lohkolämppärin asennus
lohkolämppärin asennus
Auto on 2.0 ohc sierra ja oon miettinyt jos asentaisi lohkiksen kun ei näytä motonetissa hirveästi maksavan, muutama kysymysmerkki asiassa kuitenkin on
1. kysymysmerkki: Miten pakkastulppa irrotetaan, onko kierteillä vai miten? En löytänyt lohkosta kuin yhden tulpan vesipumpun vierestä. Elementti tulee siis ilmeisesti siihen, korjata saa jos näin ei siis ole.
2. kysymysmerkki: millä elementti tulee kiinni tähän pakkastulpan aukkoon kun ei elementeissä ole mitään kierteitä? Jotain liimaa mutta mitä?
Piuhat sun muut pitäisi olla aika idioottivarmat asentaa kunhan vaan miettii mistä vetää ne fiksuimmin.
1. kysymysmerkki: Miten pakkastulppa irrotetaan, onko kierteillä vai miten? En löytänyt lohkosta kuin yhden tulpan vesipumpun vierestä. Elementti tulee siis ilmeisesti siihen, korjata saa jos näin ei siis ole.
2. kysymysmerkki: millä elementti tulee kiinni tähän pakkastulpan aukkoon kun ei elementeissä ole mitään kierteitä? Jotain liimaa mutta mitä?
Piuhat sun muut pitäisi olla aika idioottivarmat asentaa kunhan vaan miettii mistä vetää ne fiksuimmin.
Eli kahta malliahan noita kiinnityksissä on, kiila ja sitten tuo t-pala. Eli mutteria kiristetään ja se vetää sisäänpäin tankoa joka levittää kaksi liuskaa ulospäin lohkon sisäseiniä vasten lukiten lohkolämppärin kiinni lohkoon.
Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?
Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
on myös kierteellisiä, esim mersu. ja sitte on letkuliitäntäiset ja alumiinilohkoihin pinta-asennus malli uusissa-autoissa yleinen.Sultzi kirjoitti:Eli kahta malliahan noita kiinnityksissä on, kiila ja sitten tuo t-pala. Eli mutteria kiristetään ja se vetää sisäänpäin tankoa joka levittää kaksi liuskaa ulospäin lohkon sisäseiniä vasten lukiten lohkolämppärin kiinni lohkoon.
Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?
ohc:ssä yleensän on semmonen ulkoapäin lattaraudan pätkällä puristettavamalli, lommin vieressä on kierteytettyreikä johon siis pultilla kiristetään se latta.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
riessa kirjoitti:taitaa olla tuo kiila versio tuo elementti mikä oli mielessä kun oli halvin kaikista. Siinä ei siis ole mitään pultteja ym. DEFA:n sivuilta löyty jonkun näköiset ohjeet sen asennukseen mutta kun oli lontooksi.
Justiin pari kuukautta takaperin asennettiin veljen ameriikan tila-autoon tuollainen kiilamalli. Siinä on sellainen kohta (piste) mihin lyödään jollain esineellä (tai siis vasaralla lyödään sitä esinettä

Lisäys:
Sen lämmittimen mukana taisi ainakin tuossa tapauksessa tulla aika selvä asennus ohje (kuva), joten ei tarvinnut edes lontoon murretta osata

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Olen miettinyt tuota myös tuohon "uuteen" cossuuni kanssa tosin ajattelin asennuttaa sen kun tilaa ei ole paljon....
Ehdotuksia saa antaa firmoista/edulisista.
Ehdotuksia saa antaa firmoista/edulisista.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Unohdin ihan joo mainita että oli melko yksinkertanen loppujen lopuksi ton asentaminen. Meni suunnilleen näin:
1. Lohkon tyhjennystulppa auki jolloin jäähdytinnesteet valu ulos
2. Noin puolen sentin paksusella tuurnalla löi pakkastulpan alareunaan jolloin alareuna painui lohkon sisään ja yläreuna kääntyi ulos
3. Pihdeillä vedin pakkastulpan ulos
4. Lämmityselementin ympärille hieman tiivisteliimaa ja vasaralla nakuttaen pakkastulpan reikään
5. Jäähdytinnesteet takaisin sisään
Piuhatkin oli helppo vetää, rintapellistä löyty valmis läpivienti akun vierestä, joten sisälämmpärinkin sai helposti
koko hommaan kului ehkä 2 tuntia
1. Lohkon tyhjennystulppa auki jolloin jäähdytinnesteet valu ulos
2. Noin puolen sentin paksusella tuurnalla löi pakkastulpan alareunaan jolloin alareuna painui lohkon sisään ja yläreuna kääntyi ulos
3. Pihdeillä vedin pakkastulpan ulos
4. Lämmityselementin ympärille hieman tiivisteliimaa ja vasaralla nakuttaen pakkastulpan reikään
5. Jäähdytinnesteet takaisin sisään
Piuhatkin oli helppo vetää, rintapellistä löyty valmis läpivienti akun vierestä, joten sisälämmpärinkin sai helposti
koko hommaan kului ehkä 2 tuntia
Olikos sellainen kiristettävä t-haaramalli vai laitoitko ihan ohcn omalla systeemillä kiinni eli pakosarjan puolelle etummaiseen pakkasroppuun minkä yläpuolella on reikä jossa M10 kierteet, siihen kierteeseen tulee pultilla juuri sellainen pieni lattaraudan näköinen palikka jolla elementti kiristyy paikalleen
Niin eikös ne niin mee, että just noi defan vehkeet on sillä kartiolla ja taas calixit on kiristettäviä sillä t-haaralla.
Muutamassa paikassa ovat muuten sanoneet, että sillä ei ole mitään väliä jos vesiprikka pääsee lupsahtamaan lohkon sisälle. Näin kävi myös omassa vehkeessä ja siellä se on vieläkin. Eipä se sieltä mihinkään pääse.
Muutamassa paikassa ovat muuten sanoneet, että sillä ei ole mitään väliä jos vesiprikka pääsee lupsahtamaan lohkon sisälle. Näin kävi myös omassa vehkeessä ja siellä se on vieläkin. Eipä se sieltä mihinkään pääse.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No eipä se pakkasroppu siellä veden kiertoa paljoa haittaa kun on kuitenkin niin painava ettei kovin paljoa liiku. Ainot haitta mikä saataa olla jos pääsee kulkeutumaan vesipumppuun niin saataa rikkoa siitä siivet. Tosin lohkon seinien ja sylinterien välissä on niin pieni rako ettei edes taida mahtua.
Ei siitä haittaakaan ole jos sen noukkii pois sieltä
Ei siitä haittaakaan ole jos sen noukkii pois sieltä
