Kakkos autoo hommaamas
Kakkos autoo hommaamas
Suositelkaas jotaki Foordeja, kun olis tarkotus tässä hommata toinen auto, tollaseks kaupunkihyrräks lähinnä. Tai että mitä ei kannata ainakaan hommata, tai mitä kannattaa ottaa huomioon. Hintaa saa olla joku 1000-5000 (tietenkin jos alle 3000 jäis nii ois aika jees). Ja Fordin joutuu hommaan ku ei voi merkistä luopua En oo hirveesti ollu vanhempien autojen kanssa nyt tekemisissä nii vähän pihalla kuvioista, nii aattelin täällä kysästä... Lähinnä tärkeetä on että tekniikka ois sellasessa kunnossa että ei tarviis koko ajan kölöttellä auton alla ja ruosteet kurissa.
Tulipa taas ilmaistua ittesä selkeesti, mut toivottavasti tuosta nyt ottaa selvää...
Tuttavallisesti hän kiittää jo etukäteen
t. Harmakettu
Tulipa taas ilmaistua ittesä selkeesti, mut toivottavasti tuosta nyt ottaa selvää...
Tuttavallisesti hän kiittää jo etukäteen
t. Harmakettu
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=443150
tässä olis luotettava..
ja kun nuo kaikki muuttuu taunuksiksi kumminkin
ei ole oma ilmoitus,suosituksia kysyttiin(modet huom)
tässä olis luotettava..
ja kun nuo kaikki muuttuu taunuksiksi kumminkin
ei ole oma ilmoitus,suosituksia kysyttiin(modet huom)
ei sieltä mitään junia t...
Edellä mainittu Taunus lienee jo "llian hieno", laittaisin varmaan vitriiniin tuollaisen.
Kakkosautoksi ottaisin itse jonkun mahdollisimman uuden ja yleisen mallin, jotta osien saatavuus olisi hyvää ja halpaa. Riippuu siitä, haluatko ostaa itsellesi töitä vai ajettavan auton.
Itse vuonna 1997 etsin kakkosautoa, tuolloin listalla oli ooppelsorsa ja fordfiesta. Päädyin ooppeliin (vm 1984), siksi koska kokemusta ooppelista oli enemmän ja taloudessa oli ooppeli. Synergiaetujen vuoksi: samat jarruosat, renkaat ymym. Sorsa (vaikkei täällä saakaan ooppleita kehua) oli kerrassaan hyvä ostos, pappamallina sitä ei oltu kiusattu eikä siitä ruostuneet kuin ovet.
Eli tähtää johonkin vähänajettuun Fiestaan, nettiautosta saa muutamalla donallakin mainion näköisiä vekottimia.
Kakkosautoksi ottaisin itse jonkun mahdollisimman uuden ja yleisen mallin, jotta osien saatavuus olisi hyvää ja halpaa. Riippuu siitä, haluatko ostaa itsellesi töitä vai ajettavan auton.
Itse vuonna 1997 etsin kakkosautoa, tuolloin listalla oli ooppelsorsa ja fordfiesta. Päädyin ooppeliin (vm 1984), siksi koska kokemusta ooppelista oli enemmän ja taloudessa oli ooppeli. Synergiaetujen vuoksi: samat jarruosat, renkaat ymym. Sorsa (vaikkei täällä saakaan ooppleita kehua) oli kerrassaan hyvä ostos, pappamallina sitä ei oltu kiusattu eikä siitä ruostuneet kuin ovet.
Eli tähtää johonkin vähänajettuun Fiestaan, nettiautosta saa muutamalla donallakin mainion näköisiä vekottimia.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
- Paikkakunta: Kajaani
Mä meinasin ainakin ostaa kakkos/talviautoks jonkun sierran. Se on kuitenkin vähän isompi kuin ekkerit tai fiestat ja on takatuuppari.
Eikä se sirra nyt mikään kauhee ajettava oo jos on kunnossa.
Meinasin vielä et jos farmarin ostais niin olis vähän kuljetuskapasiteettiakin. Ja tietty talvea ajatellen olis neliveto pirun kiva, mutta taitaa mennä harvinaiseks ja hintahan pompsahtaa myös.
Kun toi oma budjetti on ihan jotai n.500e nurkilla. Jos jonkun vermeen sillä sais millä tavlen yli pääsee.
Eikä se sirra nyt mikään kauhee ajettava oo jos on kunnossa.
Meinasin vielä et jos farmarin ostais niin olis vähän kuljetuskapasiteettiakin. Ja tietty talvea ajatellen olis neliveto pirun kiva, mutta taitaa mennä harvinaiseks ja hintahan pompsahtaa myös.
Kun toi oma budjetti on ihan jotai n.500e nurkilla. Jos jonkun vermeen sillä sais millä tavlen yli pääsee.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
mk 1 sierra on lähes suora kopio taunuksesta
Syksyllä 1982 Ford esitteli Sierran, joka korvasi Taunuksen. Uwe Bahnsenin piirtämän Sierran muotoilu oli poikkeuksellisen radikaalia Fordiksi ja edellä aikaansa. Tämä karkotti vanhoja Taunuksen omistajia. Odotuksista poiketen uutuus oli perinteinen takavetoinen.Tekniikka otettiin lähes suoraan Taunuksesta . Moottorivaihtoehdot olivat 1,3/60 hv, 1,6/75 hv, 2,0/105 hv, 2.0V6/90 hv ja 2,3V6/114 hv
lähde: http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm[/u]
Syksyllä 1982 Ford esitteli Sierran, joka korvasi Taunuksen. Uwe Bahnsenin piirtämän Sierran muotoilu oli poikkeuksellisen radikaalia Fordiksi ja edellä aikaansa. Tämä karkotti vanhoja Taunuksen omistajia. Odotuksista poiketen uutuus oli perinteinen takavetoinen.Tekniikka otettiin lähes suoraan Taunuksesta . Moottorivaihtoehdot olivat 1,3/60 hv, 1,6/75 hv, 2,0/105 hv, 2.0V6/90 hv ja 2,3V6/114 hv
lähde: http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm[/u]
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaa mistä kohtaa
Esim, tanarissa kaksi kolmio-tukivartta edessä joiden välissä on jousi ja iskari kun sierrassa on McPherson tolpat, takana tanarissa jäykkä akseli kun sierrassa tukivarsilla toteutettu erillisjousitus. Pohjalevy taitanee olla kummassakin yhtä samanlainen kuin kuu ja aurinko ja muutenkin näkö ja muoto eri planeetalta
Jos nyt väkisin haluaa yhtäläisyyksiä etsiä niin molemmat on foortteja ja niitä on saannut samalla koneella
edit: Jaa sinne tulikin vielä lisäystä
Se sama tekniikka on melkolailla hyvinkin vähäistä, no sama kone ja laatikko. Siihen se sama taitaakin jäädä
Esim, tanarissa kaksi kolmio-tukivartta edessä joiden välissä on jousi ja iskari kun sierrassa on McPherson tolpat, takana tanarissa jäykkä akseli kun sierrassa tukivarsilla toteutettu erillisjousitus. Pohjalevy taitanee olla kummassakin yhtä samanlainen kuin kuu ja aurinko ja muutenkin näkö ja muoto eri planeetalta
Jos nyt väkisin haluaa yhtäläisyyksiä etsiä niin molemmat on foortteja ja niitä on saannut samalla koneella
edit: Jaa sinne tulikin vielä lisäystä
Se sama tekniikka on melkolailla hyvinkin vähäistä, no sama kone ja laatikko. Siihen se sama taitaakin jäädä
no jos tarkkaan lukee, niin kukaan ei oo väittäny että ne ois 100% samanlaisia, vaan kyse on siitä että ne on pas*** ajaa...
kuten em. linkissäkin todetaan:
Talviominaisuudet olivat edelleen heikot. Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia. Varustelu oli saksalaiseen tapaan melko köyhä
kuten em. linkissäkin todetaan:
Talviominaisuudet olivat edelleen heikot. Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia. Varustelu oli saksalaiseen tapaan melko köyhä
Focus 1.0 edition a6 2017
Sekin renkaista riippuen. Musta toi on ihan tommosta yleistä "essonbaarissa" kuultua jupinaa, että sierrat on huonoja ajaa.
Tietysti riippuu kuinka vaativa maku on, mutta kyllä tolla sierralla pärjää. Varsinkin jos otetaan huomioon hintaluokka.
Tietysti riippuu kuinka vaativa maku on, mutta kyllä tolla sierralla pärjää. Varsinkin jos otetaan huomioon hintaluokka.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96