orion 1.6i cvh -87 ei käynnisty millään

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
petrita

orion 1.6i cvh -87 ei käynnisty millään

Viesti Kirjoittaja petrita »

auto vaan hyytyi eikä käymään millään. ohjausboksi on kadoksissa, sijaintia kaivataan.bensapumppu toimii.pumpun rele toimii.voiko bensasuodatin olla niin tukossa ettei käynnisty.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Se on mekaaninen ruisku eikä siinä ole mitään ohjausboksia eikä muutakaan elektroniikkaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllä se voi mennä niin tukkoon mutta aika ääritapaus on,onko varmasti bensaa tankissa,vai olisko vikaa kipinäpuolella?
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos suodatin tukkoilee, niin yleensä oireilee aluksi kierroksilla "kengurupensana"! :D Tukos on kaasarissa tai kipuna hukassa! 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

JesseT kirjoitti:Se on mekaaninen ruisku eikä siinä ole mitään ohjausboksia eikä muutakaan elektroniikkaa.
:)
ei sieltä mitään junia t...
petrita

Viesti Kirjoittaja petrita »

KIPINÄÄ TULEE,EIKÄ OIREILLUT MITENKÄÄN.BENSAA ON TANKISSA.PYSTYYKÖ RUISKUN TOIMINNAN TARKASTAMAAN JOTENKIN KOTIKONSTEIN.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

petrita kirjoitti:KIPINÄÄ TULEE,EIKÄ OIREILLUT MITENKÄÄN.BENSAA ON TANKISSA.PYSTYYKÖ RUISKUN TOIMINNAN TARKASTAMAAN JOTENKIN KOTIKONSTEIN.
Pystyy. Eli autossa kun on konehuoneessa se paksu musta haitariletku kuskinpuolella joka menee ilmamäärämittarilta kaasuläpälle, irroita tämä letku sieltä ilmamäärämittarin päästä. Tarkista samalla että letkussa ei ole repeämiä. Nyt ilmamäärämittarissa on nälyvissä noin 10cm kokoinen levy. Tämän levyn asento määrää täysin suoraan ruiskutettavan polttoaineen määrän. Tarkista että se liikkuu pehmeästi takertelematta. Sitä voi siis esim. sormilla nostaa muutaman millin kun kaveri starttaa ja katsoa, että hörähtääkö. Myös yhden suuttimen voi irroittaa imusarjasta, nostaa levyä ja katsoa tuleeko bensaa hienona sumuna. Bensansuodattimelta määräjakajaan tulevan letkun banjoa voi myös hieman löysää, katsoa onko siellä painetta, tuleeko ilmaa vai bensaa ja kiristää sitten uudelleen. Siinä aivan ilmamäärämittarin takana on sellainen musta mötikkä joka hoitaa syötön katkaisun moottorijarrutuksessa. Siitä voi kokeilla ottaa liittimen irti jos sattuisi auttamaan.
Tarkista myös koko imupuoli ja huohotus jos sattuisi joku imuvuoto löytymään.
Vastaa Viestiin