
Klassinen tapaus eli alunperin pumpun matolaatikko on pimentynyt. Auto seissyt vuodenpäivät tämän vian takia. Korjatulla matolaatikolla nätisti käyntiin. Ottaa paikaltaan kierroksia hitaasti, ei nouse ahdot yhtään (3000rpm paikaltaan vajaa 0,1bar). Ajossa fiilis tietty sama kuin ajaisi vaparilla, hitaasti mutta ei varmasti. Tutkittu että hukkaportti ei jumita. MAFfin tai lämpötila-anturin irrottaminen ei vaikuta mitenkään kulkuun. Ahtoputkisto ei vuoda....
Kaasupoljin on tutkittu että hiiliradat ovat ehjät, parissa aika kuluneet mutta eivät poikki.
Tyhjäkäynnillä kone ravistaa jonkun verran ja pakoputkesta kun kuuntelee ääntä on saundi kuin plussapallot pomppisi metallilaatikossa... plop plop plop plop. Kierroksilla äänet on normit ja ei ravisteluja. Itse alan kellistyä vähän siihen että pumppuun on päässyt roska/roskia sen ollessa auki ja nyt olisi suutin/suuttimet tukossa?? Onko näissä vehkeissä jonkin sortin "limp modea"? Ensi viikolla saa toivottavasti sopivan kaapelin että pääsee ihmettelemään vikakoodeja. Mittaristo antaa vain jonkun ikiw dtc:n alhaisesta jännitteestä.
Niin ja onko ennakon- ja määränsäätimen sähkököhdoilla väliä miten päin kytkee? Eikös solenoidin pitäisi toimia miten päin vaan?
Jatketaan tutkimuksia......