Escortin käynnistys vika.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jebee
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Joulu 2005 23:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Escortin käynnistys vika.

Viesti Kirjoittaja Jebee »

Elikkäs.. löytyis vm. -96 16v 1.6 Special Atlanta.

Ja ongelma.. Aamulla lähen tosta pihasta liikenteeseen ja auto sit sammuu seuraavaan risteykseen.. joka päivä sama juttu.. Eli autolla ei pysty lähtemään sammumatta.. autoa on käytetty vaikka missä ja kaikki sanoo että ei mitään vikaa jne.. mutta jossain on varmaankin vika oltava? vai?
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Sulakerasia?
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
riisseli rules
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Huhti 2005 16:31
Paikkakunta: laihia

Viesti Kirjoittaja riisseli rules »

mitäs jos ajaisit eri kautta??? :D :D :D :D :D :D ei kai, huono juttu. tutulla samanlainen mondeo jossa sama vika. sammuu aina ekaan risteykseen....eikä mitää vikaa oo löytyny... :?: :?: :?:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Itsellä auttoi tyhjäkäynti venttiilin putsaus
Escort 1.8 sport -97
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Ja kannattaa tutkia imuvuodot Starttipilotilla. Kun autostani imusarjan tiiviste vuosi, ei kylmänä ollut mitään jakoja saada pysymään tyhjäkäynnillä. Lämpösenä kylläkin. Ei tarvitse olla isokaan vuoto, niin sekoittelee tyhjäkäyntiä.

Eli suihkuttele starttipilottia alipaineletkujen liitoskohtiin, ja jos moottori "ryntää", olet juuri paikallistanut imuvuodon, korjaa se ja avot. :shock:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Itse ehkä kokeilisin jollain ei ihan niin herkästi syttyvällä, on meinaan tuo starttipilotti aika rajua tavaraa syttymään. No varovaisuutta peliin ja vaikka sammutin lähettyville
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Lämpötila-anturit ja MAF kannattaa tarkistaa ja resetoida ECU. 8)
Myös CRC:n ruuttaus kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin johtoliitoksiin, varsinkin jakajan, auttaa yleensä. :roll:
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

VesQ kirjoitti:Itse ehkä kokeilisin jollain ei ihan niin herkästi syttyvällä, on meinaan tuo starttipilotti aika rajua tavaraa syttymään. No varovaisuutta peliin ja vaikka sammutin lähettyville
moottori reagoi starttipilottiin herkästi, joten sitä ei tarvitse suihktella runsaasti. Ja sen "palava massa" on niin pieni, etä jos suihkuttaessa syttyy, niin sammuukin varmaan samaan aikaan kun lopettaa suihkuttamisen. Aine siis haihtuukin todella nopeasti, eikä jää mihinkään pinnoille "sotkemaan".

Tarkasta varsinkin se letku(on siis teräsputkea osin), mikä lähtee huohotin venttiililtä imusarjaan. Siinä huonoa tyhjäkäyntiä käsittelevällä enkku sivulla (mitä en nyt muista, mutta jossain topikissa oli mainittu), kerrottiin tarkastamaan tämä ko. letku imuvuotojen varalta. Varsinkin se imusarjan pää.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Tämä taitaa olla se sivu mitä tsetec ei muistanut: http://www.btinternet.com/~madmole/
Escort 1.8 sport -97
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

just se
Vastaa Viestiin