2.9i sierraan mega ruiskis

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

2.9i sierraan mega ruiskis

Viesti Kirjoittaja tonis »

Onko toi hankala rakentaa tohon koneeseen?
jotain arvioo kustannuksista?

Tällä hetkellä on noi 2.9i 12v -93/-94 koneen viimeisimmän mallin sähköt ja niissä ollut niin kauan jotain tosi hämärää mitä en ole saanut kuntoon joten ajattelin jos laittais vaihtoon. Ja eiks tolla megalla vois saada jonkun hepan lisää?

Sen sain kuulla jo naapuri foorumilta että Scorpio Cosworth BOA sytysosat eli EDIS 6 palikat ainakin paikoilleen mutta muusta ei olekaan sit mitään tietoa.
Onko toi hankala opetella säätää ihan näin "peruskoulu" pohjalta? Niin ja mitä kaikkia antureita tohon joutuu väsäämään tai on suositeltavaa?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: 2.9i sierraan mega ruiskis

Viesti Kirjoittaja country sedan »

tonis kirjoitti:Onko toi hankala rakentaa tohon koneeseen?
jotain arvioo kustannuksista?
Ei ole hankala, valmiit Edis modatut boxit pyörii siinä 250€ hujakoilla. Samalla kannattaa ottaa boxiin modaus Fordin tyhjäkäynti venalle.
tonis kirjoitti:Tällä hetkellä on noi 2.9i 12v -93/-94 koneen viimeisimmän mallin sähköt ja niissä ollut niin kauan jotain tosi hämärää mitä en ole saanut kuntoon joten ajattelin jos laittais vaihtoon. Ja eiks tolla megalla vois saada jonkun hepan lisää?

Lainkaan epäilemättä Efi asiantuntemusta voi olla savotta saada Mega pelittämään jos on kusessa orkkis Efin kanssa. Megan kanssa kun ei näy riittävän, että tietää miten moottori toimii vaan pitäis vielä tietää miten tietokoneetkin toimii.
Tapauksesta riippuen jokunen kopukka saattaa tulla lisää.
tonis kirjoitti:Sen sain kuulla jo naapuri foorumilta että Scorpio Cosworth BOA sytysosat eli EDIS 6 palikat ainakin paikoilleen mutta muusta ei olekaan sit mitään tietoa.
Onko toi hankala opetella säätää ihan näin "peruskoulu" pohjalta? Niin ja mitä kaikkia antureita tohon joutuu väsäämään tai on suositeltavaa?
Ei se Megan säätäminen mitenkään hankalaa ole. Karkeat ajosäädöt tekee alle puolessa tunnissa ja 100km maantielenkinkillä se on 95% säädöissä, jos yksin tekee.
Efin IAT ja CLT antureita voi käyttää samoin kaasun asento potikkaa, Boa:n Edis setin siihen joutuu jälkiasentamaan. Boa:n 36-1 triggeri pyörä ei käy suoraan tai sitten pitää muuttaa kiilahihna(t) moniura hihnaksi, se kun on samaa palikkaa hihnapyörän/dampperin kanssa.
Jogiin
Viestit: 224
Liittynyt: 01 Elo 2007 15:20
Paikkakunta: Anjalan perämettä

Re: 2.9i sierraan mega ruiskis

Viesti Kirjoittaja Jogiin »

Sori hieman lainaan, muuten sama ajatus mutta eri moottori.

Onnistuuko tuon megan laittaminen tuohon KA:n 1.3 koneeseen ja mitähän antureita voi hyödyntää?
Tulossa Mk1 fiestaan.
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: 2.9i sierraan mega ruiskis

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Jogiin kirjoitti:Sori hieman lainaan, muuten sama ajatus mutta eri moottori.

Onnistuuko tuon megan laittaminen tuohon KA:n 1.3 koneeseen ja mitähän antureita voi hyödyntää?
Tulossa Mk1 fiestaan.
Samat eväät kuin kutoseenkin, orkkis lämpötila anturit, kaasun asento potikka, kampiakselin asentotunnistin, maffin joutaa heittää menemään kun mega on mapilla. Efissä tulee puolan ohjaus suoraan Eculta eli Edis boxi pitää hommata, 36-1 triggeröinti onkin vauhtipyörässä valmiina.
Käytännössä sama homma kuin tuossa omassa työmatkafiestassa johon tulee zetec ediksellä ja megalla.
Vastaa Viestiin