1.3 ---> 1.6 i

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

1.3 ---> 1.6 i

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Haulla en löytänyt asiasta tarkempaa tietoa joten kysytäämpä nyt...

Eli tarkoitus olisi laittaa 1.3 cvh escoon 1.6i cvh kone. Eli käykö tuo 1.6 kone vm.82 escoon ilman "suurempia" muutoksia. Moottori on käsittääkseni otettu vm.91 farkku escosta. Ja joutuuko paljon muita muutostöitä tekemään.?

Ja tarvitseeko katsastusta varten jotain muutakin laitella.?
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Sopiihan se. Ainos ongelma on saada oikeat kannakkeet moottorille ja askille, niitä kun on muutamaa eri tyyppiä. Ainoastaaan jarrut eroavat eli katsastukseen tarvii vaihtaan eteen jäähdytetyt jarrut, jotka menevä suoraan 1.3:n napoihin kiinni. ja sähköjen liittäminen runkosarjaan tietty :lol:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Noita cvh escortteja on käsittääkseni erilaisilla moottorin kannakkeilla :roll:
Escort 1.8 sport -97
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

cvh motit sopii suoroaan päittäin
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

riksas kirjoitti:cvh motit sopii suoroaan päittäin
Vähän on taas ristiriitaista tietoa. :roll: Eli tietääkö joku nyt varmasti sanoa et sopiiko motti suoraan vai ei.

Ja miten toi alkuperäinen aski käy tohon koska ei ollut alunperin suunnitelmissa sitä vaihtaa, mutta pitäskö sekin nyt sitten...
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Itse moottori sopii varmasti. myös askiin.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

cossu2 kirjoitti:Itse moottori sopii varmasti. myös askiin.
Niin arvelinkin, mutta miten on noitten moottorin kiinnikeiden kanssa.? Eli onko ne suoraan käypäset vai pitääkö niitä rueta rakentelee.? vai onko kyseistä moottoria tehty useammilla erilaisilla kiinnityksillä.?

Ja sitten vielä tuosta johtohässäkästä. Joutuuko paljonkin johtoja muokkailemaan ja laittelemaan erilaisia virityksiä että saa johdot käymään.?

Auto on mulla kuitenkin jokapäiväisessä ajossa ja työmatkatkin pitäis sillä ajaa joten kaikki mahdollinen tieto tulevista ongelmista asennuksessa ois ihan kiva tietää näin etukäteen koska autoa ei kuitenkaan kehtais viikkotolkulla seisottaa mahdollisten ongelmien takia.
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Jos et lootaa vaihda, niin jäljelle jää enää toinen moottorin kiinnike, eli se mikä on imusarjan ja akun vieressä, ota vaikka varmuuden vuoksi siitä luovuttaja-autosta se kiinnike mukaan, niin ei tule ongelmia. On noita vm90-> tekniikka mk3 tai mk4 escortteihein vaihtoja tehty ennenkin, enkä mitään erikoisia vaikeuksia ole kuullut tulleen.
Kuga PHEV
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Todennäköisesti toi uus motti efi vai onko? jos on niin johtosarjat ei sovi yhteen.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

avoesco kirjoitti:Todennäköisesti toi uus motti efi vai onko? jos on niin johtosarjat ei sovi yhteen.
Joo efi se ois eli johdot pitäs sit varmaan laittaa uusiks. Eli miten ois nyt kaikkein yksinkertaisin homma tehdä että ne johdot sais sinne käymään.?
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Eli otaa siitä luovuttaja autosta johto satsin
Varsinaisesta liittämisestä joku viisaampi voi kertoa enemmän....
Mutta eroavaisuudet ovat ainakin lambda anturi puuttuu 1.3:sesta,ilmamäärä mittarin piuhat ja muut ruiskuun tulevat johdot.

Edit:mullakin on ollu suunnitteilla laittaa efi ruisku yhteen vanhempaan vehkeeseen mut on jääny vähän....
No jos vaik nyt tulis inspiraatiota/lisä tietoa rojektiin......
Ei varmaan oo paha rasti kytkeä mut ku ei oikeen kiinnosta noi sähkö hommat....
Viimeksi muokannut avoesco, 07 Joulu 2005 15:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

avoesco kirjoitti:Eli otaa siitä luovuttaja autosta johto satsin
Varsinaisesta liittämisestä joku viisaampi voi kertoa enemmän....
Mutta eroavaisuudet ovat ainakin lambda anturi puuttuu 1.3:sesta,ilmamäärä mittarin piuhat ja muut ruiskuun tulevat johdot.
Jep pitää ottaa noi johdot sit mukaan pakettiin. Miten sit on noitten liittämis hommien kanssa onko kovinkin monimutkainen/sekava projekti liitellä. Itse en kuitenkaan mikään mekaanikko noissa moottorihommissa ole vaan kantapäänkautta on kaikki pikkuhiljaa opittu.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Nyt alko minuakin kiinnostamaan.......
Tietäiskö joku mistä löytyis sähkökaaviot escon efiin???
Tai onko joku tehny tommosen prokkiksen
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Kun mulla loppuu kiinnostus niin muilla se sit alkaa. :lol:

Jäi toi efi projekti nyt jäihin kun liikaa tulis tota tekniikan muutosta sulakerasioista lähtien(kuulemma). Mut nyt on kiinnostus siirtynyt xr3i mottiin. Siinä on jo sen verran yksinkertainen tekniikka, ettei uusia johdonpätkiä tule kuin muutama. Tosta koneesta puuttuu ainakin ilmanputsari ja joku kylmäkäynnistys rele tai jotain sinnepäin. Toi putsarihan ei nyt mikään ongelma ole mut entäs toi rele.? Kuulin et ois kalliskin osa, mut ei kyl mitään varmaa tietoa. Ja sit vielä kiinnostais toi bensatankki eli onko pakko vaihtaa vai saako toimimaan tolla vanhalla tankilla.? (eikös oo erilaiset bensapumppu systeemit noissa tankeissa)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kyllä sen varmaan saa toimimaan sillä vanhalla tankillakin jos käyttää välisäiliötä ja parempaa bensapumppua. Jos sulla muuten jää ylimääräseks efi osia ja olisit halukas ne myymään niin heitäppä mulle privaa :wink:
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Kiinnostus efiin alko kun oon "itse opiskellu mega ruuttaa" Olis kiva vehje
mulla löytyy tommosen ruiskun osia ja jotain sähköjäkin taitaa löytyä....
Jos tarkotat putsari koteloa niin muistaakseni mulla on simmonenkin.
Ilmottele jos tarviit niin kaivelen jostain esiin :D
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Vastaa Viestiin