Ford Fiesta 1994 1.3

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Whitefox
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Maalis 2011 23:00

Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Whitefox »

Hei, Fiesta ei halua käynnistyä aina kunnolla, mutta yrittää kovasti. Auto oli seisonnut noin 4kk ja otin ajoon. Lähti hyvin käynttiin mutta nyt olen noin ~250km ajellu ja ilmennyt että ei käynnisty. Tulpat olen katsonnut oli hyvät samoin tulpan johdot. Akku on uusi, jäänestoa on saanut. Joskus lähtee todella kuin palmun alta joskus ei. Tänään jäi työpaikan pihaan 1,5h kokeilen saada käynttiin. Tuo vika tuntuu kuitenkin olevan joku todella pieni mutta kiusallinen. Tänään aikaisemmin ei aamulla lähtenyt käyntiin sain apuvirtaa ei auttanut työnsin takaisin ruutuu ja lähtikin käynttiin. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi neuvoa että saisin työpaikan pihalta pois. Ajattelin että työnnän auton parkkihalliin sulamaan jos siitä olisi apua sille? :oops:
Jogiin
Viestit: 224
Liittynyt: 01 Elo 2007 15:20
Paikkakunta: Anjalan perämettä

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Jogiin »

Tarkistitko tuleeko kipinää?
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Whitefox
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Maalis 2011 23:00

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Whitefox »

Tulee kipinä. Olisiko uudesta bensansuodattimesta apua? Startti lähtee tulille. Tuntuu vain siltä että vehe ei saa bensaa. Ei viitsi seisottaa työpaikan pihassa. Itse olen kyllä todella hukassa nyt tuon vehkeen kanssa.
Whitefox
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Maalis 2011 23:00

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Whitefox »

päivitys tänään vaihdoin aamulla bensansuodattimen ei ollut apua. Otin ilmanputsarin pois ja kaadoin suoraan koneeseen masolin jäänestoa kun ei ollut bensaa ja lähti käynttiin. Kävin estomassa suuttimien putsausainetta jos se avauttaisi. Olisko kaasarissa vikaa?
Poke69

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Poke69 »

Eikös tuo ole ruiskukoneella? Mulla samanlainen ongelma 1.4 fiestassa ja korjaantui sillä kun putsasin ruiskusuuttimen liittimen.
Whitefox
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Maalis 2011 23:00

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Whitefox »

Kyllähän tuo on. Missähän tuollainen liitin oikein on?
Poke69

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja Poke69 »

Jos on 1.ruisku, niin se löytyy ilmanputsarin alta, keskeltä sitä ruiskuyksikköä.
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Eilen kävin ostamassa kanssa tollaisen ja on tosi huono lähtemään käyntiin..eli onko näissä ihan joku yleinen vika mikä moista aiheuttaa? Kone lämpimänäkään ei meinaa pysyä käynnissä. Kipinää tulee kyllä mutta bensasta en tiedä. Millä ton nyt tarkistais?
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Ja lisää vikoja. Liekkö kaikki liittyvät toisiinsa? Eli ihan tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Ja sitten auto saattaa ihan yhtäkkiä sammua tyhjäkäynnillä. Onko ideoita? Ja sitten vielä sellainen kyssäri että mikä anturi mahtaa olla ilmanputsarikotelon alla, tuulilasin puolella ja vaalean liittimen päässä?
etuvetoesco
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Joulu 2009 14:58

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja etuvetoesco »

sulakerasiassa vikaa??
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Re: Ford Fiesta 1994 1.3

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Milläs sen kunnon tarkistaa?
Vastaa Viestiin