Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
laitoin dohc sierraan -40mm madallusjouset (weitec) ja etupää laski sen mikä pitikin mutta takapää jäi aivan yhtä ylös kuin vakiojousilla
iskareina on sachs elikä ptäisköhän ne vaihtaa lyhyempiin.
Tai sitte oli vanhat "tehdaskorkeudessa" olevat jo niin väsähtäneet et näyttää sen takia siltä ettei madallusjouset pudottanu autoa luvattua määrää ! Tosin noissa weitecin jousissaki voi olla häikkää, ne kun ei laadultaan oo mitään parsta luokkaa.. Omaani kun weitecin -40mm alustan asensin niin ei Keula pudonnu ku 15mm ja perä 30mm, mut nyt se on jonkun verran tasottunu kun ovat jouset ja iskarit puolvuotta alla pyörineet
otin yhden takajousen pois ja oli yhtä pitkä kuin vanha jousi eikä vanhat jouset ollut alla kuin reilu puolvuotta mut täytyy kattoa rupeeko perä tippuu kun vähän päristelee
jos niinku maalaisjärjellä ajattelee ( en ole tutustunu alustasarjoihin ) niin parempihan semmonen alkuperäisenmittanen jousi on, voi käyttää alkuperäisiä iskareita.
dohc-91 kirjoitti:otin yhden takajousen pois ja oli yhtä pitkä kuin vanha jousi eikä vanhat jouset ollut alla kuin reilu puolvuotta mut täytyy kattoa rupeeko perä tippuu kun vähän päristelee
Bilteeemasta ne sempteet "itsemurha-palikat" joilla saat jousen pituuden säädettyä sopivaksi Itse en kyl tosin moisia omaani ruuvais ja taitavat olla jopa laittomatki
Kessi kirjoitti:Bilteeemasta ne sempteet "itsemurha-palikat" joilla saat jousen pituuden säädettyä sopivaksi Itse en kyl tosin moisia omaani ruuvais ja taitavat olla jopa laittomatki
eieieieieieieieieieieieieieieieiei
Ei tuommoista saa ehdottaa edes vitsinä.......
Kessi kirjoitti:Bilteeemasta ne sempteet "itsemurha-palikat" joilla saat jousen pituuden säädettyä sopivaksi Itse en kyl tosin moisia omaani ruuvais ja taitavat olla jopa laittomatki
Ennemmin vaikka laikkakone huutaan ja kieppi jousista pois tai sitte hitsipillillä vähän lämpöö niin kyllä laskee perä..
Mut eihän toi iskareiden pituus mitään vaikuta siihen että paljonko se madallussarja laskee. Sillä että yli -35mm madalluksissa suositellaan iskareiden vaihtoa tarkoitetaan sitä että kun niiden vakioiskareiden "lepokohta" muuttuu liikaa niin niiden elinikä lyhenee huomattavasti.
ja lisäksi normaalimittaisilla iskareilla ja madallusjousilla käy niin että kun nostaa auton ylös (siten että renkaat roikkuu ilmassa) niin jousi "putoaa" välistä, koska iskarit "joustavat" liikaa ulos ja jouseen ei jää ollenkaan alkupuristusta, eli jousi ei pysy paikallaa. Ja sama pätee itsekatkastuihin normijousiin (laikkamadallus)
Hmm.. johan tuli vaikeasti selitettyä mutta kaikki vissiin ymmärsi
VesQ kirjoitti:ja lisäksi normaalimittaisilla iskareilla ja madallusjousilla käy niin että kun nostaa auton ylös (siten että renkaat roikkuu ilmassa) niin jousi "putoaa" välistä, koska iskarit "joustavat" liikaa ulos ja jouseen ei jää ollenkaan alkupuristusta, eli jousi ei pysy paikallaa. Ja sama pätee itsekatkastuisiin normijousiin (laikkamadallus)
Hmm.. johan tuli vaikeasti selitettyä mutta kaikki vissiin ymmärsi
Eipä ole aina näin!
joissain iskareissa pätee tää.. riippuu tietenkin iskarin joustovaroista ja jossain vaiheessahan se tukivarsikin stoppaa jonnekkin
Tjaa. Eipä mulla ainakaan jousi vapaana pääse roikkumaan vaikka on noku(cosworth) iskarit ja -40mm madallus. Aika hemmetisti täytyy olla kyllä lyhyemmät jouset ennenkun niistä joustovara loppuu kesken. vakio jouset kun on vielä aika kovassa pännissä auton ollessa ilmassakin.
Onko kenelläkään tietoa että monta kierrosta pitäs ottaa orionista jousista pois että tulis semmonen noin -45mm madallus? Kyse siis mk3 orionista. Ensin ajattelin noita motonetin madallusjousia mutta eipä sitten kuitenkaan.. Ja mahtuskohan sillon 17" kiekot alle, ku jotenki orionissa 15" vanteet näyttää pieniltä.. Enkä tiedä pitäskö vai kun noita 13" peltivanteita joutuu kattomaan mitkä siinä nyt alla on.. Semmosia Miglian Spidereitä oon haaveillu josko sitten semmoset raaskis joskus hommata..
orion-1.6i kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa että monta kierrosta pitäs ottaa orionista jousista pois että tulis semmonen noin -45mm madallus? Kyse siis mk3 orionista. Ensin ajattelin noita motonetin madallusjousia mutta eipä sitten kuitenkaan.. Ja mahtuskohan sillon 17" kiekot alle, ku jotenki orionissa 15" vanteet näyttää pieniltä.. Enkä tiedä pitäskö vai kun noita 13" peltivanteita joutuu kattomaan mitkä siinä nyt alla on.. Semmosia Miglian Spidereitä oon haaveillu josko sitten semmoset raaskis joskus hommata..
Mutta sitte kun noita noku jousia alkaa lyhentelemää niin kannattaa muistaa, että se jousen jäykkyys on edelleen noku. Eli varmasti alkaa raapimaan lokareihin.