Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko kukaan vaihtanu itse tämän ikäiseen vehkeeseen kytkin tälliä.
Itse tilasin osat eli vauhtipyörän, asetelman, levyn ja painelaakeri/työsylinterin ja osien tultua myyjä rupesi pelottelemaan että jos itse vaihdat niin tarttet 900€ säätötyökalun.
Kysyisinkin mitä/miten/millä säätö tapahtuu vai "viskataanko" vaan romut sisään
Sen säätötyökalun voi tehdä/ teetättää. Itselle tehtiin metallisorvilla sellainen "pulikka" keskittämiseen, minkä sisempi pää(ohuempi) on timmi kytkinlevyn reikään ja toinen pää niin paksu, että se on timmi kytkinasetelman reikään. Hyvin onnistui keskittäminen, vaikka tappiin jouduttiin kiertämään pari kierrosta teippiä, sen tultua hieman liian ohueksi. Lisäksi tuli sellainen havainto, että tapista olisi voinut tehdä hieman pidemmänkin. Voisin myydäkin/vuokrata tapin. Sullahan on varmaan korjausopas, jos ei ole, suosittelen hankkimaan sen, mistä on apua kytkimen vaihdossa.
Ps. kytkimen vaihto homma on aika työteliäs, minulla meni 25h koko hommaan, vaikka oli ammattilainen kaverina suurimman osan aikaa.