lohkolämppärin asennus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

lohkolämppärin asennus

Viesti Kirjoittaja riessa »

Auto on 2.0 ohc sierra ja oon miettinyt jos asentaisi lohkiksen kun ei näytä motonetissa hirveästi maksavan, muutama kysymysmerkki asiassa kuitenkin on

1. kysymysmerkki: Miten pakkastulppa irrotetaan, onko kierteillä vai miten? En löytänyt lohkosta kuin yhden tulpan vesipumpun vierestä. Elementti tulee siis ilmeisesti siihen, korjata saa jos näin ei siis ole.

2. kysymysmerkki: millä elementti tulee kiinni tähän pakkastulpan aukkoon kun ei elementeissä ole mitään kierteitä? Jotain liimaa mutta mitä?

Piuhat sun muut pitäisi olla aika idioottivarmat asentaa kunhan vaan miettii mistä vetää ne fiksuimmin.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

En ko. mottiin oo ikänä asentanu, mutta luulisin, että lähtee lyömällä irti.

Kiinni se tulee semmosella kiristyvällä t-palalla (en osaa oikein selittää) ja siinä juuressa on tiiviste, joten ei tarvi mitään liimoja.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eli kahta malliahan noita kiinnityksissä on, kiila ja sitten tuo t-pala. Eli mutteria kiristetään ja se vetää sisäänpäin tankoa joka levittää kaksi liuskaa ulospäin lohkon sisäseiniä vasten lukiten lohkolämppärin kiinni lohkoon.

Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

taitaa olla tuo kiila versio tuo elementti mikä oli mielessä kun oli halvin kaikista. Siinä ei siis ole mitään pultteja ym. DEFA:n sivuilta löyty jonkun näköiset ohjeet sen asennukseen mutta kun oli lontooksi.
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Sultzi kirjoitti:Eli kahta malliahan noita kiinnityksissä on, kiila ja sitten tuo t-pala. Eli mutteria kiristetään ja se vetää sisäänpäin tankoa joka levittää kaksi liuskaa ulospäin lohkon sisäseiniä vasten lukiten lohkolämppärin kiinni lohkoon.

Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?
on myös kierteellisiä, esim mersu. ja sitte on letkuliitäntäiset ja alumiinilohkoihin pinta-asennus malli uusissa-autoissa yleinen.

ohc:ssä yleensän on semmonen ulkoapäin lattaraudan pätkällä puristettavamalli, lommin vieressä on kierteytettyreikä johon siis pultilla kiristetään se latta.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

riessa kirjoitti:taitaa olla tuo kiila versio tuo elementti mikä oli mielessä kun oli halvin kaikista. Siinä ei siis ole mitään pultteja ym. DEFA:n sivuilta löyty jonkun näköiset ohjeet sen asennukseen mutta kun oli lontooksi.

Justiin pari kuukautta takaperin asennettiin veljen ameriikan tila-autoon tuollainen kiilamalli. Siinä on sellainen kohta (piste) mihin lyödään jollain esineellä (tai siis vasaralla lyödään sitä esinettä :roll: ) Kunnes se elementti uppoaa sinne lohkoon tarpeeksi syvälle. Oli ihan helppo asentaa vaikka vähän ahdasta tahtoi olla v6 koneisen voyagerin konetilassa, mutta kyllä se kauhean kiroilun säestyksellä sinne meni ja on ainakin vielä tähän asti toiminutkin 8) Sierran konehuoneessa taitaa olla noin 3 kertaa enemmän tilaa, joten ei pitäisi olla vaikea homma...

Lisäys:

Sen lämmittimen mukana taisi ainakin tuossa tapauksessa tulla aika selvä asennus ohje (kuva), joten ei tarvinnut edes lontoon murretta osata :)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Olen miettinyt tuota myös tuohon "uuteen" cossuuni kanssa tosin ajattelin asennuttaa sen kun tilaa ei ole paljon....
Ehdotuksia saa antaa firmoista/edulisista.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

Unohdin ihan joo mainita että oli melko yksinkertanen loppujen lopuksi ton asentaminen. Meni suunnilleen näin:

1. Lohkon tyhjennystulppa auki jolloin jäähdytinnesteet valu ulos

2. Noin puolen sentin paksusella tuurnalla löi pakkastulpan alareunaan jolloin alareuna painui lohkon sisään ja yläreuna kääntyi ulos

3. Pihdeillä vedin pakkastulpan ulos

4. Lämmityselementin ympärille hieman tiivisteliimaa ja vasaralla nakuttaen pakkastulpan reikään

5. Jäähdytinnesteet takaisin sisään

Piuhatkin oli helppo vetää, rintapellistä löyty valmis läpivienti akun vierestä, joten sisälämmpärinkin sai helposti

koko hommaan kului ehkä 2 tuntia
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Olikos sellainen kiristettävä t-haaramalli vai laitoitko ihan ohcn omalla systeemillä kiinni eli pakosarjan puolelle etummaiseen pakkasroppuun minkä yläpuolella on reikä jossa M10 kierteet, siihen kierteeseen tulee pultilla juuri sellainen pieni lattaraudan näköinen palikka jolla elementti kiristyy paikalleen
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Se on KARTIOmalli ei kiila .
HUh Huh huijaa!
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin eikös ne niin mee, että just noi defan vehkeet on sillä kartiolla ja taas calixit on kiristettäviä sillä t-haaralla.

Muutamassa paikassa ovat muuten sanoneet, että sillä ei ole mitään väliä jos vesiprikka pääsee lupsahtamaan lohkon sisälle. Näin kävi myös omassa vehkeessä ja siellä se on vieläkin. Eipä se sieltä mihinkään pääse.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

elementti oli Temron elementti ja kiila/kartio-mikä-lie elementti, en tiedä miksi sitä kutsutaan mutta siis ei kiristetty millään pulteilla, lyötiinvaan paikoilleen vesipumppua lähinnä olevaan reikään.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Se on kartio ota pois se vesiroppu pitkänokkasilla pihdeillä haittapi veden kiertoa.
HUh Huh huijaa!
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No eipä se pakkasroppu siellä veden kiertoa paljoa haittaa kun on kuitenkin niin painava ettei kovin paljoa liiku. Ainot haitta mikä saataa olla jos pääsee kulkeutumaan vesipumppuun niin saataa rikkoa siitä siivet. Tosin lohkon seinien ja sylinterien välissä on niin pieni rako ettei edes taida mahtua.

Ei siitä haittaakaan ole jos sen noukkii pois sieltä :D
Vastaa Viestiin