Zetec,imusarjan sotkeentuminen.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Zetec,imusarjan sotkeentuminen.

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tänään paikallisen Voortin
huoltopäällikölle tuumasin,että se EGR
kannattis varmaan poistaa käytöstä,
sotkemasta imusarjaa (zetec-97).
Kertoi hän,että se on yksi syy,mutta
suurempi on se,että "huohotus venttiili"
jää usein uusimatta,joka aiheutta
enemmän imusarjan paskoittumista kuin
EGR.
On kuulemma "muutaman"ekun osa,
joka kannatta vaihtaa,vaikka ei
huolto-ohjelmaan kuulukkaan.

EGR:n tulppaminen kannatta tehdä
laipalla,ko.ventiilin/imusarjan väliin.
Niinkuin täällä on jo kerrotukin.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa. Täytyykin omasta ja vaihtaa huohotusvena kun se tunkee ja pikkasen imusarjaan mokkoa.
Enpä olis tota kyllä muuten tienny, että se voi siitä johtua. Luulin, että on ihan "ominaisuus". :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onkos kukaan kokeillut lohkon huohotuksen tulppaamista ja tyytymistä pelkkään venakopan huohotukseen? 8)
Sehän menee suodattimen läpi ja pahimmat mössöt jää siihen? :roll: Tietenkin "varoventtiili" olis hyvä asentaa jottei oksenna öljyjä kovassa ajossa tai kun "vaahtokumi" tukkeentuu? 8)
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Monteonisti kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut lohkon huohotuksen tulppaamista ja tyytymistä pelkkään venakopan huohotukseen? 8)
Sehän menee suodattimen läpi ja pahimmat mössöt jää siihen? :roll: Tietenkin "varoventtiili" olis hyvä asentaa jottei oksenna öljyjä kovassa ajossa tai kun "vaahtokumi" tukkeentuu? 8)
En välttämättä suosittelis,
saattaa tulla öljyruutta :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mutta miksi jos venakopan huohotus pelaa? :shock: Lohkohan on auki venakoppaan, muuten ei öljyt menis öljykoppaan! :roll:
Ennenhän oli huohotin vain kopasta ilmanputsariin, vanhemmuuttaan ulkoilmaan! :roll:
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

Sierrasta jätin huohotinletkun asentamatta ja nyt venakopan tiiviste puskee hyvin vähän öljyä pihalle. Eli siis jos letku olisi paikoillaan, kampikammiossa ja venakopassa olisi siis kokoajan pieni alipaine, mikä estäisi tämän vuodon.
Toisaalta taas parempi tiiviste voisi pitää öljyt koneessa.
Ja vuoto on tosiaan hyvin pientä, että näillä mennään jos ei tule katsastuksessa mitään noottia.
Vastaa Viestiin