etu-eskosta taka-tuuppari!
etu-eskosta taka-tuuppari!
Eli ihan mielenkiinnosta vaan aattelin kysellä ett, onko kukaan toteuttanu tommosta juttua eli joku 80-luvun etuveto esko ja siihen tumpataan sierran veto systeemit + motti. uutta projekstia vaan tässä vähän funtsinu. Leimattuu varmaankaan ei tommosta laitosta saa?
Re: etu-eskosta taka-tuuppari!
Jos joku oikeasti alkaa jotain noin radikaaliakin muutosta tekemään, kannattaa pitää mielessä että joltain muulta automerkiltä saattaisi löytyä helpommin sopivia palikoitakin. Ei mulla mitään konkreettista esimerkkiä ja/tai vihjettä ole, mutta kun esim tuollainen muutoskin vaatii jokatapauksessa aivan helvetisti ideointia ja patentoimista, kannattanee pitää mielessä että ei se sama merkki ole kuitenkaan ainoa vaihtoehto.mr_turbo kirjoitti:joku 80-luvun etuveto esko ja siihen tumpataan sierran veto systeemit + motti.?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vetotavan muutos: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=77981
AKE:lta pitää anoa erikoislupaa. Yksi uudempikin etuveto-takavetomuutos on tehty(Ei nyt 100% varmaa). MK5 tai MK6 Escort.
AKE:lta pitää anoa erikoislupaa. Yksi uudempikin etuveto-takavetomuutos on tehty(Ei nyt 100% varmaa). MK5 tai MK6 Escort.
Yksi etuveto - neliveto muutos on ainakin tehty, en kyllä nyt muista onko mk5 vai mk6. Mutta on muuten turbo-diesel ja automaatti 4x4. Rähee peli.overboost kirjoitti:Vetotavan muutos: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=77981
AKE:lta pitää anoa erikoislupaa. Yksi uudempikin etuveto-takavetomuutos on tehty(Ei nyt 100% varmaa). MK5 tai MK6 Escort.
ps samalla miehellä on se 4x4 v8 mk1 Esco.
niin... kyllä varmaan kannattaa unohtaa
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio....
todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä...
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio....


todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä...

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Häh? Eikös autonrakentelun suola ole tehdä mitä muilla ei ole?ft79 kirjoitti:niin... kyllä varmaan kannattaa unohtaa
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio....![]()
![]()
todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä...
Kyllä sieltä AKE:sta niitä lupia heltiää kun on hyviä perusteluita ja järki päässä.
Joutuu kyllä niin paljon koria ja osia muuttamaan että en usko että menee millään läpi (paitsi tietysti tuttu juoppo katsuri ja peräkontissa kossupullo jossa kuminauhalla 200e seteli ympärillä... "krhm etkös meinaa vararengasta sieltä peräkontista tarkistaa winkwink"
)
Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla

Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla
niin... kyllähän tässä kerran rälläköin sierran kardaani tunnelia talteen..VesQ kirjoitti:Joutuu kyllä niin paljon koria ja osia muuttamaan että en usko että menee millään läpi (paitsi tietysti tuttu juoppo katsuri ja peräkontissa kossupullo jossa kuminauhalla 200e seteli ympärillä... "krhm etkös meinaa vararengasta sieltä peräkontista tarkistaa winkwink")
Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
sitäpä sitä...niinhän meinasin, mutta nyt on taunuksia 3kpl pihassa..VesQ kirjoitti:Juu mutta sen voi laskea ns normaalitoiminnaksi. Sehän on hyvä vaihtaa vaikka mk1/2 ekkeriin niin saa laatikollekkin vähän tilaa

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
juttu jatkuu....
Mulla vaan oli täss se idea ett ekkerin koppa ois kevyt +800kg ja tietysti sierran linkku perällä jotta pitoa paremmin kuin jäykällä volvon taakilla. Tielle toinen vaihtoehto ois olla kaks samanväristä eskoo joista toinen potkiutuis takaa ja kilven vaihdolla vois valita vetotavan. Itekkin muistelin ett noita ois sprintti vehkeinä rakennettu. :twisted:
Re: juttu jatkuu....
ihan hyvä idea, kunhan ei aja pöpelikköön...mr_turbo kirjoitti:Mulla vaan oli täss se idea ett ekkerin koppa ois kevyt +800kg ja tietysti sierran linkku perällä jotta pitoa paremmin kuin jäykällä volvon taakilla. Tielle toinen vaihtoehto ois olla kaks samanväristä eskoo joista toinen potkiutuis takaa ja kilven vaihdolla vois valita vetotavan. Itekkin muistelin ett noita ois sprintti vehkeinä rakennettu.
voi olla poliisisedällä reikä päässä, kun joutuu raapimaan päätänsä...

" hetkinen, tuolla on kardaani ja takaakseli..."
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34