Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja jucca »

Eli jos erehtyisi tekemään tekniikanvaihdon Scorppariin, niin pitäis tietää mitä eroa on 2.0 - 2.9 12V alustoissa. Kyseessä -92 sedan. Ainakin Motonetin perusteella kaikissa olisi samat jarrut, iskarit, ja jouset. Onko näin? Entäpä kallistuksenvakaajat?

Mitenkäs 2.3 16V tai 2.9 12V menisi tuon automaatin perään? Mikä on tuon laatikon mallimerkintä? Vaihdekaavio on suora, toisin kun esim. vanhemmassa Sierrassa.

Sitten semmoinen kysymys, että onko -92 2.0 automaatti Scorpiossa lukkoperä?
Viimeksi muokannut jucca, 27 Loka 2009 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Scorpio mallien väliset erot

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

No mulla ainakin lukkoperä 2.0 automaatti-Sierrassa,ja laatikko a4ld.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Ford works in mysterious ways.. =)
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Scorpio mallien väliset erot

Viesti Kirjoittaja jucca »

Taunus/Sierra kirjoitti:No mulla ainakin lukkoperä 2.0 automaatti-Sierrassa,ja laatikko a4ld.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Sierroissa se on lisävaruste, mutta mitenhän Scorpiossa?
Ei ole itellä tuommosta autoa vielä, siks kysyn. Kyllähän sen äkkiä kokeilis jos olis.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja Tekno »

mulla oli -91 2.0 (dohc) automaatti Scorpio. Ei ollut lukkoperää vaan ihan normi 7,5" 3.91 lukoton perämurikka laippavetareilla.

Sulla on luultavasti siis facelift, jos vaihdekaavio on suora. Vaihteisto on sillon A4LDe. Huomaa pieni e -kirjain.

2.3 16V kone on EEC-V ohjattu, joten ecunsa puolesta tarttisi kaverikseen A4LDE:n (iso E -kirjain)

2.9 12V vuosimalleista 92-94 voisi olla helppo vaihtaa tilalle, kun on vielä EEC-IV eculla.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mk1 scorpio 2.0-2.9 on alustaltaan identtisiä, vasta cossuscorpiossa on eri jarrut.
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Etujousissa ehkä jotain pieniä jäykkyys eroja. Ja siis 2,0 Dohc a4ld ja 2,9 a4ld ei käy ristiin, lootan pulttijako on eri, Kun vaihat lootan, kaikki loppu on ihan bolt-on tyylillä. Eli pikkulapsikin selviytyy moisesta operaatiosta.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Meca
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Maalis 2005 23:18

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja Meca »

Jatkanpa tähän samaan uusilla kysymyksillä.

-Onko MK1 ja MK2 tehty samalle pohjalevylle? Eli käykö samat apurungot akselistoineen bolt-on.
-Onko kaikki MK2 mallit vähäpäästöisiä?

Joskus pyörinyyt mielessä laittaa mk1 nelivetotekniikka sammakkonaamaan, sillä kyselen.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja Tekno »

fordscorpio.co.uk sivustolla ainakin jollain oli neliveto-mulkkari projekti. Tai ainakin jotain puhetta sellaisen tekemisestä.
Etupään osien luovuttajaksi kelpaa (tai apurungon suhteen ainakin) neliveto-sierra.
Ei liene siis mahdottomuus rakennalla tuollanen

http://www.fordscorpio.co.uk/cgi-bin/ya ... 1;start=27

ja on vähäpäästöisiä, kuten varmaan kaikki 95-> autot muutenkin
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Uudemmissa mulkosilmissa on erilainen etuakselisto rakenne, kuin vahoissa scorpioissa ja sierroissa. En muista tarkkaan millon se muuttuu.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Onko noissa ruiskuissa muuten mitään eroa,onko ohc vai dohc?
Ei oo tuotakaan koskaan tajunnu ihmetellä.
Ford works in mysterious ways.. =)
Vastaa Viestiin