Kiitoksia vastauksista!
Tuo tehohäviöongelma ratkesi pienellä järkeilyllä, ja kun oltiin järkeilty, niin osattii etsiä vikaa oikeasta paikasta ja löytyihän se vika loppujen lopuksi.
Vikana oli alunperin se, että moottorin huohotinletku oli jäätynyt umpeen. Sen seurauksena paine moottorin sisällä kasvoi, kun ilma ei päässyt poistumaan moottorista. Paine pamautti kampiakselin päässä olevan stefan pois paikoiltaan ja öljy alkoi sitä kautta vuotaa pois moottorista. Kun moottori vuoti öljyä, ei öljynpaineet pysyneet riittävän korkeina, ja tämän takia hydrauliset venttiilinnostimet eivät aukaisseet venttiileitä tarpeeksi yläkierroksilla. Kaikesta tästä seurasi sitten se, että öljyt tippui koneesta pois ja auto ei kulkenut mihinkään.
Nyt on vika korjattu ja auto toimii taas melkein kuin uusi. Nyt on enää sellainen ongelma, että moottori tuntuu hieman tukehtuvan, jos survasee kaasun aivan pohjaan, ikään kuin se ei saisi polttoainetta tarpeeksi. Noh, vaihtelen tuohon uudet tulpat ja katson, onko siitä mitään apua asiaan.
Täytyy laittaa kuitenkin hautumaan tuo ajatus isommasta moottorista, on tuo 1.4 litrainen sen verran tuhnu
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jos sitä sattuisi jostain löytämään zetecin moottorin halvalla...