Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Eli jos erehtyisi tekemään tekniikanvaihdon Scorppariin, niin pitäis tietää mitä eroa on 2.0 - 2.9 12V alustoissa. Kyseessä -92 sedan. Ainakin Motonetin perusteella kaikissa olisi samat jarrut, iskarit, ja jouset. Onko näin? Entäpä kallistuksenvakaajat?
Mitenkäs 2.3 16V tai 2.9 12V menisi tuon automaatin perään? Mikä on tuon laatikon mallimerkintä? Vaihdekaavio on suora, toisin kun esim. vanhemmassa Sierrassa.
Sitten semmoinen kysymys, että onko -92 2.0 automaatti Scorpiossa lukkoperä?
Mitenkäs 2.3 16V tai 2.9 12V menisi tuon automaatin perään? Mikä on tuon laatikon mallimerkintä? Vaihdekaavio on suora, toisin kun esim. vanhemmassa Sierrassa.
Sitten semmoinen kysymys, että onko -92 2.0 automaatti Scorpiossa lukkoperä?
Viimeksi muokannut jucca, 27 Loka 2009 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Scorpio mallien väliset erot
No mulla ainakin lukkoperä 2.0 automaatti-Sierrassa,ja laatikko a4ld.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Ford works in mysterious ways.. =)
Re: Scorpio mallien väliset erot
Sierroissa se on lisävaruste, mutta mitenhän Scorpiossa?Taunus/Sierra kirjoitti:No mulla ainakin lukkoperä 2.0 automaatti-Sierrassa,ja laatikko a4ld.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Ei ole itellä tuommosta autoa vielä, siks kysyn. Kyllähän sen äkkiä kokeilis jos olis.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
mulla oli -91 2.0 (dohc) automaatti Scorpio. Ei ollut lukkoperää vaan ihan normi 7,5" 3.91 lukoton perämurikka laippavetareilla.
Sulla on luultavasti siis facelift, jos vaihdekaavio on suora. Vaihteisto on sillon A4LDe. Huomaa pieni e -kirjain.
2.3 16V kone on EEC-V ohjattu, joten ecunsa puolesta tarttisi kaverikseen A4LDE:n (iso E -kirjain)
2.9 12V vuosimalleista 92-94 voisi olla helppo vaihtaa tilalle, kun on vielä EEC-IV eculla.
Sulla on luultavasti siis facelift, jos vaihdekaavio on suora. Vaihteisto on sillon A4LDe. Huomaa pieni e -kirjain.
2.3 16V kone on EEC-V ohjattu, joten ecunsa puolesta tarttisi kaverikseen A4LDE:n (iso E -kirjain)
2.9 12V vuosimalleista 92-94 voisi olla helppo vaihtaa tilalle, kun on vielä EEC-IV eculla.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
mk1 scorpio 2.0-2.9 on alustaltaan identtisiä, vasta cossuscorpiossa on eri jarrut.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Etujousissa ehkä jotain pieniä jäykkyys eroja. Ja siis 2,0 Dohc a4ld ja 2,9 a4ld ei käy ristiin, lootan pulttijako on eri, Kun vaihat lootan, kaikki loppu on ihan bolt-on tyylillä. Eli pikkulapsikin selviytyy moisesta operaatiosta.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Jatkanpa tähän samaan uusilla kysymyksillä.
-Onko MK1 ja MK2 tehty samalle pohjalevylle? Eli käykö samat apurungot akselistoineen bolt-on.
-Onko kaikki MK2 mallit vähäpäästöisiä?
Joskus pyörinyyt mielessä laittaa mk1 nelivetotekniikka sammakkonaamaan, sillä kyselen.
-Onko MK1 ja MK2 tehty samalle pohjalevylle? Eli käykö samat apurungot akselistoineen bolt-on.
-Onko kaikki MK2 mallit vähäpäästöisiä?
Joskus pyörinyyt mielessä laittaa mk1 nelivetotekniikka sammakkonaamaan, sillä kyselen.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
fordscorpio.co.uk sivustolla ainakin jollain oli neliveto-mulkkari projekti. Tai ainakin jotain puhetta sellaisen tekemisestä.
Etupään osien luovuttajaksi kelpaa (tai apurungon suhteen ainakin) neliveto-sierra.
Ei liene siis mahdottomuus rakennalla tuollanen
http://www.fordscorpio.co.uk/cgi-bin/ya ... 1;start=27
ja on vähäpäästöisiä, kuten varmaan kaikki 95-> autot muutenkin
Etupään osien luovuttajaksi kelpaa (tai apurungon suhteen ainakin) neliveto-sierra.
Ei liene siis mahdottomuus rakennalla tuollanen
http://www.fordscorpio.co.uk/cgi-bin/ya ... 1;start=27
ja on vähäpäästöisiä, kuten varmaan kaikki 95-> autot muutenkin
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Uudemmissa mulkosilmissa on erilainen etuakselisto rakenne, kuin vahoissa scorpioissa ja sierroissa. En muista tarkkaan millon se muuttuu.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Onko noissa ruiskuissa muuten mitään eroa,onko ohc vai dohc?
Ei oo tuotakaan koskaan tajunnu ihmetellä.
Ei oo tuotakaan koskaan tajunnu ihmetellä.
Ford works in mysterious ways.. =)