re85
Re: re85
iskä kokeili sen flekxifuel focuksessa ja totes et nousi kulutus viä enemmän kun e10.llä
eikä toi oikeen sovi muutakun flekxifuel moottoreihin
ja toinen tarina työ kaveri vetas sitä ykkös kopan vectraan 17.litraa ja sano et sillä ajo pikkasen päälle 100km
eikä toi oikeen sovi muutakun flekxifuel moottoreihin
ja toinen tarina työ kaveri vetas sitä ykkös kopan vectraan 17.litraa ja sano et sillä ajo pikkasen päälle 100km
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: re85
Onhan tuo tiedossa(kulutus). vähintään 30% isommat suuttimet yleensä saa olla kun 98->85 siirtyy.
Onhan se liki sen 30% halvempaakin
Mutta kun tuota syötetään ja vedetään säädöt uusiksi niin lisää iloa koneesta saadaan ulos.
Onhan se liki sen 30% halvempaakin

Mutta kun tuota syötetään ja vedetään säädöt uusiksi niin lisää iloa koneesta saadaan ulos.
gti golo palloilija
Re: re85
Tosiaanki etanolia joutuu syöttämään koneeseen enemmän kuin bensaa johtuen siitä että etanoli itsessään sisältää jonkin verran happea enemmän kuin bensa. On se kyllä sen verta halvempaakin että ei isoja tappioita pitäisi tulla kun 85:lla ajelee. Lisäksihän tuolla saa enemmän potkua virimoottoreista ku tuon puristuskestävyys on suurempi ku bensan. Vakiokuntosista autoista puhuttaessa tuo ei käy ku flexfuel autoihin, mutta kyllä sen pikku rakentamisella ja joissain tapauksissa moottorinohjauksen säätämisellä saa vaikka sierraankin sopimaan 

Re: re85
Hei!
Onko kellään kokemusta tuosta etanolibensasta Fordin koneissa? Olen tutkinut ja lueskellut ympäri internetin ihmeellistä maailma monista jotka ajelevat vanhemmilla käytännössä arvottomilla autoilla (alle 1000€ arvoisilla) kesät RE85 bensalla tai ainakin osaksi sillä.
Itselläni on 97 vuosimmallin farkku Mondeo jonka ostin kesäautoksi 800 eurolla ja kiehtoisi ajatus RE85 ajamisella. Osaksi ympäristöseikkojen takia, onhan tuo (ainakin ST1) tavara tehty kotimaisesta jätteestä, joten kierrättämisestä on kyse.
Toinen ehkä omalta osaltani ratkaisevampi tekijä on polttoaineen kotimaisuus. Eivät mene bensarahani öljysheikeille lähi-itään vaan pysyvät rahat suomessa.
Kolmas ja tärkein pointti on sitten rahallinen aspekti. RE85 maksaa tällä hetkellä n. 1,00€ ja ysivitonen n. 1,65€ joten ysivitonen on 65% kalliimpaa. Kulutus nousee n. 30% RE85 joten lyhyellä matikalla saan RE85 kannattavemmaksi vaihtoehdoksi, jos moottori selviää ilman suurempia remontteja.
Suurimmat ongelmat mitä olen ihmisillä lukenut olevan, on kylmäkäynnistykset viileällä/kylmällä. Se ei olisi minulla hirveän suuri ongelma, koska auto on vain kesäauto eikä talvella tulisi ajeltua tai jos tulisi niin voihan sitä normibensaa silloin laittaa..
Kone on 1.8 bensakone
Mutta ajatuksia ja kokemuksia. Tiedän että etanolipohjaiset polttoaineet tuppaavat herättämään negaativisia kommentteja autoista enemmän tietäville ja harrastaville, mutta kokeilen kepillä jäätä.
Onko kellään kokemusta tuosta etanolibensasta Fordin koneissa? Olen tutkinut ja lueskellut ympäri internetin ihmeellistä maailma monista jotka ajelevat vanhemmilla käytännössä arvottomilla autoilla (alle 1000€ arvoisilla) kesät RE85 bensalla tai ainakin osaksi sillä.
Itselläni on 97 vuosimmallin farkku Mondeo jonka ostin kesäautoksi 800 eurolla ja kiehtoisi ajatus RE85 ajamisella. Osaksi ympäristöseikkojen takia, onhan tuo (ainakin ST1) tavara tehty kotimaisesta jätteestä, joten kierrättämisestä on kyse.
Toinen ehkä omalta osaltani ratkaisevampi tekijä on polttoaineen kotimaisuus. Eivät mene bensarahani öljysheikeille lähi-itään vaan pysyvät rahat suomessa.
Kolmas ja tärkein pointti on sitten rahallinen aspekti. RE85 maksaa tällä hetkellä n. 1,00€ ja ysivitonen n. 1,65€ joten ysivitonen on 65% kalliimpaa. Kulutus nousee n. 30% RE85 joten lyhyellä matikalla saan RE85 kannattavemmaksi vaihtoehdoksi, jos moottori selviää ilman suurempia remontteja.
Suurimmat ongelmat mitä olen ihmisillä lukenut olevan, on kylmäkäynnistykset viileällä/kylmällä. Se ei olisi minulla hirveän suuri ongelma, koska auto on vain kesäauto eikä talvella tulisi ajeltua tai jos tulisi niin voihan sitä normibensaa silloin laittaa..
Kone on 1.8 bensakone
Mutta ajatuksia ja kokemuksia. Tiedän että etanolipohjaiset polttoaineet tuppaavat herättämään negaativisia kommentteja autoista enemmän tietäville ja harrastaville, mutta kokeilen kepillä jäätä.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: re85
Hyvin tuntuu Efi Dokki tomivan kiljulla.
Yhden orkkis kokoisen lisäsuuttimen laitoin imusarjaan. Isommilla suutimilla toimisi nöyremmin nyt joutuu hienosäätämään seoksia potikalla boxia huijaamalla.
Yhden orkkis kokoisen lisäsuuttimen laitoin imusarjaan. Isommilla suutimilla toimisi nöyremmin nyt joutuu hienosäätämään seoksia potikalla boxia huijaamalla.
Re: re85
Jos kokeiluintoa riittää niin yksinkertaisimmillaan nostat vain bensanpainetta vaikka kuristamalla paluulinjaa jollain vapaavalintaisella konstilla. Sillä saat sen jo käymään ja pääset ajamaankin
Jos taas haluaa investoida vähän enemmän "hi-techiin" niin on olemassa boxeja jotka kytketään suuttimien johtojen väliin, ja ne periaatteessa vain pidentävät suuttimien aukiolo aikaa. Hinnat pyörii 100€:n molemmin puolin.
Seuraavaksi kannen laskua, ohjelmoitavaa ruiskua jne

Jos taas haluaa investoida vähän enemmän "hi-techiin" niin on olemassa boxeja jotka kytketään suuttimien johtojen väliin, ja ne periaatteessa vain pidentävät suuttimien aukiolo aikaa. Hinnat pyörii 100€:n molemmin puolin.
Seuraavaksi kannen laskua, ohjelmoitavaa ruiskua jne

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: re85
Kaverilla on -98 farkku mondeo 2 litran koneella, ja ajelee nykyään jopa pelkällä 85:lla ilman mitään muutoksia. Käyntiinlähtö vaikeroivaa ja kylmänä booaa ja nykii, mutta lämpösenä toimii ihan hyvin! Talvella puolet 95 ja puolet 85. Saas nähdä, tapahtuuko mitään jännää vai ei.
Re: re85
Autosta riippuen auton oma lambdakorjauskin voi tosiaan riittää kun ajelee rauhallisesti.
Kylmänä ja kaasupohjassa menee kuitenkin todennäköisesti laihalle. Kulutus pienenee kun saa hyviin säätöihin.
Kylmänä ja kaasupohjassa menee kuitenkin todennäköisesti laihalle. Kulutus pienenee kun saa hyviin säätöihin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala