehoa) alakierroksille, mikä sopii normaali ajoon hyvin.
Hintaahan tuleekin sitten jo lisää.
Mulla olisi tossa yksi 2,0i OHC Sierra myynnissä (tax-free) josta saisi kyllä hyvin tekniikan

Tarjolla olis myös purettu 2,8...
Re: Ford 1.6 ohc
on kaverillas aikas uudesta sierrasta ruisku jos on vm-99...jansqu kirjoitti:Ostin tuossa todella hyväkuntoisen vain 139000km ajetun vm-88 sierran halvalla. Nyt sitten tuli mieleen jotta jos siihen laittaisi ruiskun. mitenkähän se on kannattaako semmoista laittaa tuleeko lisää polleja ja minkälaisen ruiskun kyseiseen autoon voi laittaa. yksi kaveri kauppasi 1.6 vm-99 sierran ruiskua onko kaasarikoneessa semmoisia eroja ruiskukoneeseen nähden mitkä pitäis i huomioida vai voiko sen vaan heittää paikalleen ja sitten kovaa ajua.. että tämmöset huolet, kiitos vinkeistä jo näin etukäteen.

Re: Ford 1.6 ohc
kylläpä on... luulin että olis jo Mondeo...HELLbound kirjoitti:on kaverillas aikas uudesta sierrasta ruisku jos on vm-99...


Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
okkei.. taidankin antaa olla talven yli tuon 1.6.(ilman lämmintä tallia pitullinen ruveta isoja rassauksia tekeen. kesäksi voisi sitten miettiä tehokkaampaa motoria... on sen verran hieno korinen/kuntoinen auto että kannattaa ehkä ostaakkin tekniikka.markkul kirjoitti:Jotta tuossa olisi enemmän mieltä, niin suosittelisin ohjelmoitavaa ruiskua, esim. Megasquirt. Hommaat imusarjan, suuttimet ja bensapumpun (yms. anturit) ja kytket ne sitten MS boksiin (osat n. 140e Partco).
Jos saat säädöt kohdalleen (kannattaisi dynossa teettää), niin tehoa tulee varmaan muutama heppa lisää ja kulut putoaa ainakin maantiellä, kun osakuorman kartan säätää sopivasti vähän laihalle.
Mitään hirveää tehonlisää ei kannatta odottaa, taloudellisuus saatta parantua selvästikkin.
Kaasarin nokka-akseli on luultavasti erilainen kuin ruiskun, mutta ohjelmoitavan kanssa ei haittaa niin paljoa. En tiedä saako tuohon 1,6 koneeseen millaisia nokkia, mutta Kentillä on ainakin 2,0:aan "vääntönokka". Tuollaisella saisi kait lisää vääntöä (ja siis tehoa) alakierroksille, mikä sopii normaali ajoon hyvin.
Hintaahan tuleekin sitten jo lisää.
Mulla olisi tossa yksi 2,0i OHC Sierra myynnissä (tax-free) josta saisi kyllä hyvin tekniikanTosin ei se mikään ihan halpa ole...
Tarjolla olis myös purettu 2,8...