Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuo akup. infrapuna-toiminen kaukkari rupeaa varmaan monella jo tulemaan tiensä päähän, niin minullakin No eBaysta radio-toimista halpis-ohjainta tilalle Itse päädyin tähän ja kytkentäohje löytyi englantilaiselta forumilta:
1. Remove front passenger seat by removing the four mounting bolts (nsf is accessed by removing a phillips screw and pulling the trim forwards).
2. Undo the two plastic nuts holding the Central Locking module (CLM).
3. Locate the red/white wire (3 ) on the multi-plug (A ) on the LH side of the CLM This is the battery +ve. 4. To the left of where the CLM is mounted there is a thickish brown wire this is the earth.
5. On the multi-plug on the RH side (B ) there should be a grey wire (5 ), this is for Car unlock signal.
6. On the same multi-plug the green wire (6 ) is for the Car lock signal.
7. This connector (C ) is on pre 09/96 cars and the Black/White wire on pin 3 is for LH indicators, and the Black/Green wire on pin 2 is for RH indicators, be careful as there is more than one Black/Green wire. On post 09/96 Cars I believe the wiring would be on multi-plug (A) on pins 4 & 6.
8. The Red/Blue wire (8 ) on plug (A ) is the signal wire for opening the tailgate, very handy when you must exit from tailgate, wet weekends in Wales come to mind .
Huomaa että heillä ratti on "väärällä" puolella => passanger side = kuskin puoli Muutoin homma on todellakin vain pala kakkua. Kyllä nyt kelpaa kun vilkutkin välähtelee kaukkarin mukaan + nyt on 2x kaukkarit entisen 1x sijaan ja lisätoimintona auton "etsintä" (paina ovet uudelleen lukkoon vaikka ne ovat jo lukossa => 3x vilkkujen vilkutus) 8)
Rupesi sitten kontin kahvan katkaisija temppuilemaan => kontti lukossa vaikka kuinka kahvaa nykii No eipä muuta kuin jo kytkettyyn radio-kaukkariin tuokin toiminto mukaan
Eli kuskin penkin alla on tuon boxin lisäksi 1kpl releitä, numeroltaan 79 muistaakseni, joka on tuon konttilukon moottorin rele. Tuota relettä tosiaan ohjataan tuolla sini-punaisella johdolla (ks. ed. eng. kytkentäohje), johon plus-ohjaus tuolta kaukkari-yksiköltä kylkeen kiinni ja homma valmis. Nyt saa kontinkin aina auki, toimi kontin kahva tai ei 8)