Tänään paikallisen Voortin
huoltopäällikölle tuumasin,että se EGR
kannattis varmaan poistaa käytöstä,
sotkemasta imusarjaa (zetec-97).
Kertoi hän,että se on yksi syy,mutta
suurempi on se,että "huohotus venttiili"
jää usein uusimatta,joka aiheutta
enemmän imusarjan paskoittumista kuin
EGR.
On kuulemma "muutaman"ekun osa,
joka kannatta vaihtaa,vaikka ei
huolto-ohjelmaan kuulukkaan.
EGR:n tulppaminen kannatta tehdä
laipalla,ko.ventiilin/imusarjan väliin.
Niinkuin täällä on jo kerrotukin.
Zetec,imusarjan sotkeentuminen.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
En välttämättä suosittelis,Monteonisti kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut lohkon huohotuksen tulppaamista ja tyytymistä pelkkään venakopan huohotukseen? 8)
Sehän menee suodattimen läpi ja pahimmat mössöt jää siihen?Tietenkin "varoventtiili" olis hyvä asentaa jottei oksenna öljyjä kovassa ajossa tai kun "vaahtokumi" tukkeentuu? 8)
saattaa tulla öljyruutta

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Sierrasta jätin huohotinletkun asentamatta ja nyt venakopan tiiviste puskee hyvin vähän öljyä pihalle. Eli siis jos letku olisi paikoillaan, kampikammiossa ja venakopassa olisi siis kokoajan pieni alipaine, mikä estäisi tämän vuodon.
Toisaalta taas parempi tiiviste voisi pitää öljyt koneessa.
Ja vuoto on tosiaan hyvin pientä, että näillä mennään jos ei tule katsastuksessa mitään noottia.
Toisaalta taas parempi tiiviste voisi pitää öljyt koneessa.
Ja vuoto on tosiaan hyvin pientä, että näillä mennään jos ei tule katsastuksessa mitään noottia.