mk1 Fiesta lämpöjuttuja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

mk1 Fiesta lämpöjuttuja

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Noniin, tuollainen "peli" tuli ostettua, ja nyt niinsanottuna ongelmana on se ettei sisällä oikein ole tarpeeksi lämmin (jalat jäätyy). Moottorinlämmöt nousee mittarinmukaan puoleenväliin, eli ihan normaaliksi kait, mutta suuttimista ei silti tule ihan polttavaa ilmaa, myöskään ikkunat eivät tahdo millään sulaa jäästä jos sitä hiemankin on.. Lämppärin puhaltimessa kuuluu ilmeisesti olla VAIN kaksi eri nopeutta ja puhalluksen voimakkuus ei ilmeisesti ole kovin kova, vai onkohan tuossa vaan jotain vikaa. ?

Mites muut tarkenee tollaisessa fiestassa talvella ?

Fiesta on 1.1 '80.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

joskus oli joku tuon ikäinen ajossa,vihasin sitä yli kaiken ja vieläkin tekis mieli etsiä se jostain vaan että sais ajaa sen kiveen,mutta lämppäri toimi kyllä suht hyvin.
elikkä jotain tukoksia vois kuvitella olevan jossain..?
huurussa oli kyllä omassakin ikkunat tämän tästä..
ei sieltä mitään junia t...
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Kyllä siinä lämpö pitäis riittää itellä oli 1.0 tarkeni 30 asteen pakkasellakin ja lasit oli sulana. Ei se lämpömittari välttämättä pidä paikkaansa on niitten heikko kohta, vaihda termostaatti ni pelittää eikä maksa paljon. :twisted:
HUh Huh huijaa!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lassi kirjoitti:Kyllä siinä lämpö pitäis riittää itellä oli 1.0 tarkeni 30 asteen pakkasellakin ja lasit oli sulana. Ei se lämpömittari välttämättä pidä paikkaansa on niitten heikko kohta, vaihda termostaatti ni pelittää eikä maksa paljon. :twisted:
Joo, pitänee vaihtaa, puhaltimen tehottomuus vaan vielä hieman askarruttaa, kuuluuko olla laiska jos vertaa esim kahdeksankymmentäluvunpuolenvälin escorttiin tai vaikka sierraan. Tuntuu ettei jaksa hönkää tarpeeksi.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

olikos siinäkin se liukusäädin,voi olla heikot kontaktit.
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:olikos siinäkin se liukusäädin,voi olla heikot kontaktit.
Ei ole ainakaan minulla. Kolmiasentoinen keinukytkin.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Kyllä mulla puhalsi kunnolla oli kaksi asentoinen keinukytkin vm84
HUh Huh huijaa!
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Ainakin escoon saa kupari lämppärin kennoja ...
eli todennäköisesti fiestaankin saa.
luovuttaa lämpöä huomattavasti paremmin.
Vaik mun mielestä orkkiskin on ihan ok :lol:

Edit:oisko ollu motonet mistä sai?!?
en oo varma :roll:
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Sen verran on ykköskoppasten kanssa tullut pelattua että kyllä mä sanoisin että Viastasi lämppäri on ihan kunnossa. Se nyt vaan on sellainen lehmän henkäys talvisäässä, ei sille oikein mitään ole tehtävissä. Puhallusteho on hyvinkin kyseenalainen, mutta kun koko illan veivaat pillurallia lämppäri täysillä niin kyllä jossain vaiheessa alkaa tarkenee jo teepaidassakin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Itsellä välikoriekkerissä sama juttu, ei tahdo lämmetä sisältä oikeen milllään. About tunnin kun vetää pikkuteitä niin että sora/lumi pöllyää niin yhtäkkiä alkaa puskea oikeen kunnolla lämmintä ja sitten kyllä tarkenee vaikka munasillaan. En tiedä olisiko vedenkierrossa jotain hämminkiä tai sitten se lämppäri on vaan niin täynnä kakkaa ja lehtiä. (piti viime kesänä purkaa moneen kertaan mutta eihän sitä kesällä jaksa kun lämmintä piisaa muutenkin

Tai sitten tuo vaan fuskaa niin paljon tiivisteistä yms kylmää että tuntuu ettei lämpiä

Ja vertailun vuoksi kaverin diisseli jetta työntää sen verran lämmintä että alkaa ne suuttimet sulaa. Ei nyt ihan muotoaan muuta mutta pehmenee huomattavasti ja kättä on turha työntää lähelle
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Nojuu, jospa se siitä. Lehmän hönkäys todellakin :lol:

Webaston ostoon :)

...Ja kiitoksia vastauksista.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Niin, Mitenhän tuonne saisi mahtumaan esim mk4 eskortin lämppärin moottorin, varmaan fyysisesti kuitenkin isompi tuo escortin fööni..?

No pitää käydä katsomassa :roll:
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Onhan se kumma kun teidän ropposet on noin kylmiä Esko 91 sekin helvetin kuuma ja pojan orion 84 yhtä kuuma. Mitä mömmöä te niille jäähdyttäjään syötätte.
HUh Huh huijaa!
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos et huomannut, tässä puhuttiin Fiestasta, joka on hieman eriluokkaa kaikinpuolin kuin Escort ja Orion.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja vielä sekin että -79 on eriasia kuin -91 :wink: :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lassi kirjoitti:Onhan se kumma kun teidän ropposet on noin kylmiä Esko 91 sekin helvetin kuuma ja pojan orion 84 yhtä kuuma. Mitä mömmöä te niille jäähdyttäjään syötätte.
En ole vielä ehtinyt syöttää sille bensaakaan :lol:

niin tää on sitten vuosimallia 80. Escort ja Sierra on tähänmennessä olleet kyllä oikein lämpimiä, että tuskin se ainakaan minusta johtuu :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sultzi kirjoitti:Jos et huomannut, tässä puhuttiin Fiestasta, joka on hieman eriluokkaa kaikinpuolin kuin Escort ja Orion.
Munmielestä samaa luokkaa ihan prikulleen :lol:
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

:lol: Onhan ne toki kaikki vootteja
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kenno kannattaa putsata sisältä ja päältä! 8)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jatkokysymys: Onko ykkösmallin fiastassa tuulilasi ns. "tiivistelasi" ?

Lopuksi veikkaus edelliseen: On.

Pitääkö paikkansa ?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

enpäs muista ja minäkin veikkaan että on..
mutta kyllähän sen näkee..?
eli onko se ikkuna tiivisteen välissä vai jonkun koristelistan alla liimattuna.
mun mielestä ei voi mitenkään erehtyä.
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:enpäs muista ja minäkin veikkaan että on..
mutta kyllähän sen näkee..?
eli onko se ikkuna tiivisteen välissä vai jonkun koristelistan alla liimattuna.
mun mielestä ei voi mitenkään erehtyä.
No jospa laitan sulle kuvan niin tunnistat ? :D
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä tuon ikäisessä on tuollainen tiivisteen sisälle menevä lasi.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jaakko85 kirjoitti: No jospa laitan sulle kuvan niin tunnistat ? :D
joo laita vaan,mutta sultzipa tuon...
eipäs muuten kun olihan mun astmassa(818coupe) liimalasi,ettei ihan itsestäänselvyys.
mutta jos (kun) on tiiviste niin se on samanlainen hytinkin puolelta kuin ulkoa.
eli sama kumi molemmin puolin ikkunaa.
sillä tuo kommentti ettei voi oikein erehtyä.
ei sieltä mitään junia t...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Poikkeuksiakin toki on, mutta yleensä 80-luvun alkupuolen autoissa on "tiivistelasi". Mutta tosiaan tuo on hyvä tunnistusmerkki, että lasin kummallakin puolella on tiivistettä selvästi ja lasi näyttäisi menevän sinne väliin :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin