Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Suositelkaas jotaki Foordeja, kun olis tarkotus tässä hommata toinen auto, tollaseks kaupunkihyrräks lähinnä. Tai että mitä ei kannata ainakaan hommata, tai mitä kannattaa ottaa huomioon. Hintaa saa olla joku 1000-5000 (tietenkin jos alle 3000 jäis nii ois aika jees). Ja Fordin joutuu hommaan ku ei voi merkistä luopua En oo hirveesti ollu vanhempien autojen kanssa nyt tekemisissä nii vähän pihalla kuvioista, nii aattelin täällä kysästä... Lähinnä tärkeetä on että tekniikka ois sellasessa kunnossa että ei tarviis koko ajan kölöttellä auton alla ja ruosteet kurissa.
Tulipa taas ilmaistua ittesä selkeesti, mut toivottavasti tuosta nyt ottaa selvää...
Edellä mainittu Taunus lienee jo "llian hieno", laittaisin varmaan vitriiniin tuollaisen.
Kakkosautoksi ottaisin itse jonkun mahdollisimman uuden ja yleisen mallin, jotta osien saatavuus olisi hyvää ja halpaa. Riippuu siitä, haluatko ostaa itsellesi töitä vai ajettavan auton.
Itse vuonna 1997 etsin kakkosautoa, tuolloin listalla oli ooppelsorsa ja fordfiesta. Päädyin ooppeliin (vm 1984), siksi koska kokemusta ooppelista oli enemmän ja taloudessa oli ooppeli. Synergiaetujen vuoksi: samat jarruosat, renkaat ymym. Sorsa (vaikkei täällä saakaan ooppleita kehua) oli kerrassaan hyvä ostos, pappamallina sitä ei oltu kiusattu eikä siitä ruostuneet kuin ovet.
Eli tähtää johonkin vähänajettuun Fiestaan, nettiautosta saa muutamalla donallakin mainion näköisiä vekottimia.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Tai Escort, mk4 tai mk5.
Ainakin meillä ´88 Escort on palvellut tytärtä hyvin, tosin autolla on ajettu vasta 150tkm.
Osat on halpoja ja saa tarvikkeena, etuvetoinenhan se on...
Mä meinasin ainakin ostaa kakkos/talviautoks jonkun sierran. Se on kuitenkin vähän isompi kuin ekkerit tai fiestat ja on takatuuppari.
Eikä se sirra nyt mikään kauhee ajettava oo jos on kunnossa.
Meinasin vielä et jos farmarin ostais niin olis vähän kuljetuskapasiteettiakin. Ja tietty talvea ajatellen olis neliveto pirun kiva, mutta taitaa mennä harvinaiseks ja hintahan pompsahtaa myös.
Kun toi oma budjetti on ihan jotai n.500e nurkilla. Jos jonkun vermeen sillä sais millä tavlen yli pääsee.
Herkko kirjoitti:
Käyppä joskus vähän aikaa makaan
Taunuksen ja sen jälkeen,edelleen
vähän aikaa Sierran alla.
Katsele alustaa,huomaat ihmeen,
se on erillainen
Syksyllä 1982 Ford esitteli Sierran, joka korvasi Taunuksen. Uwe Bahnsenin piirtämän Sierran muotoilu oli poikkeuksellisen radikaalia Fordiksi ja edellä aikaansa. Tämä karkotti vanhoja Taunuksen omistajia. Odotuksista poiketen uutuus oli perinteinen takavetoinen.Tekniikka otettiin lähes suoraan Taunuksesta . Moottorivaihtoehdot olivat 1,3/60 hv, 1,6/75 hv, 2,0/105 hv, 2.0V6/90 hv ja 2,3V6/114 hv
Esim, tanarissa kaksi kolmio-tukivartta edessä joiden välissä on jousi ja iskari kun sierrassa on McPherson tolpat, takana tanarissa jäykkä akseli kun sierrassa tukivarsilla toteutettu erillisjousitus. Pohjalevy taitanee olla kummassakin yhtä samanlainen kuin kuu ja aurinko ja muutenkin näkö ja muoto eri planeetalta
Jos nyt väkisin haluaa yhtäläisyyksiä etsiä niin molemmat on foortteja ja niitä on saannut samalla koneella
edit: Jaa sinne tulikin vielä lisäystä
Se sama tekniikka on melkolailla hyvinkin vähäistä, no sama kone ja laatikko. Siihen se sama taitaakin jäädä
no jos tarkkaan lukee, niin kukaan ei oo väittäny että ne ois 100% samanlaisia, vaan kyse on siitä että ne on pas*** ajaa...
kuten em. linkissäkin todetaan:
Talviominaisuudet olivat edelleen heikot. Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia. Varustelu oli saksalaiseen tapaan melko köyhä
tuommoiset on vaan höpinöitä semmosilta jotka ei osaa ajaa noilla
ainoa ajoa haittaava puoli noissa on se että talvella voi jäädä
kahden sentin hangessa tasaselle jumiin
Sekin renkaista riippuen. Musta toi on ihan tommosta yleistä "essonbaarissa" kuultua jupinaa, että sierrat on huonoja ajaa.
Tietysti riippuu kuinka vaativa maku on, mutta kyllä tolla sierralla pärjää. Varsinkin jos otetaan huomioon hintaluokka.