Ajonesto kotikonstein?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Ajonesto kotikonstein?

Viesti Kirjoittaja gringo »

Olisiko kellään kokemusta itsetehdystä ajonestovirityksestä? Pitäisi omaan kasikakkoseen Sierraan tehdä jonkinlainen viritys, että ei lähde Tampereen keskustasta teinien hupileluksi.

Tarkoitus olisi siis asentaa joku näppärä piilotettu kytkin, jolla auto muuttuisi starttikunnottomaksi. Ei viitsisi ostaa mitään kaupan sarjaa, kun auton arvo on parin sadan luokkaa...
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Puolan herätevirtaa on ainakin kuplaheput laittaneet menemään erillisen kytkimen yli. (Ei siis sitä paksua johtoa, joka menee puolalta virranjakajan kanteen). Parempi vielä katkoa maata.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

onhan noita mahdollisuuksia,jos on sähköinen bensapumppu niin sinne jonnekin,virtalukolta herätejohtoon tai konehuoneen puolellakin on just tuo puola,sahaavat akun tyhjäksi muttei starttaa..
saahan noita katkaisijoita laitettua eikä edes kestä kauaa,riippuu mihin tahtoo piilottaa.
ei sieltä mitään junia t...
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Ralliauto-tyyppinen päävirtakatkaisin johonkin jemmaan vaan.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

toi päävirta kytkin on hyvä systeemi, omassani olen katkaissut virtalukolle menevän päävirran ja siihen ratin alapuolelle pelli lootaan sellainen kytkin niin ei ole johtojen yhdisteleminen ihan niin helppoa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No juu, siinä rallimallin kytkimessäkin on se huono puoli että niitä avaimia on vähän kaikilla ja toinen vähän huonompi juttu on se että riittää kun painaa esim rukarilla/tikulla siihen "avaimen" reikään niin se kytkee virrat päälle. Tosin sitä rukaria tai tikkua joutuu painamaan koko ajan mutta sehän ei ole ongelma
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Olisko ideaa tehdä kyseinen viritys hätävilkkujen katkaisimeen?
Ei tulis ainakaan ekana mieleen laittaa hätävilkkuja päälle jos autoa olisin "lainaamassa"

...toisaalta järjetöntä tätä asiaa on täällä puida, kun muutkin saavat tietää salaisen katkaisijan paikan.
Siispä; päätä itse kaikessa hiljaisuudessa mihin "ajoneston" sijoitat. :)
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Hmmjooh, hätävilkkukytkin olisi sinällään näppärä, mutta ainakin viime katsastuksessa (erityisen wittumainen) katsastusmies testasi senkin toiminnan.

Ratin alta ei ehkä viitsi alkaa katkomaan piuhoja, koska niitähän rosmot ensimmäiseksi on yhdistelemässä joka tapauksessa. Jos siellä näkyy joku viritelmä niin voi olla että ei paljon hidasta :roll:

Parasta siis etsiä sopiva piuha konehuoneen puolelta ja katkoa sitä. Äänihälyttimen voisi ehkä väsätä töötistä: virta päälle niin töötti jää soimaan.

Mutta mitä niitä tarkoitukseen sopivia konehuoneen piuhoja taas olikaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no startin heräte varmaan sielläkin ja se puolan johto ainakin..
niissä ei joudu vielä ihan julman kokoista katkaisijaa laittamaan,ettei nyt akun +johdon paksuiselle johdolle joudu sopivaa katkaisijaa hakemaan..
ei sieltä mitään junia t...
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

ajonesto

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Eikös joskus ollut lehdessä juttua kun joku valopää oli viritellyt omatekoisen varashälyttimen autoonsa.
Laite toimi siten että kun rosmo tunkeutui autoon niin vähän jyräkämmät stereot rärähti soimaan täyssillä :shock:

No joku toinen valopää tietty murtautu sitten siihen autoon sillä seurauksella että sai kuulovaurion :lol: :oops:

Arvatkaas kuka joutu maksumieheksi?


Ei sen murtosuojauksen tartte aina olla monimutkainen. Joskus kaverin hallille murtautu pari sälliä mutta ei päässeet käsiksi työkaluihin jotka olivat työkaluvarastossa. Ja tämä siitä syystä että varaston palo-ovi aukesi niin että kahvaa piti nostaa eikä painaa niinku normaalisti :D :D :D
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No johan on perskeles, itse ainakin jätän autoni mankan juuri niin kovalle kun itsestä tuntuu. Tuli sinne sitten murtovaras tai kuka vaan niin omapahan on asiansa

Ja onhan noita murtosuojia, lohkolämmittimestä suojamaadoitus pois ja vaiheen kytkee auton runkoon, sittenkun nappaa ovenkahvasta kiinni :shock: tietysti roikka sellaiseen pistorasiaan missä ei ole vikavirtasuojaa ja mahdollisimman iso sulake (25A :wink: )

No ei vaan, tuokin on sellainen että en suosittele mennä kokeilemaan, siinähän sitä kusessa on kun joku naapurin mummo vähän nojaa autoon kun kengännaruja rupeaa sitomaan
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait se pensapumpun johto olis paras tai laukaisee yöksi tahallaan turvakytkimen? Karhuraudat kuskin jalkatilassa ovat myös hyvät, varsinkin pimeällä jos sisävalot on kytketty pois päältä? 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja karhunraudat pultattu lattiaan, tietysti jollain pikalukituksella jota ei pimeässä keksi :D , ja niihin rautoihin sitten anturi joka kytkee vilkut, valot, töötin päälle :shock:
Avatar
glo
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Maalis 2005 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja glo »

pyörijä taskuun, kun jättää auton johonkin
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

älkääs nyt höpsikö tästä..tämmöinen siellä pitää olla :lol:
http://www.trunkmonkey.com/content/view/45/51/
ei sieltä mitään junia t...
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

ajonesto

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

:lol: :lol: :lol: ... :? mutta mites tuo toimii Suomen talvessa :?:
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niin joo,kai siihen webaston sitten tarvis kaveriksi.. :(
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mikä pyörijä, ei kait niitä enää ole? :D
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Näissä kunnon Fordeissa ne on :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulle sitten sattunut 2 huonoa? :(
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Apina-ajatus on mainio, tosin hieman haasteellinen toteutettava (vaikka Tampereella ollaankin :P )

Karhuraudoissa olisi tyyliä, mutta taitaa tuo puolan johto olla vieläkin näppärämpi vaihtoehto.

Pyörijän irrottaminen on hyvä vaihtoehto, kun jättää auton pidemmäksi aikaa. Jos vielä nykäisee pari tulpan johtoa ja akkukaapelin irti niin ei kovin helposti lähde... Siis jos viitsii pistäytyä konehuoneen puolella.
Vastaa Viestiin