Ford 1.6 ohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jansqu
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Joulu 2005 13:23

Ford 1.6 ohc

Viesti Kirjoittaja jansqu »

Ostin tuossa todella hyväkuntoisen vain 139000km ajetun vm-88 sierran halvalla. Nyt sitten tuli mieleen jotta jos siihen laittaisi ruiskun. mitenkähän se on kannattaako semmoista laittaa tuleeko lisää polleja ja minkälaisen ruiskun kyseiseen autoon voi laittaa. yksi kaveri kauppasi 1.6 vm-99 sierran ruiskua onko kaasarikoneessa semmoisia eroja ruiskukoneeseen nähden mitkä pitäis i huomioida vai voiko sen vaan heittää paikalleen ja sitten kovaa ajua.. että tämmöset huolet, kiitos vinkeistä jo näin etukäteen.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jotta tuossa olisi enemmän mieltä, niin suosittelisin ohjelmoitavaa ruiskua, esim. Megasquirt. Hommaat imusarjan, suuttimet ja bensapumpun (yms. anturit) ja kytket ne sitten MS boksiin (osat n. 140e Partco).

Jos saat säädöt kohdalleen (kannattaisi dynossa teettää), niin tehoa tulee varmaan muutama heppa lisää ja kulut putoaa ainakin maantiellä, kun osakuorman kartan säätää sopivasti vähän laihalle.

Mitään hirveää tehonlisää ei kannatta odottaa, taloudellisuus saatta parantua selvästikkin.

Kaasarin nokka-akseli on luultavasti erilainen kuin ruiskun, mutta ohjelmoitavan kanssa ei haittaa niin paljoa. En tiedä saako tuohon 1,6 koneeseen millaisia nokkia, mutta Kentillä on ainakin 2,0:aan "vääntönokka". Tuollaisella saisi kait lisää vääntöä (ja siis tehoa) alakierroksille, mikä sopii normaali ajoon hyvin.

Hintaahan tuleekin sitten jo lisää.

Mulla olisi tossa yksi 2,0i OHC Sierra myynnissä (tax-free) josta saisi kyllä hyvin tekniikan ;-) Tosin ei se mikään ihan halpa ole...

Tarjolla olis myös purettu 2,8...
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Ford 1.6 ohc

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

jansqu kirjoitti:Ostin tuossa todella hyväkuntoisen vain 139000km ajetun vm-88 sierran halvalla. Nyt sitten tuli mieleen jotta jos siihen laittaisi ruiskun. mitenkähän se on kannattaako semmoista laittaa tuleeko lisää polleja ja minkälaisen ruiskun kyseiseen autoon voi laittaa. yksi kaveri kauppasi 1.6 vm-99 sierran ruiskua onko kaasarikoneessa semmoisia eroja ruiskukoneeseen nähden mitkä pitäis i huomioida vai voiko sen vaan heittää paikalleen ja sitten kovaa ajua.. että tämmöset huolet, kiitos vinkeistä jo näin etukäteen.
on kaverillas aikas uudesta sierrasta ruisku jos on vm-99... :shock:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Käytä HAKUa!! tästäkin on puhuttu varmaan ainakin viidessä viestiketjussa. :?
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Re: Ford 1.6 ohc

Viesti Kirjoittaja ft79 »

HELLbound kirjoitti:on kaverillas aikas uudesta sierrasta ruisku jos on vm-99... :shock:
kylläpä on... luulin että olis jo Mondeo... :shock: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
jansqu
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Joulu 2005 13:23

juu

Viesti Kirjoittaja jansqu »

Joo tuli tuo vuosiluku väärin -89 sierrasta oli ruisku... :oops:
jansqu
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Joulu 2005 13:23

Viesti Kirjoittaja jansqu »

markkul kirjoitti:Jotta tuossa olisi enemmän mieltä, niin suosittelisin ohjelmoitavaa ruiskua, esim. Megasquirt. Hommaat imusarjan, suuttimet ja bensapumpun (yms. anturit) ja kytket ne sitten MS boksiin (osat n. 140e Partco).

Jos saat säädöt kohdalleen (kannattaisi dynossa teettää), niin tehoa tulee varmaan muutama heppa lisää ja kulut putoaa ainakin maantiellä, kun osakuorman kartan säätää sopivasti vähän laihalle.

Mitään hirveää tehonlisää ei kannatta odottaa, taloudellisuus saatta parantua selvästikkin.

Kaasarin nokka-akseli on luultavasti erilainen kuin ruiskun, mutta ohjelmoitavan kanssa ei haittaa niin paljoa. En tiedä saako tuohon 1,6 koneeseen millaisia nokkia, mutta Kentillä on ainakin 2,0:aan "vääntönokka". Tuollaisella saisi kait lisää vääntöä (ja siis tehoa) alakierroksille, mikä sopii normaali ajoon hyvin.

Hintaahan tuleekin sitten jo lisää.

Mulla olisi tossa yksi 2,0i OHC Sierra myynnissä (tax-free) josta saisi kyllä hyvin tekniikan ;-) Tosin ei se mikään ihan halpa ole...

Tarjolla olis myös purettu 2,8...
okkei.. taidankin antaa olla talven yli tuon 1.6.(ilman lämmintä tallia pitullinen ruveta isoja rassauksia tekeen. kesäksi voisi sitten miettiä tehokkaampaa motoria... on sen verran hieno korinen/kuntoinen auto että kannattaa ehkä ostaakkin tekniikka.
VV86
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja VV86 »

nii mutta jos on noin vähän ajettu kone, nii eikö se mukavempi ole ajella toimivalla vehkeellä :P
jansqu
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Joulu 2005 13:23

no

Viesti Kirjoittaja jansqu »

kyllä ärtsympää tekis mieli... 8) tietty varma pelihän se taitas tämä olla, 2litrasie on edelliset sierrat ollu. mopolta vähän tämä tuntuu
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

pistä hyvä mies kone talteen odottamaan
ankeampia aikoja..

keulalle piristetty 2.0...
siite kun on toi kakslitranen rikki niin
vaihdat hyvän 1.6:sen takasin... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Vastaa Viestiin