Onko toi hankala rakentaa tohon koneeseen?
jotain arvioo kustannuksista?
Tällä hetkellä on noi 2.9i 12v -93/-94 koneen viimeisimmän mallin sähköt ja niissä ollut niin kauan jotain tosi hämärää mitä en ole saanut kuntoon joten ajattelin jos laittais vaihtoon. Ja eiks tolla megalla vois saada jonkun hepan lisää?
Sen sain kuulla jo naapuri foorumilta että Scorpio Cosworth BOA sytysosat eli EDIS 6 palikat ainakin paikoilleen mutta muusta ei olekaan sit mitään tietoa.
Onko toi hankala opetella säätää ihan näin "peruskoulu" pohjalta? Niin ja mitä kaikkia antureita tohon joutuu väsäämään tai on suositeltavaa?
2.9i sierraan mega ruiskis
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2.9i sierraan mega ruiskis
Ei ole hankala, valmiit Edis modatut boxit pyörii siinä 250€ hujakoilla. Samalla kannattaa ottaa boxiin modaus Fordin tyhjäkäynti venalle.tonis kirjoitti:Onko toi hankala rakentaa tohon koneeseen?
jotain arvioo kustannuksista?
tonis kirjoitti:Tällä hetkellä on noi 2.9i 12v -93/-94 koneen viimeisimmän mallin sähköt ja niissä ollut niin kauan jotain tosi hämärää mitä en ole saanut kuntoon joten ajattelin jos laittais vaihtoon. Ja eiks tolla megalla vois saada jonkun hepan lisää?
Lainkaan epäilemättä Efi asiantuntemusta voi olla savotta saada Mega pelittämään jos on kusessa orkkis Efin kanssa. Megan kanssa kun ei näy riittävän, että tietää miten moottori toimii vaan pitäis vielä tietää miten tietokoneetkin toimii.
Tapauksesta riippuen jokunen kopukka saattaa tulla lisää.
Ei se Megan säätäminen mitenkään hankalaa ole. Karkeat ajosäädöt tekee alle puolessa tunnissa ja 100km maantielenkinkillä se on 95% säädöissä, jos yksin tekee.tonis kirjoitti:Sen sain kuulla jo naapuri foorumilta että Scorpio Cosworth BOA sytysosat eli EDIS 6 palikat ainakin paikoilleen mutta muusta ei olekaan sit mitään tietoa.
Onko toi hankala opetella säätää ihan näin "peruskoulu" pohjalta? Niin ja mitä kaikkia antureita tohon joutuu väsäämään tai on suositeltavaa?
Efin IAT ja CLT antureita voi käyttää samoin kaasun asento potikkaa, Boa:n Edis setin siihen joutuu jälkiasentamaan. Boa:n 36-1 triggeri pyörä ei käy suoraan tai sitten pitää muuttaa kiilahihna(t) moniura hihnaksi, se kun on samaa palikkaa hihnapyörän/dampperin kanssa.
Re: 2.9i sierraan mega ruiskis
Sori hieman lainaan, muuten sama ajatus mutta eri moottori.
Onnistuuko tuon megan laittaminen tuohon KA:n 1.3 koneeseen ja mitähän antureita voi hyödyntää?
Tulossa Mk1 fiestaan.
Onnistuuko tuon megan laittaminen tuohon KA:n 1.3 koneeseen ja mitähän antureita voi hyödyntää?
Tulossa Mk1 fiestaan.
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2.9i sierraan mega ruiskis
Samat eväät kuin kutoseenkin, orkkis lämpötila anturit, kaasun asento potikka, kampiakselin asentotunnistin, maffin joutaa heittää menemään kun mega on mapilla. Efissä tulee puolan ohjaus suoraan Eculta eli Edis boxi pitää hommata, 36-1 triggeröinti onkin vauhtipyörässä valmiina.Jogiin kirjoitti:Sori hieman lainaan, muuten sama ajatus mutta eri moottori.
Onnistuuko tuon megan laittaminen tuohon KA:n 1.3 koneeseen ja mitähän antureita voi hyödyntää?
Tulossa Mk1 fiestaan.
Käytännössä sama homma kuin tuossa omassa työmatkafiestassa johon tulee zetec ediksellä ja megalla.