2.0 OHC:n pakosarja...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

2.0 OHC:n pakosarja...

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Mahtaakos kaikissa foordin 2.0 ohc koneissa olla tismalleen samanlainen pakosarja?

Tarttis saada scorppioon uus pakosarja jostain, kun tossa ensimmäistä putkea siitä irroitettaessa kävikin niinkin mukavasti, että yhestä reiästä meni kierteet, toiseen katkes pultti sisään ja kolmas sitten säilyi ehjänä koska siinä oli pinnapultti ja mutteri sentään...

Katkeileekos noi muut pakosarjan pultit helpolla? Entä kestääkö noi kuusiokolot kuinka hyvin avaamista ettei mene pyöreiks?


Ja sitten vähä offtopic, jos jotain kiinnostaa tommosen scorpparin sisustan osat(penkit ja ovipahvit) niin yksityisviestii vaa, huomiseen mennes tarttis tietää tai lähtee roskiin...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Laita peltisatsi samalla vaivalla nyt kun on irti. :wink:


Jos sulla nahkasisusta on niin haen pois samantien :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Eip oo varaa pellisatsiin, maksaa aivan liikaa moiseen ja hyöty on aika pieni.

Oliskin nahkapenkit...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No mut eihän ne 2litraseen ohariin paljon mitään maksa.

Joo kyllä mä sen melkeen arvasinkin, ettei kellään oo mitään kauheeta älliä päästä eroon nahkapenkeistä :D mut aina saa toivoa :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eipä noi nahkapenkit niin hyvät ole,kivan näköset ja helppo pitää puhtaana,mutta se mukavuus ei kyllä ihan kangaspenkkien tasoa ole :)
tietysti penkinlämmittimet ja ilmastointi tasottaa.. :wink:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo, mutta kyllähän ne on silti ihan omaa luokkaansa sähkö säätöineen.
Ja sitäpaitsi kun semmoset kossuun kuuluis.
Se on totta , että kesällä niissä palaa perse ja talvella ne on kylmät.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

TeRoK kirjoitti:No mut eihän ne 2litraseen ohariin paljon mitään maksa.
Ensinnäkin, mistä moisen pakosarjan mahtaa löytää edes scorppioon?
Pakosarjaltakin lähtevä putki oli vaikee löytää ihan varaosaliikkeistäkin.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^Romikselta, Keltaisesta Pörssistä, tee-se-itse miehiltä
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eiks toi mahda sopia
http://www.martelius.com/exh/160009.htm
Tosin alkaa jo olemaan hintaakin. Mutta tosiaan niin kyllähän tommosen vielä ite pystyis tekemään. Oharin konehuoneessa on sentään jonkun verran tilaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

2.0

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Eipä noissa pakosarjoissa ihmeemmin ole eroja paitsi vanhoissa (taunus jne) pakoputki jatkuu sarjalta yhdellä putkella ja uudemmissa (sierra jne) kahden putken kollektorilla.

Jos jostain sattus löytymään alkuperäinen Ford:in valurautainen racing pakosarja niin olispa hieno. Virtausominaisuudet noin peltisarjan luokkaa.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

No empä lähtis ainakaan riskillä koittaan tommosta ku ei mitään varmuutta sopisko se edes lähellekkään...

Nyt on ainoona vaihtoehtona ostaa uus(purkuulta) vakiopakosarja, nyt vaan huolestuttaa että montako kierrettä menee kannesta ja monta pulttia sinne katkee sisään... ei niinkun ole mikään ameriikan temppu siellä tehtaalla käyttää pinnapultteja muttereiden kera noitten kuusiokolopulttien sijaan.
Menee pian koko kone vaihtoon jos tollanen kierteiden meno ja pulttien katkeilu jatkuu...


Tuntuu aina tapahtuvan foortin kanssa että yks vika johtaa aina uuteen kun sitä korjaa.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Alunperin kannessa on pinnapultit kuten myös pakosarjan ja -putken liitoksessa.
Pakosarjoja on ainakin kahta eri mallia, mutta käyvät vaihtaa keskenään.
Vastaa Viestiin