Ajonesto kotikonstein?
Ajonesto kotikonstein?
Olisiko kellään kokemusta itsetehdystä ajonestovirityksestä? Pitäisi omaan kasikakkoseen Sierraan tehdä jonkinlainen viritys, että ei lähde Tampereen keskustasta teinien hupileluksi.
Tarkoitus olisi siis asentaa joku näppärä piilotettu kytkin, jolla auto muuttuisi starttikunnottomaksi. Ei viitsisi ostaa mitään kaupan sarjaa, kun auton arvo on parin sadan luokkaa...
Tarkoitus olisi siis asentaa joku näppärä piilotettu kytkin, jolla auto muuttuisi starttikunnottomaksi. Ei viitsisi ostaa mitään kaupan sarjaa, kun auton arvo on parin sadan luokkaa...
Puolan herätevirtaa on ainakin kuplaheput laittaneet menemään erillisen kytkimen yli. (Ei siis sitä paksua johtoa, joka menee puolalta virranjakajan kanteen). Parempi vielä katkoa maata.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
onhan noita mahdollisuuksia,jos on sähköinen bensapumppu niin sinne jonnekin,virtalukolta herätejohtoon tai konehuoneen puolellakin on just tuo puola,sahaavat akun tyhjäksi muttei starttaa..
saahan noita katkaisijoita laitettua eikä edes kestä kauaa,riippuu mihin tahtoo piilottaa.
saahan noita katkaisijoita laitettua eikä edes kestä kauaa,riippuu mihin tahtoo piilottaa.
ei sieltä mitään junia t...
No juu, siinä rallimallin kytkimessäkin on se huono puoli että niitä avaimia on vähän kaikilla ja toinen vähän huonompi juttu on se että riittää kun painaa esim rukarilla/tikulla siihen "avaimen" reikään niin se kytkee virrat päälle. Tosin sitä rukaria tai tikkua joutuu painamaan koko ajan mutta sehän ei ole ongelma
Olisko ideaa tehdä kyseinen viritys hätävilkkujen katkaisimeen?
Ei tulis ainakaan ekana mieleen laittaa hätävilkkuja päälle jos autoa olisin "lainaamassa"
...toisaalta järjetöntä tätä asiaa on täällä puida, kun muutkin saavat tietää salaisen katkaisijan paikan.
Siispä; päätä itse kaikessa hiljaisuudessa mihin "ajoneston" sijoitat.
Ei tulis ainakaan ekana mieleen laittaa hätävilkkuja päälle jos autoa olisin "lainaamassa"
...toisaalta järjetöntä tätä asiaa on täällä puida, kun muutkin saavat tietää salaisen katkaisijan paikan.
Siispä; päätä itse kaikessa hiljaisuudessa mihin "ajoneston" sijoitat.

Hmmjooh, hätävilkkukytkin olisi sinällään näppärä, mutta ainakin viime katsastuksessa (erityisen wittumainen) katsastusmies testasi senkin toiminnan.
Ratin alta ei ehkä viitsi alkaa katkomaan piuhoja, koska niitähän rosmot ensimmäiseksi on yhdistelemässä joka tapauksessa. Jos siellä näkyy joku viritelmä niin voi olla että ei paljon hidasta
Parasta siis etsiä sopiva piuha konehuoneen puolelta ja katkoa sitä. Äänihälyttimen voisi ehkä väsätä töötistä: virta päälle niin töötti jää soimaan.
Mutta mitä niitä tarkoitukseen sopivia konehuoneen piuhoja taas olikaan?
Ratin alta ei ehkä viitsi alkaa katkomaan piuhoja, koska niitähän rosmot ensimmäiseksi on yhdistelemässä joka tapauksessa. Jos siellä näkyy joku viritelmä niin voi olla että ei paljon hidasta

Parasta siis etsiä sopiva piuha konehuoneen puolelta ja katkoa sitä. Äänihälyttimen voisi ehkä väsätä töötistä: virta päälle niin töötti jää soimaan.
Mutta mitä niitä tarkoitukseen sopivia konehuoneen piuhoja taas olikaan?
ajonesto
Eikös joskus ollut lehdessä juttua kun joku valopää oli viritellyt omatekoisen varashälyttimen autoonsa.
Laite toimi siten että kun rosmo tunkeutui autoon niin vähän jyräkämmät stereot rärähti soimaan täyssillä
No joku toinen valopää tietty murtautu sitten siihen autoon sillä seurauksella että sai kuulovaurion
Arvatkaas kuka joutu maksumieheksi?
Ei sen murtosuojauksen tartte aina olla monimutkainen. Joskus kaverin hallille murtautu pari sälliä mutta ei päässeet käsiksi työkaluihin jotka olivat työkaluvarastossa. Ja tämä siitä syystä että varaston palo-ovi aukesi niin että kahvaa piti nostaa eikä painaa niinku normaalisti

Laite toimi siten että kun rosmo tunkeutui autoon niin vähän jyräkämmät stereot rärähti soimaan täyssillä

No joku toinen valopää tietty murtautu sitten siihen autoon sillä seurauksella että sai kuulovaurion


Arvatkaas kuka joutu maksumieheksi?
Ei sen murtosuojauksen tartte aina olla monimutkainen. Joskus kaverin hallille murtautu pari sälliä mutta ei päässeet käsiksi työkaluihin jotka olivat työkaluvarastossa. Ja tämä siitä syystä että varaston palo-ovi aukesi niin että kahvaa piti nostaa eikä painaa niinku normaalisti



Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
No johan on perskeles, itse ainakin jätän autoni mankan juuri niin kovalle kun itsestä tuntuu. Tuli sinne sitten murtovaras tai kuka vaan niin omapahan on asiansa
Ja onhan noita murtosuojia, lohkolämmittimestä suojamaadoitus pois ja vaiheen kytkee auton runkoon, sittenkun nappaa ovenkahvasta kiinni
tietysti roikka sellaiseen pistorasiaan missä ei ole vikavirtasuojaa ja mahdollisimman iso sulake (25A
)
No ei vaan, tuokin on sellainen että en suosittele mennä kokeilemaan, siinähän sitä kusessa on kun joku naapurin mummo vähän nojaa autoon kun kengännaruja rupeaa sitomaan
Ja onhan noita murtosuojia, lohkolämmittimestä suojamaadoitus pois ja vaiheen kytkee auton runkoon, sittenkun nappaa ovenkahvasta kiinni


No ei vaan, tuokin on sellainen että en suosittele mennä kokeilemaan, siinähän sitä kusessa on kun joku naapurin mummo vähän nojaa autoon kun kengännaruja rupeaa sitomaan
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
älkääs nyt höpsikö tästä..tämmöinen siellä pitää olla
http://www.trunkmonkey.com/content/view/45/51/

http://www.trunkmonkey.com/content/view/45/51/
ei sieltä mitään junia t...
Apina-ajatus on mainio, tosin hieman haasteellinen toteutettava (vaikka Tampereella ollaankin
)
Karhuraudoissa olisi tyyliä, mutta taitaa tuo puolan johto olla vieläkin näppärämpi vaihtoehto.
Pyörijän irrottaminen on hyvä vaihtoehto, kun jättää auton pidemmäksi aikaa. Jos vielä nykäisee pari tulpan johtoa ja akkukaapelin irti niin ei kovin helposti lähde... Siis jos viitsii pistäytyä konehuoneen puolella.

Karhuraudoissa olisi tyyliä, mutta taitaa tuo puolan johto olla vieläkin näppärämpi vaihtoehto.
Pyörijän irrottaminen on hyvä vaihtoehto, kun jättää auton pidemmäksi aikaa. Jos vielä nykäisee pari tulpan johtoa ja akkukaapelin irti niin ei kovin helposti lähde... Siis jos viitsii pistäytyä konehuoneen puolella.