Takaiskuventtiili?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Takaiskuventtiili?

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Mitä suosittteletta, pitäisi olla mielellään 8mm letkuliitännällä.
Tulisi huohotin puolelle letkujen väliin.
Mitä ja mistä?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kysymys: miksi
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Siksi kun ahtopaine nousee niin ei ala lykkäämään painetta väärään paikkaan eli lohkon sisään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

takaiskuvennttiili

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Siis kun ahdin työskentelee (imusarjassa paine) niin huohotin ei toimi?
Eli huohotus purkaantuu öljykorkin/öljytikun kautta :?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Re: takaiskuvennttiili

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Hoppa kirjoitti:Siis kun ahdin työskentelee (imusarjassa paine) niin huohotin ei toimi?
Eli huohotus purkaantuu öljykorkin/öljytikun kautta :?
kannatta laittaa se huohotus juuri sen takia joko ulkoilmaan tai sitten ahtimen imupuolelle,vaikutus ei ole suuri pienessä moottorissa mutta suuremmilla tehoilla vaikutus on suurempi kun imetään kampikammion paineet esim pakopuolelle jolloin alakerta on tyhjiönä ettei moottorin liikeenergiaa kulu siihen että männän täytyy alaspäin mennessään työntää pois tieltään kampikammiossa olevaa painetta.
irc voicecoil
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Aivan mutta itse teen huohotuksen imusarjaan ja systeemi on suljettu eli tavoiteena saada jonkilainen alipaine lohkon sisään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mulla oli yks stockan satsi niin siinä oli huAhotusletku suoraan putsariin, ahtimen eteen. ilman takaiskuventtiileitä. eli ahdin imi huohotukset
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mutta kaikki ei halua liata imusarjaa sillä pas-kalla mitä se huohottaa.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

En minäkään halua liata ainakaan ahdinta, välijäähdytintä... höyry kun tiivistyy letkuun ja jäätyy talvella... pikku pikku klimppi irtoaa letkusta ja menee imuilman mukana ahtimeen... No tuskin isoa jälkeä tekee mutta kuitenkin.

No tutkailen mistä löydän.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

sekin vielä jos on ahdettu moottori kyseessä.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

No omani on tai siis tarkoitus olisi =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

NiceMan kirjoitti:No omani on tai siis tarkoitus olisi =)
No sepäs sattui niin mullakin, ei tosin lähellekkään yhtä hieno toteutus kuin sulla :wink:
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Re: takaiskuvennttiili

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

voicecoil kirjoitti:kannatta laittaa se huohotus juuri sen takia joko ulkoilmaan tai sitten ahtimen imupuolelle,vaikutus ei ole suuri pienessä moottorissa mutta suuremmilla tehoilla vaikutus on suurempi kun imetään kampikammion paineet esim pakopuolelle jolloin alakerta on tyhjiönä ettei moottorin liikeenergiaa kulu siihen että männän täytyy alaspäin mennessään työntää pois tieltään kampikammiossa olevaa painetta.
eikös esim. neloskoneessa liiku yhtäaikaa kaksi mäntää ylös ja toiset kaksi mäntää alas jolloin ne kumoaa toistensa "paineet"???
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Re: takaiskuvennttiili

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

HELLbound kirjoitti:eikös esim. neloskoneessa liiku yhtäaikaa kaksi mäntää ylös ja toiset kaksi mäntää alas jolloin ne kumoaa toistensa "paineet"???
no joo onhan se noinkin mutta sellasia settejä on myytävänä millä imetään paine pois kammiosta,esim kaarnan cossu taunuksessa on tällanen systeemi ainakin.liekkö sitten tehon takia vai öljyn pakenemisen takia? sitä en tiedä,mutta siinä öljytilasta tulee putki ainakin pakopuolelle.jos joku muistaa paremmin tuon systeemin niin valottakoon asiaa.ja ameriikassa tuntus olevan supraan aika kova sana nuo järjestelmät.
irc voicecoil
Vastaa Viestiin