mk1 Fiesta lämpöjuttuja
mk1 Fiesta lämpöjuttuja
Noniin, tuollainen "peli" tuli ostettua, ja nyt niinsanottuna ongelmana on se ettei sisällä oikein ole tarpeeksi lämmin (jalat jäätyy). Moottorinlämmöt nousee mittarinmukaan puoleenväliin, eli ihan normaaliksi kait, mutta suuttimista ei silti tule ihan polttavaa ilmaa, myöskään ikkunat eivät tahdo millään sulaa jäästä jos sitä hiemankin on.. Lämppärin puhaltimessa kuuluu ilmeisesti olla VAIN kaksi eri nopeutta ja puhalluksen voimakkuus ei ilmeisesti ole kovin kova, vai onkohan tuossa vaan jotain vikaa. ?
Mites muut tarkenee tollaisessa fiestassa talvella ?
Fiesta on 1.1 '80.
Mites muut tarkenee tollaisessa fiestassa talvella ?
Fiesta on 1.1 '80.
joskus oli joku tuon ikäinen ajossa,vihasin sitä yli kaiken ja vieläkin tekis mieli etsiä se jostain vaan että sais ajaa sen kiveen,mutta lämppäri toimi kyllä suht hyvin.
elikkä jotain tukoksia vois kuvitella olevan jossain..?
huurussa oli kyllä omassakin ikkunat tämän tästä..
elikkä jotain tukoksia vois kuvitella olevan jossain..?
huurussa oli kyllä omassakin ikkunat tämän tästä..
ei sieltä mitään junia t...
Joo, pitänee vaihtaa, puhaltimen tehottomuus vaan vielä hieman askarruttaa, kuuluuko olla laiska jos vertaa esim kahdeksankymmentäluvunpuolenvälin escorttiin tai vaikka sierraan. Tuntuu ettei jaksa hönkää tarpeeksi.lassi kirjoitti:Kyllä siinä lämpö pitäis riittää itellä oli 1.0 tarkeni 30 asteen pakkasellakin ja lasit oli sulana. Ei se lämpömittari välttämättä pidä paikkaansa on niitten heikko kohta, vaihda termostaatti ni pelittää eikä maksa paljon.
Ainakin escoon saa kupari lämppärin kennoja ...
eli todennäköisesti fiestaankin saa.
luovuttaa lämpöä huomattavasti paremmin.
Vaik mun mielestä orkkiskin on ihan ok
Edit:oisko ollu motonet mistä sai?!?
en oo varma
eli todennäköisesti fiestaankin saa.
luovuttaa lämpöä huomattavasti paremmin.
Vaik mun mielestä orkkiskin on ihan ok

Edit:oisko ollu motonet mistä sai?!?
en oo varma

CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Sen verran on ykköskoppasten kanssa tullut pelattua että kyllä mä sanoisin että Viastasi lämppäri on ihan kunnossa. Se nyt vaan on sellainen lehmän henkäys talvisäässä, ei sille oikein mitään ole tehtävissä. Puhallusteho on hyvinkin kyseenalainen, mutta kun koko illan veivaat pillurallia lämppäri täysillä niin kyllä jossain vaiheessa alkaa tarkenee jo teepaidassakin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Itsellä välikoriekkerissä sama juttu, ei tahdo lämmetä sisältä oikeen milllään. About tunnin kun vetää pikkuteitä niin että sora/lumi pöllyää niin yhtäkkiä alkaa puskea oikeen kunnolla lämmintä ja sitten kyllä tarkenee vaikka munasillaan. En tiedä olisiko vedenkierrossa jotain hämminkiä tai sitten se lämppäri on vaan niin täynnä kakkaa ja lehtiä. (piti viime kesänä purkaa moneen kertaan mutta eihän sitä kesällä jaksa kun lämmintä piisaa muutenkin
Tai sitten tuo vaan fuskaa niin paljon tiivisteistä yms kylmää että tuntuu ettei lämpiä
Ja vertailun vuoksi kaverin diisseli jetta työntää sen verran lämmintä että alkaa ne suuttimet sulaa. Ei nyt ihan muotoaan muuta mutta pehmenee huomattavasti ja kättä on turha työntää lähelle
Tai sitten tuo vaan fuskaa niin paljon tiivisteistä yms kylmää että tuntuu ettei lämpiä
Ja vertailun vuoksi kaverin diisseli jetta työntää sen verran lämmintä että alkaa ne suuttimet sulaa. Ei nyt ihan muotoaan muuta mutta pehmenee huomattavasti ja kättä on turha työntää lähelle
Jos et huomannut, tässä puhuttiin Fiestasta, joka on hieman eriluokkaa kaikinpuolin kuin Escort ja Orion.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
En ole vielä ehtinyt syöttää sille bensaakaanlassi kirjoitti:Onhan se kumma kun teidän ropposet on noin kylmiä Esko 91 sekin helvetin kuuma ja pojan orion 84 yhtä kuuma. Mitä mömmöä te niille jäähdyttäjään syötätte.

niin tää on sitten vuosimallia 80. Escort ja Sierra on tähänmennessä olleet kyllä oikein lämpimiä, että tuskin se ainakaan minusta johtuu

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
joo laita vaan,mutta sultzipa tuon...Jaakko85 kirjoitti: No jospa laitan sulle kuvan niin tunnistat ?
eipäs muuten kun olihan mun astmassa(818coupe) liimalasi,ettei ihan itsestäänselvyys.
mutta jos (kun) on tiiviste niin se on samanlainen hytinkin puolelta kuin ulkoa.
eli sama kumi molemmin puolin ikkunaa.
sillä tuo kommentti ettei voi oikein erehtyä.
ei sieltä mitään junia t...
Poikkeuksiakin toki on, mutta yleensä 80-luvun alkupuolen autoissa on "tiivistelasi". Mutta tosiaan tuo on hyvä tunnistusmerkki, että lasin kummallakin puolella on tiivistettä selvästi ja lasi näyttäisi menevän sinne väliin 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71