Kakkos autoo hommaamas

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
harma

Kakkos autoo hommaamas

Viesti Kirjoittaja harma »

Suositelkaas jotaki Foordeja, kun olis tarkotus tässä hommata toinen auto, tollaseks kaupunkihyrräks lähinnä. Tai että mitä ei kannata ainakaan hommata, tai mitä kannattaa ottaa huomioon. Hintaa saa olla joku 1000-5000 (tietenkin jos alle 3000 jäis nii ois aika jees). Ja Fordin joutuu hommaan ku ei voi merkistä luopua :) En oo hirveesti ollu vanhempien autojen kanssa nyt tekemisissä nii vähän pihalla kuvioista, nii aattelin täällä kysästä... Lähinnä tärkeetä on että tekniikka ois sellasessa kunnossa että ei tarviis koko ajan kölöttellä auton alla ja ruosteet kurissa.

Tulipa taas ilmaistua ittesä selkeesti, mut toivottavasti tuosta nyt ottaa selvää...

Tuttavallisesti hän kiittää jo etukäteen

t. Harmakettu
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=443150
tässä olis luotettava.. :wink:
ja kun nuo kaikki muuttuu taunuksiksi kumminkin :lol:
ei ole oma ilmoitus,suosituksia kysyttiin(modet huom) :D
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Edellä mainittu Taunus lienee jo "llian hieno", laittaisin varmaan vitriiniin tuollaisen.

Kakkosautoksi ottaisin itse jonkun mahdollisimman uuden ja yleisen mallin, jotta osien saatavuus olisi hyvää ja halpaa. Riippuu siitä, haluatko ostaa itsellesi töitä vai ajettavan auton.

Itse vuonna 1997 etsin kakkosautoa, tuolloin listalla oli ooppelsorsa ja fordfiesta. Päädyin ooppeliin (vm 1984), siksi koska kokemusta ooppelista oli enemmän ja taloudessa oli ooppeli. Synergiaetujen vuoksi: samat jarruosat, renkaat ymym. Sorsa (vaikkei täällä saakaan ooppleita kehua) oli kerrassaan hyvä ostos, pappamallina sitä ei oltu kiusattu eikä siitä ruostuneet kuin ovet.

Eli tähtää johonkin vähänajettuun Fiestaan, nettiautosta saa muutamalla donallakin mainion näköisiä vekottimia.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Tai Escort, mk4 tai mk5.
Ainakin meillä ´88 Escort on palvellut tytärtä hyvin, tosin autolla on ajettu vasta 150tkm.
Osat on halpoja ja saa tarvikkeena, etuvetoinenhan se on... :cry:
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

sierrat on ainaki hirveitä ajaa.
Viimeksi muokannut jype, 06 Loka 2005 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuning sucks
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

jype kirjoitti:sierrat on ainaki hireveitä ajaa.
''

:lol: :lol: :lol:

Saiskos perusteluja?
Sierra 2.3i 16v
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mä meinasin ainakin ostaa kakkos/talviautoks jonkun sierran. Se on kuitenkin vähän isompi kuin ekkerit tai fiestat ja on takatuuppari.
Eikä se sirra nyt mikään kauhee ajettava oo jos on kunnossa.

Meinasin vielä et jos farmarin ostais niin olis vähän kuljetuskapasiteettiakin. Ja tietty talvea ajatellen olis neliveto pirun kiva, mutta taitaa mennä harvinaiseks ja hintahan pompsahtaa myös.
Kun toi oma budjetti on ihan jotai n.500e nurkilla. Jos jonkun vermeen sillä sais millä tavlen yli pääsee.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

DragoN1982 kirjoitti:''

:lol: :lol: :lol:

Saiskos perusteluja?
ainaski vakioalustalla on semmonen "kumipallo", vetkula , kytkin on jäykkä, hidas ohjaus, kankea, ja jarrut on persiistä.
tuning sucks
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jype kirjoitti:ainaski vakioalustalla on semmonen "kumipallo", vetkula , kytkin on jäykkä, hidas ohjaus, kankea, ja jarrut on persiistä.
mitä voi odottaa autolta joka on taunus paitsi koriltaan...
Focus 1.0 edition a6 2017
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

Meinaatko että sierran ja taunuksen alusta on sama.
Sierra 2.3i 16v
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

taunus on loistopeli :wink:
sierrakin melkein yhtä kiva.
ei sieltä mitään junia t...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

jaska74 kirjoitti: mitä voi odottaa autolta joka on taunus paitsi koriltaan...
Et taida kovin montaa osaa saada sopimaan
keskenään,nuin niinku alustassa :wink:
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

silläpä se taunus onki parempi ajaa :wink: vielä kun Dohc koneen laittaa niin avott...
Viimeksi muokannut jype, 06 Loka 2005 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuning sucks
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jype kirjoitti: ainaski vakioalustalla on semmonen "kumipallo", vetkula , kytkin on jäykkä, hidas ohjaus, kankea, ja jarrut on persiistä.
Sanoo tojotamies.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

DragoN1982 kirjoitti:Meinaatko että sierran ja taunuksen alusta on sama.
no kyllä 9vjordin kjokemuksella voi sanoa vaikka noin :lol:
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jaakko85 kirjoitti: no kyllä 9vjordin kjokemuksella voi sanoa vaikka noin :lol:
Käyppä joskus vähän aikaa makaan
Taunuksen ja sen jälkeen,edelleen
vähän aikaa Sierran alla.
Katsele alustaa,huomaat ihmeen,
se on erillainen :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Herkko kirjoitti: Käyppä joskus vähän aikaa makaan
Taunuksen ja sen jälkeen,edelleen
vähän aikaa Sierran alla.
Katsele alustaa,huomaat ihmeen,
se on erillainen :wink:
oli varmaan hieman epäselvä tuo lainaus :lol:

tiedän että ovat erilaiset :wink:

kato ylempää...
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

silti en itse ainakaan sierraa hommais, kahdesta sai jo ihan tarpeeks.
tuning sucks
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Osta Esko 1.8 Zetecci, parilla tonnilla löytyy hyviä! 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

toyota corolla :D
ja liimaat ford-merkit jokasen toitsu-logon päälle ettei kukaan huomaa.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mk 1 sierra on lähes suora kopio taunuksesta



Syksyllä 1982 Ford esitteli Sierran, joka korvasi Taunuksen. Uwe Bahnsenin piirtämän Sierran muotoilu oli poikkeuksellisen radikaalia Fordiksi ja edellä aikaansa. Tämä karkotti vanhoja Taunuksen omistajia. Odotuksista poiketen uutuus oli perinteinen takavetoinen.Tekniikka otettiin lähes suoraan Taunuksesta . Moottorivaihtoehdot olivat 1,3/60 hv, 1,6/75 hv, 2,0/105 hv, 2.0V6/90 hv ja 2,3V6/114 hv

lähde: http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm[/u]
Focus 1.0 edition a6 2017
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jaa mistä kohtaa

Esim, tanarissa kaksi kolmio-tukivartta edessä joiden välissä on jousi ja iskari kun sierrassa on McPherson tolpat, takana tanarissa jäykkä akseli kun sierrassa tukivarsilla toteutettu erillisjousitus. Pohjalevy taitanee olla kummassakin yhtä samanlainen kuin kuu ja aurinko ja muutenkin näkö ja muoto eri planeetalta

Jos nyt väkisin haluaa yhtäläisyyksiä etsiä niin molemmat on foortteja ja niitä on saannut samalla koneella :D

edit: Jaa sinne tulikin vielä lisäystä
Se sama tekniikka on melkolailla hyvinkin vähäistä, no sama kone ja laatikko. Siihen se sama taitaakin jäädä
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

no jos tarkkaan lukee, niin kukaan ei oo väittäny että ne ois 100% samanlaisia, vaan kyse on siitä että ne on pas*** ajaa...

kuten em. linkissäkin todetaan:
Talviominaisuudet olivat edelleen heikot. Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia. Varustelu oli saksalaiseen tapaan melko köyhä
Focus 1.0 edition a6 2017
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tuommoiset on vaan höpinöitä semmosilta jotka ei osaa ajaa noilla :lol:
ainoa ajoa haittaava puoli noissa on se että talvella voi jäädä
kahden sentin hangessa tasaselle jumiin :lol: :lol: :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Sekin renkaista riippuen. Musta toi on ihan tommosta yleistä "essonbaarissa" kuultua jupinaa, että sierrat on huonoja ajaa.
Tietysti riippuu kuinka vaativa maku on, mutta kyllä tolla sierralla pärjää. Varsinkin jos otetaan huomioon hintaluokka.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin