Escort -94 1,4i CVH Öljynpainevalo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esco-kulta
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
Paikkakunta: Tampere

Escort -94 1,4i CVH Öljynpainevalo

Viesti Kirjoittaja esco-kulta »

Moron,

Tuli ongelma eilen eteen. Tulin kotiin ja melkein pihassa alkoi öljynpainevalo palamaan, kun kierrokset laski tyhjäkäynnille.

Koitin pihassa hieman testailla ja totesin, että käynnistyksen jälkeen valo ei pala, mutta kun nostan kierroksia ja lasken taas kierrokset tyhjäkäynnille, palaa öpvalo aluksi himmeästi ja jää sitten palamaan.

Tänään koitin sitten käynnistää koneen kylmänä, ei valo ainakaan pikaisella testauksella alkanut palamaan.

Löytyisikö tietoa, tai valistuneita arvauksia mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Öljykello, öljypumppu vai joku muu?

Koneella on ajettu 226t km ja ainakin viimeinen satku öljyt on vaihdettu noin 10t km välein. (Sen verran on ollut minulla...)
Hoppamiäs
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Heinä 2005 22:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs »

Kannattaa mitata öljynpaineet oikein jollain mittarilla ennenkun rupee vaihtaan mitään osia. Ja mittaus sillai että kone on käyttölämmin. Onko koneessa tarpeeks öljyä?
"Se on bensa mikä palaa"

Kesäauto -73 Escort mK1 1,3 kent
esco-kulta
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esco-kulta »

No joo arvasin, että jotain unohdan laittaa kyselyyn. Eli öljyä koneessa siis on riittävästi. Kun alkoi oirimaan, tarkastin öljyt ja sitä oli ~min ja max puoleen väliin. Koitin vielä varoiksi lisätä öljyä, mutta se ei muuttanut tilannetta miksikään. Valitettavasti :(
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kannattaa vaihtaa aluksi kello, on niin halpa. 8)
esco-kulta
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esco-kulta »

Dodiin, toimii!! Ja aiva niinku Monteonisti meinas, vikana oli ainoastaan kello. (Luojan kiitos ei mitää traagisempaa...) :lol:

Harvoinpa sitä "remontista" selviää 4e panostuksella. 8)

Jos jolla kulla vastaavan tyyppistä ongelmaa jatkossa, niin varaosaliikkeessä sanoivat heti, kun mukana ollutta vanhaa kelloa katsoivat, että jos kellossa muovin ja metallin välistä näkyy tuleen öljyä, on vika oletettavasti siinä. Saattaa olla jotta "kaikki" muut tämän tiesivät, mutta itselle ainakin käypää informaatiota...

Kiitokset vastauksista!
Vastaa Viestiin