re85

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

re85

Viesti Kirjoittaja anon »

Onko porukoilla kokemuksia re85 polttoaineesta
Mondeo -09 2.5T
:ford:
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: re85

Viesti Kirjoittaja choesos »

käypikö toi mihinkään muuhun autoon kun siihen jota on telkassa mainostaneet siis käypikö sierraan?
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
juhve
Viestit: 496
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: re85

Viesti Kirjoittaja juhve »

iskä kokeili sen flekxifuel focuksessa ja totes et nousi kulutus viä enemmän kun e10.llä

eikä toi oikeen sovi muutakun flekxifuel moottoreihin

ja toinen tarina työ kaveri vetas sitä ykkös kopan vectraan 17.litraa ja sano et sillä ajo pikkasen päälle 100km
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: re85

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Onhan tuo tiedossa(kulutus). vähintään 30% isommat suuttimet yleensä saa olla kun 98->85 siirtyy.
Onhan se liki sen 30% halvempaakin :wink:
Mutta kun tuota syötetään ja vedetään säädöt uusiksi niin lisää iloa koneesta saadaan ulos.
gti golo palloilija
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: re85

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Tosiaanki etanolia joutuu syöttämään koneeseen enemmän kuin bensaa johtuen siitä että etanoli itsessään sisältää jonkin verran happea enemmän kuin bensa. On se kyllä sen verta halvempaakin että ei isoja tappioita pitäisi tulla kun 85:lla ajelee. Lisäksihän tuolla saa enemmän potkua virimoottoreista ku tuon puristuskestävyys on suurempi ku bensan. Vakiokuntosista autoista puhuttaessa tuo ei käy ku flexfuel autoihin, mutta kyllä sen pikku rakentamisella ja joissain tapauksissa moottorinohjauksen säätämisellä saa vaikka sierraankin sopimaan :wink:
vlainen

Re: re85

Viesti Kirjoittaja vlainen »

Hei!

Onko kellään kokemusta tuosta etanolibensasta Fordin koneissa? Olen tutkinut ja lueskellut ympäri internetin ihmeellistä maailma monista jotka ajelevat vanhemmilla käytännössä arvottomilla autoilla (alle 1000€ arvoisilla) kesät RE85 bensalla tai ainakin osaksi sillä.

Itselläni on 97 vuosimmallin farkku Mondeo jonka ostin kesäautoksi 800 eurolla ja kiehtoisi ajatus RE85 ajamisella. Osaksi ympäristöseikkojen takia, onhan tuo (ainakin ST1) tavara tehty kotimaisesta jätteestä, joten kierrättämisestä on kyse.

Toinen ehkä omalta osaltani ratkaisevampi tekijä on polttoaineen kotimaisuus. Eivät mene bensarahani öljysheikeille lähi-itään vaan pysyvät rahat suomessa.

Kolmas ja tärkein pointti on sitten rahallinen aspekti. RE85 maksaa tällä hetkellä n. 1,00€ ja ysivitonen n. 1,65€ joten ysivitonen on 65% kalliimpaa. Kulutus nousee n. 30% RE85 joten lyhyellä matikalla saan RE85 kannattavemmaksi vaihtoehdoksi, jos moottori selviää ilman suurempia remontteja.

Suurimmat ongelmat mitä olen ihmisillä lukenut olevan, on kylmäkäynnistykset viileällä/kylmällä. Se ei olisi minulla hirveän suuri ongelma, koska auto on vain kesäauto eikä talvella tulisi ajeltua tai jos tulisi niin voihan sitä normibensaa silloin laittaa..

Kone on 1.8 bensakone

Mutta ajatuksia ja kokemuksia. Tiedän että etanolipohjaiset polttoaineet tuppaavat herättämään negaativisia kommentteja autoista enemmän tietäville ja harrastaville, mutta kokeilen kepillä jäätä.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: re85

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Hyvin tuntuu Efi Dokki tomivan kiljulla.
Yhden orkkis kokoisen lisäsuuttimen laitoin imusarjaan. Isommilla suutimilla toimisi nöyremmin nyt joutuu hienosäätämään seoksia potikalla boxia huijaamalla.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: re85

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos kokeiluintoa riittää niin yksinkertaisimmillaan nostat vain bensanpainetta vaikka kuristamalla paluulinjaa jollain vapaavalintaisella konstilla. Sillä saat sen jo käymään ja pääset ajamaankin :)
Jos taas haluaa investoida vähän enemmän "hi-techiin" niin on olemassa boxeja jotka kytketään suuttimien johtojen väliin, ja ne periaatteessa vain pidentävät suuttimien aukiolo aikaa. Hinnat pyörii 100€:n molemmin puolin.

Seuraavaksi kannen laskua, ohjelmoitavaa ruiskua jne :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: re85

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Kaverilla on -98 farkku mondeo 2 litran koneella, ja ajelee nykyään jopa pelkällä 85:lla ilman mitään muutoksia. Käyntiinlähtö vaikeroivaa ja kylmänä booaa ja nykii, mutta lämpösenä toimii ihan hyvin! Talvella puolet 95 ja puolet 85. Saas nähdä, tapahtuuko mitään jännää vai ei.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: re85

Viesti Kirjoittaja emax »

Autosta riippuen auton oma lambdakorjauskin voi tosiaan riittää kun ajelee rauhallisesti.
Kylmänä ja kaasupohjassa menee kuitenkin todennäköisesti laihalle. Kulutus pienenee kun saa hyviin säätöihin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin