-00 TDDI Focus tehot hukassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
HanhiEmo
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Heinä 2011 13:26

-00 TDDI Focus tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja HanhiEmo »

Hiphei tuli tälläinen ongelmatapaus nyt pihaan.. hullulla on halvat huvit :) 90-heppanen 1.8l TDDI-koneinen ihmetys..
Klassinen tapaus eli alunperin pumpun matolaatikko on pimentynyt. Auto seissyt vuodenpäivät tämän vian takia. Korjatulla matolaatikolla nätisti käyntiin. Ottaa paikaltaan kierroksia hitaasti, ei nouse ahdot yhtään (3000rpm paikaltaan vajaa 0,1bar). Ajossa fiilis tietty sama kuin ajaisi vaparilla, hitaasti mutta ei varmasti. Tutkittu että hukkaportti ei jumita. MAFfin tai lämpötila-anturin irrottaminen ei vaikuta mitenkään kulkuun. Ahtoputkisto ei vuoda....
Kaasupoljin on tutkittu että hiiliradat ovat ehjät, parissa aika kuluneet mutta eivät poikki.
Tyhjäkäynnillä kone ravistaa jonkun verran ja pakoputkesta kun kuuntelee ääntä on saundi kuin plussapallot pomppisi metallilaatikossa... plop plop plop plop. Kierroksilla äänet on normit ja ei ravisteluja. Itse alan kellistyä vähän siihen että pumppuun on päässyt roska/roskia sen ollessa auki ja nyt olisi suutin/suuttimet tukossa?? Onko näissä vehkeissä jonkin sortin "limp modea"? Ensi viikolla saa toivottavasti sopivan kaapelin että pääsee ihmettelemään vikakoodeja. Mittaristo antaa vain jonkun ikiw dtc:n alhaisesta jännitteestä.
Niin ja onko ennakon- ja määränsäätimen sähkököhdoilla väliä miten päin kytkee? Eikös solenoidin pitäisi toimia miten päin vaan?
Jatketaan tutkimuksia......
petrisa
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Elo 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Re: -00 TDDI Focus tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä nyt ensiksi auto piuhan nokkaan niin näkee onko vikakoodeja ja tarvittaessa livedatan seuranta. Alkaa sen jälkeen olla jo huomattavasti enempi tietoa mahd. ongelman aiheuttajasta.

Mikäli kysyjä Oulun alueelta niin... :wink: :wink: :!:
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
HanhiEmo
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Heinä 2011 13:26

Re: -00 TDDI Focus tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja HanhiEmo »

Kunhan tuo lukulaite tulee niin selviää lisää :)
Ja ollaan kymenlaakson seudulla eli ei ihan lähellä Oulua :)
Tuossa lueskelin kaikkia vanhoja ongelmia niin lähinnä samaa ongelmaa olisi tuo välijäähdyttimessä oleva "Imuilman lämpötila?" anturin pimeneminen. Tehot täysin kateissa mutta muuten toimii normaalisti. Muistaakseni anturi näytti arvoa ~21kohm ja liittimen päästäkin tuli jotakin 30kohm mutta sehän ei välttämättä kerro mitään. Liitin on vielä särkynyt edelliseltä omistajalta kun irroittanut (olisiko jäänyt epähuomiossa kiinni ja repästy välijäähy irti ja naps??). Jatketaanpas tänään tuon tutkimisella.
HanhiEmo
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Heinä 2011 13:26

Re: -00 TDDI Focus tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja HanhiEmo »

Anturien piuhoja tutkittu ja tuntuvat kaikki olevan kunnossa.
Huomio kiinnittyi nyt sellaiseen että kun ensimmäisiä kertoja käynnisteli autoja kuului pumpusta aina lyhyt suriseva ääni. Nyt ainoastaan pieni naks. Tekikö pumppu alussa jotakin uutta kalibrointia vai kuuluisiko tuon äänen kuulua aina kun virrat laittaa päälle?
HanhiEmo
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Heinä 2011 13:26

Re: -00 TDDI Focus tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja HanhiEmo »

Nonnii tänään vasta pääsi lueskelemaan vikakoodeja. Sieltähän tulee edelleenkin nämä klassiset. P1564 "injection pump control module requesting reduced fuelling" ja listassa on kaksi kertaa P1664 "injection pump control module malfunction". Auto käynnistyy todella hienosti, suuttimien vaihdon jälkeen käykin todella nätisti. Ei enää ravista tyhjäkäynnillä ja pakoputkestakin kuuluu oikeata moottorin ääntä eikä plussapallojen kolinaa. Katalysaattorin sisukset hyppivät hippaa mutta se korjaantui rautakangella ;)
Onko raadilla ideoita.. Eikö se nyt vaan tykkää pumpun aivojen korjauksessa käytetystä rankusta vai mikä mikä mikä....
HanhiEmo
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Heinä 2011 13:26

Re: -00 TDDI Focus tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja HanhiEmo »

Noniin nyt taisikin löytyä syy mikä heittää auton "limp modeen"
Löytyi koodi P1344 Pedal Demand Sensor C Circuit Range/Performance. Elikkäs kaasupolkimen 6 hiilirataa sen verran kuluneet että niiden vertailuarvot kusevat kympillä.
Ei kai siinä muuta kuin huomenna ostamaan uusi kaasupedaali ja katotaan liikkuisiko tuo räppänä yhtään paremmin :)
Vastaa Viestiin