etu-eskosta taka-tuuppari!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mr_turbo
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Maalis 2005 18:51

etu-eskosta taka-tuuppari!

Viesti Kirjoittaja mr_turbo »

Eli ihan mielenkiinnosta vaan aattelin kysellä ett, onko kukaan toteuttanu tommosta juttua eli joku 80-luvun etuveto esko ja siihen tumpataan sierran veto systeemit + motti. uutta projekstia vaan tässä vähän funtsinu. Leimattuu varmaankaan ei tommosta laitosta saa?
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kyllä olen kuullu että on
suomessa kilvissä yks:kpl..
tosin rekkarin mukaan auto on välikoppa... :lol:

olisko ollu tällä foorumilla vai sitte tuolla turbo sierra foorumilla.. :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
kekkonen
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2005 18:18

Viesti Kirjoittaja kekkonen »

Niin ja joskus kauan sitten oli lehdessä myynnissä cossu tekniikkainen, ja liikenne käytössä.Oli vissiin ainut Suomessa.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

sillon kun lueskelin niin muistaisin maininnan,
että noita olis rakennettu kaksi kappaletta...
toinen vähä hurjempi(vanhempi) ja sitte
tämä mk3"look".. :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Sprintin SS luokkaanhan noita on jokusia rakenneltu. Kilpiin niitä ei kyllä saa. Muistelisin vielä että joku oli nelikonkin rakentanut mk3 eskosta, tosin ulkomailla ja taisi olla tiekäytössä siellä
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: etu-eskosta taka-tuuppari!

Viesti Kirjoittaja Krisse »

mr_turbo kirjoitti:joku 80-luvun etuveto esko ja siihen tumpataan sierran veto systeemit + motti.?
Jos joku oikeasti alkaa jotain noin radikaaliakin muutosta tekemään, kannattaa pitää mielessä että joltain muulta automerkiltä saattaisi löytyä helpommin sopivia palikoitakin. Ei mulla mitään konkreettista esimerkkiä ja/tai vihjettä ole, mutta kun esim tuollainen muutoskin vaatii jokatapauksessa aivan helvetisti ideointia ja patentoimista, kannattanee pitää mielessä että ei se sama merkki ole kuitenkaan ainoa vaihtoehto.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Vetotavan muutos: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=77981

AKE:lta pitää anoa erikoislupaa. Yksi uudempikin etuveto-takavetomuutos on tehty(Ei nyt 100% varmaa). MK5 tai MK6 Escort.
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

overboost kirjoitti:Vetotavan muutos: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=77981

AKE:lta pitää anoa erikoislupaa. Yksi uudempikin etuveto-takavetomuutos on tehty(Ei nyt 100% varmaa). MK5 tai MK6 Escort.
Yksi etuveto - neliveto muutos on ainakin tehty, en kyllä nyt muista onko mk5 vai mk6. Mutta on muuten turbo-diesel ja automaatti 4x4. Rähee peli.

ps samalla miehellä on se 4x4 v8 mk1 Esco.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

niin... kyllä varmaan kannattaa unohtaa
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio.... :roll: :roll:

todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä... :cry:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

ft79 kirjoitti:niin... kyllä varmaan kannattaa unohtaa
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio.... :roll: :roll:

todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä... :cry:
Häh? Eikös autonrakentelun suola ole tehdä mitä muilla ei ole?
Kyllä sieltä AKE:sta niitä lupia heltiää kun on hyviä perusteluita ja järki päässä.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Joutuu kyllä niin paljon koria ja osia muuttamaan että en usko että menee millään läpi (paitsi tietysti tuttu juoppo katsuri ja peräkontissa kossupullo jossa kuminauhalla 200e seteli ympärillä... "krhm etkös meinaa vararengasta sieltä peräkontista tarkistaa winkwink" :lol: )

Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

VesQ kirjoitti:Joutuu kyllä niin paljon koria ja osia muuttamaan että en usko että menee millään läpi (paitsi tietysti tuttu juoppo katsuri ja peräkontissa kossupullo jossa kuminauhalla 200e seteli ympärillä... "krhm etkös meinaa vararengasta sieltä peräkontista tarkistaa winkwink" :lol: )

Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla
niin... kyllähän tässä kerran rälläköin sierran kardaani tunnelia talteen.. :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu mutta sen voi laskea ns normaalitoiminnaksi. Sehän on hyvä vaihtaa vaikka mk1/2 ekkeriin niin saa laatikollekkin vähän tilaa :D
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

VesQ kirjoitti:Juu mutta sen voi laskea ns normaalitoiminnaksi. Sehän on hyvä vaihtaa vaikka mk1/2 ekkeriin niin saa laatikollekkin vähän tilaa :D
sitäpä sitä...niinhän meinasin, mutta nyt on taunuksia 3kpl pihassa.. :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

En tiedä onko säännöt muuttuneet sen ihmeellisemmin mutta mä tiedän varmasti tuollaisen 80 luvun takapotkun. Prosentit oli hyvin lähellä 50% mutta alle kumminkin.... erikoinen vekotin kieltämättä.
mr_turbo
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Maalis 2005 18:51

juttu jatkuu....

Viesti Kirjoittaja mr_turbo »

Mulla vaan oli täss se idea ett ekkerin koppa ois kevyt +800kg ja tietysti sierran linkku perällä jotta pitoa paremmin kuin jäykällä volvon taakilla. Tielle toinen vaihtoehto ois olla kaks samanväristä eskoo joista toinen potkiutuis takaa ja kilven vaihdolla vois valita vetotavan. Itekkin muistelin ett noita ois sprintti vehkeinä rakennettu. :twisted:
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Re: juttu jatkuu....

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mr_turbo kirjoitti:Mulla vaan oli täss se idea ett ekkerin koppa ois kevyt +800kg ja tietysti sierran linkku perällä jotta pitoa paremmin kuin jäykällä volvon taakilla. Tielle toinen vaihtoehto ois olla kaks samanväristä eskoo joista toinen potkiutuis takaa ja kilven vaihdolla vois valita vetotavan. Itekkin muistelin ett noita ois sprintti vehkeinä rakennettu. :twisted:
ihan hyvä idea, kunhan ei aja pöpelikköön...
voi olla poliisisedällä reikä päässä, kun joutuu raapimaan päätänsä... :lol:
" hetkinen, tuolla on kardaani ja takaakseli..."
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ainakin orimattilasta löytyy mk3 tai mk4 esko takatuupparina cosan tekniikalla, mutta trailerilla kulkee yleisillä teillä.
Escort 1.8 sport -97
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

mää rakensin yhestä fiestasta takevedon, oli aika vekkuli vehe ajaa, 1.3 dx:n tekniikalla...jäälle oli ihan omiaan.
Ilman turboo on turha elvistellä.
Vastaa Viestiin